dhcp server 2012

155 innlegg i emnet

Skrevet

Har disse netverksinstillingene

Windows Server 2012-2016-03-04-14-24-29.png

Windows Server 2012-2016-03-04-14-24-48.png

Windows Server 2012-2016-03-04-14-25-25.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja og det er det som er problemet ditt, se min forge post, der ga jeg deg alle innstillingene du skal bruke på de forskjellige kortene

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

nei jeg står fast. Jeg kjønner ikke hvorfor Ethernet 1 får ipadresse 169.254.103.22. Den er satt opp som automatic

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har gjort eteller annet som gjør at den ikke får kontakt med DHCP serveren til GET modemet men ser at den er koblet til et nettverk og har gitt seg selv en IP adresse for å prøve å kommunisere med dette nettverket, denne prosessen kalles for APIPA, og er en ganske vanlig feil du vill oppleve i Windows verdnen noen få ganger også i Linux miljøer med zeroconf oppsett også

Beste norske forklaringen jeg fant er denne:
Med APIPA (Automatic Private IP Addressing), vil DHCP klienter automatisk konfigurere en IP adresse og subnet mask når det ingen DHCP server er tilgjengelig. Enheten velger sin egen IP adresse i området mellom 169.254.1.0 til 169.254.254.255. Subnet masken blir automatisk satt til 255.255.0.0 og gateway adressen blir satt til 0.0.0.0

APIPA protokollen er satt til på som standard

http://support.brother.com/g/b/faqend.aspx?c=no&lang=no&prod=nc6100h_all&faqid=faq00000140_000

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

2016-03-04_(2).thumb.png.a3b266f5fea7602har denne feilmeldingen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ja feilmeldingen sier at nettverkskortet som du bruker til bridge funksjonen i vmware ikke lenger er aktivt, har du byttet nettverksjort på selve datamaskinen din eller lignende? normalt hvis du bruker laptop og bytter fra wifi til kabel eller omvendt 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har ikke byttet nettverkskort på pc

Endret av oleD
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

nå har jeg rettet opp i det meste. Slettet alt og installerte alt på nytt. Nå har jeg ikke APIPA feil, men jeg har ikke internett på klienten
Fra klienten:
pinget 192.168.0.1 fikk feil
pinget 10.99.99.20 fikk feil
Fra serveren:
pinget 10.99.99.50 fikk feil
pinget 192.168.0.1 det gikk greit
Sender over en IPCONFIG av serveren og klienten

Windows 10-1-2016-03-05-14-30-47.png

Windows Server 2012-2016-03-05-14-30-11.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvordan ser innstillingene din ut i vmware workstation:

Edit -> Virtual Network Editor

Her skal du ha en oppføring som heter:
Name: VMnet0
Type: Bridged
External Connection: Auto-Bridging

Denne skal ha følgende innstillinger under: VMnet Information:
Bridged (connect VMs directly to the external network)
Bridged to: Automatic
Samt at den skall være koblet til alle nettverkskort til den fysiske datamaskinen din under: Automatic Settings

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg har alle de innstillingene

2016-03-06_(3).thumb.png.b7a8e8d91e7b2ea

har dette på serveren2016-03-06_(4).thumb.png.5cc30422621e8bf

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva har du under: Automatic Settings?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

2016-03-06 (5).png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

vil bare opplyse om at når jeg huket på share internet Connection på Ethernet 0 så mistet jeg internet forbindelsen på serveren. den har jeg huket av

Endret av oleD
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmm

Alle innstillingene høres ut til å være riktige, så uten å vite noe mer om maskinen så kan det se ut til at de har blitt satt på motsatt nettverskokt av hverandre...

Hvis ikke dette er tilfellet så er det nesten raskere å slette alle maskinene og sette dem opp på nytt, for å så sette opp riktige innstillinger før man installerer ting som DHCP, DNS eller ADDS på serveren

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

nå har jeg innstallert alt på nytt. Nå dukker det opp andre feil. DHCP virker ikke som den skal. klienten får en ip utenfor scoopet og jeg får fortsatt ikke internett tilgang både på server og klient. Jeg gjør (tror jeg) akkurat den samme innstallasjonen hver gang. Nå kjønner jeg ingen ting.

Windows Server 2012-2016-03-06-18-37-24.png

Windows 10-1-2016-03-06-18-37-34.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du bør prøve å slette selve serveren installere den på nytt men IKKE installere noen tjenester på den før du har fått satt opp riktige innstillinger på den

Hvis du ønsker kan jeg sikkert hjelpe deg over teamviewer eller screenconnect for å få disse innstillingene korrekte, send meg isåfall en PM med informasjon om tid og id

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

takk for tålmodigeheten. Jeg prøver å innstallere serveren på nytt uten å inntallere andre tjenester. Hvis ikke det går hadde det hvert fint med teamviewer

kan jeg følge med på hva du gjør i teamviewer med oppsettet av serveren? Det hadde hvert fint slik at jeg kan se hva du gjør.
Jeg tror jeg venter på deg. Jeg gjør bare samme feil omigjen med innstalleringen. Jeg har ledig tid i hele morgen. Har ikke brukt teamviewer før så du får fortelle meg hva jeg skal gjøre.

Tusen takk 

Endret av oleD
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er hjemme etter kl 14 i dag. Kanskje vi kan se på teamviewer ikveld engang hvis det passer deg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jo det går sikkert greit dette

Ja når vi bruker teamviewer så får du sett alt som jeg gjør på datamaskinen din

Det du trenger klart før vi begynner er:
brukernavn og passord til innlogging på GET modemet, Serveren og Klientene
programet kan lastes ned fra https://www.teamviewer.com/no/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok oleD, se PM for mer informasjon

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

hei måtte dessverre bare reise bort et par dager uten tilgang til pc. Er hjemme nå er kan være hjemme i hele kveld. Passer det deg? Her er brukernavn og passord
WI-FI:
SSID: Getbox-2651E4     WPA Key: ******
Grensesnittet Adresse:getbox.home eller 192.168.0.1 Brukernavn/Passord er home/home

Passord server : *****
Passord klient : *******

ID teamviewer: *********

Endret av Datasmurfen
Fjernet informasjon som ikke bør postes offentlig.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Se svar på PM

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hei
Nå virker alt veldig bra. Jeg har installert DHCP,DNS, ADDS og meldt klienten min inn i domenet.
Nå tenkte jeg å å prøve meg på pfSense.
Kunne du forklare meg hvordan jeg installerer denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Joda jeg kan sikkert hjelpe med det også, men hvor i test nettverket ønsker du at den skal være? 

pfSense er en router og brannmur system som har DHCP Server aktivert med standard installasjon og dette kan skape problemer med at du allerede kjører dette på Windows Serveren din

Utover dette så er dette nesten sin egen post, jeg kan sikkert sette sammen en liten guide post iløpet av kvelden \ morgen tidlig

Ellers kan du starte med å laste ned pfSense 2.3-Beta (denne kommer i RC nå i de nærmeste dagene - inside info)

pfSense-CE-2.3-BETA-amd64-20160329-2037.iso.gz     30-Mar-2016 02:02

etter dette så kan du lage en VM med 2 nettverkskort, 10gb hdd og 2gb ram og prøve deg frem og se om du får det til på egenhånd 
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sånn da har jeg satt sammen en liten og generell guide på hvordan man installerer pfSense i VMware Workstation se her: http://itpro.no/supportforum/index.php?/topic/83562-kjøre-pfsense-i-vmware-workstation/

innstillinger spesifikk for ditt nettverk og scenario kan vi ta siden og eventuelt i egen post, da det kreves noen sær egen innstillinger for pfSense å samarbeide med Windows Server med DHCP, DNS og ADDS installert som går litt utenom det jeg har opprettet den tråden for

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive