Flere Ipad på en itunes, eller ?

3 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg har nettopp kjøpt en ipad air 2 til kona.  Hun hadde en ipad2 fra tidligere, men den er som kjent mye tregere.  Allikevel vil jeg nok bruke den som min.  Spørsmålet er da hvordan organisere data og oppsett.

1. Ca 10 GB bilder og 12 GB musikk ønskes likt på begge.  Idag organisert på ipad2 via itunes.

2, Apple-id idag på kona, men kredittkort på meg kanskje bør endres slik at vi har hvert vårt apple-id og kort.  Dette gjelder også skype osv.

3. Må vi ha samme apple-id for å synkronisere bilder og musikk etc.?

Please!

Endret av llars
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kjenner ikke til Apple så godt, men uansett hvilken platform det er snakk om, Android, Windows, etc er det vanligvis apper og programmer som tar seg av slikt, de pleier vanligvis å fungere konto-uavhengig, og lar deg også synkronisere hva som helst til hvilken som helst enhet, enten det er PC, mac, mobil, nettbrett eller en backup server i et annet land.

Letteste er vel å søke etter synkroniserings apper i AppStore :)

EDIT: Håper ikke dette blir for avansert, men vil på det sterkeste anbefale å sette opp en filserver hvor alt av bilder og musikk ligger sentralt lagret. Da slipper dere unødvendig synkronisering, samt eventuelle konflikter dette fører med seg. 22GB er dessuten mye på et nettbrett, og denne plassen får dere isåfall frigjort til andre ting.

Kanskje største fordelen er at flere kan få tilgang, dere er ikke lenger låst mot å ha bildene kun på nettbrettene, men kan da ha dem like lett tilgjengelig på PC/mac og mobil.

Dere kan bruke hvilken som helst PC/Mac til dette formålet, forutsetningen er at den står påslått når dere ønsker tilgang. En mye enklere og bedre løsning er en nettverks NAS.

Endret av jpg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tusen takk for svar.

Nå har jeg fått det til.  Jeg foretrekker å ha bilder og musikk desentralt bl.a. pga sikkerhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive