6 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Det er jo en kjent sak at det kan være vanskelig å finne igjen favorittappene sine når man bytter telefonplattform. Jeg pønsker litt på at det kunne vært greit å ha en oversikt over hva apper heter på forskjellige plattformer og hvilke alternativer som finnes for en del kjente apper. Er dette en god idé?

Trinn 1: Apptråd for gode apper til Windows Phone for folk som er vant til Android og iOS.
Trinn 2: Sak på forsiden.
Trinn 3: Utvide tråden med flere gode apper.
Trinn 4: Ny sak på forsiden.

Så kan det jo vurderes etterhvert om dette har potensiale for andre systemer enn Windows Phone. Jeg tenker i første omgang på Android for folk som er vant til iOS, dernest Ubuntu og Sailfish for hvemsomhelst (litt mer sært, I know).

Endret av Martin Aleksander
Flyttet ut i offentlig forum.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Interessant! Har selv nylig flyttet fra Android (Samsung S5) til Microsoft Lumia 950. Jeg som mange andre var redd for hvordan det skulle bli uten alle appene jeg var avhengig av. Appene jeg trodde jeg var avhengig av. 

Ja - hverdagen har blitt annerledes, men i stedet for å bruke unødvendig tid på apper, har produktiviteten økt og arbeid på farten har blitt enklere - både gjennom Continuum og Office-apper. 

Appene jeg bruker aktivt pr i dag (med aktivt mener jeg minst én gang pr uke)

• Office-apper
  • Messenger (Facebook)
  • Mitt Telenor
  • NRK Radio
  • Office Lens
  • Spotify

Apper som brukes sjeldnere

• SAS-appen
  • NSB-appen
  • GET TV-guide
  • Posten Sporing

Tidligere brukte jeg Google-apps mye på Android (Analytics, AdSense etc), men her har jeg redusert bruken mye, og sjekker innom via webapps på Surface Pro. 

Det jeg savner aller mest akkurat nå er app fra banken min (Eika). I tillegg var MinMENY-appen kjekk å bruke. Dessverre er WP-miljøet i Norge foreløpig for smalt til at NG vil utvikle apper til WP. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker vel egentlig ikke mobil, men det er vel kun to jeg mener man bare ha.

Signal (tidligere TextSecure), eller noe annet som får full score på denne listen:
https://www.eff.org/secure-messaging-scorecard

og
KeePass, eller LastPass.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Godt initiativ, dette tror jeg kan bli nyttig for mange i tiden fremover.

Har selv ikke noen Windows mobil (enda), men må si jeg begynner å bli lei Android, hatt det siden v.1.1 (2009, lanseringen av android). Skal derfor ikke se bort fra at også min neste kan bli en Windows mobil, Lumia eller tilsvarende.

Om jeg ikke tar helt feil, er vel alle disse appene mer eller mindre universal for alle enheter? Regner isåfall med listen kommer godt med når jeg (endelig) får Surface Pro 4 i posten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

I første omgang vil jeg se litt på hva som dekkes av de innebygde appene som Here+ og Lumia-appene. Er det noen som har mye erfaring med å bruke disse? Dekker de for eksempel Google apps og Samsung apps godt, eller er det noe som savnes?

Endret av Azathoth
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg hadde Lumia for 4 år siden, og var egentlig veldig fornøyd. En av de bedre mobilene jeg har hatt, og genialt kamera (viktig for meg som tar mye bilder). Men grunnen til at jeg byttet var faktisk mangelen på apper! Jeg ble aldri helt komfortabel med at det var mange apper jeg ville ha, men ikke kunne få. Nå er det sikkert bedre enn for 4 år siden, og Lumia 950 ser ut som en helt super mobil. Men det er absolutt ikke en dårlig idé og skrive om dette tror jeg, for jeg er nok langt ifra den eneste som kvier meg for å bruke en WP pga app mangel. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive