Problemer med å sende epost i Windows Live Mail

3 innlegg i emnet

Skrevet

MIn far har problemer med å sende epost. Han bruker Windows Live Mail, er kunde av Nextgentel og har Windows 10 installert. Å motta epost går greit, men å sende er umulig. Han har ikke gjort noen endringer på Pc'n før dette skjedde, så hvorfor skulle det da plutselig bli problemer? Kan det ha vært en automatisk oppdatering som har laget krøll? Er det flere som har opplevd dette nylig?

Jeg prøvde å koble ut antivirusprogrammet, men uten at det hjalp. Jeg har også prøvd å endre kontoinnstillinger, endre portnumre for utgående epost, alle varianter med og uten sikker godkjenning osv, men uten at det hjalp.

Kontoinnstillingene var slik:

Server for innkommende epost er en POP3 server

Innkommende epost (POP3): mail.broadpark.no

Utgående epost (SMTP) : mail.broadpark.no

Logg på med klartekstgodkjenning

Port for utgående epost : 25

Port for innkommende epost: 110

Det går himla tregt å prøve å sende noe, og etter en lang stund kommer denne feilmeldingen opp:

Serveren har uventet brutt tilkoblingen. Mulige årsaker til dette kan være serverproblemer, nettverksproblemer eller en lang periode uten aktivitet.

Emne: Epost fra ....

Serverfeil: 452

Svar fra server: 452.4.7.0 Max time for DATA transfer reached

Server: 'mail.broadpark.no'

Windows Live Mail Feil-ID: 0x800CCC0F

Protokoll:SMTP

Port: 25

Sikker (SSL) : Nei

Jeg prøvde å repare WLM, og da funket det en kort stund, men så kom problemet tilbake.

På Nextgentel sin hjemmeside, står det ang. innstillinger i Windows Live Mail :

Servertype IMAP - port 143 for innkommende og 587 for utgående epost.

Jeg har prøvd disse innstillingene også, men får da opp en annen feilmelding:

PLAIN godkjenning mislyktes. Ingen av godkjenningsmetodene som støttes av IMAP-serveren, støttes av maskinen.

IMAP kommandoen kan ikke sendes til serveren på grunn av feil som ikke er nettverksrelaterte. Dette kan skyldes for lite minne på maskinen

Konfigurasjon:

Konto: Broadpark (brukernavn ...) (1)

Server: mail.broadpark.no

Er det noen som har forslag til løsning?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har et forlag du kan prøve ut. Det er for å være ærlig som å skyte en hvit pil etter løsninga: Prøv å bytte ut ruter/bredbåndsmodem.

Hadde selv en sak for en stund siden med enkelte nettsider som ikke ville lastes i nettleser - hvor problemet løste seg etter bytte av ruter.

Link til tråden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Takker for svar, Geir HK, men han slapp heldigvis å bytte ruter. 

Jeg har sittet med nesa i PC'n og søkt etter div. løsninger og kom over noe et sted. Jeg fant det i Bitdefender forumet og teksten lød slik (han bruker Bitdefender Internet Security 2016):

"Try this first, go into Firewall Settings and turn on Paranoid Mode. Restart your PC, open Live Mail and see if you get a pop up to allow Live Mail".

Jeg gjorde som beskrevet, åpnet så WLM, lukket feilmeldingen som kom opp, og der kom dette popupvinduet frem. Når jeg klikket tillat i popupvinduet, greide jeg å sende epost. Dette popupvinduet har ikke kommet opp før, men ble tvunget frem etter å ha kjørt den anbefalte prosessen. Bitdefender er nå satt tilbake i "vanlig" modus.

Endret av Solio
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive