SSD for server bruk

3 innlegg i emnet

Skrevet

Da er det på'an igjen, denne gangen bytte fra midlertidig HDD til midlertidig SSD. Harddisken var for treg og serveren for krevende...

Trenger ny SSD. Noen som har tips til hvilken SSD produsent eller produktserie jeg bør se etter? Skal brukes i en server med mye lesing og skriving til databaser, jeg vil anta jeg da bør se etter høyest mulig IOPS ?

• 256 til 512 GB mest aktuelt.
  • Høy pålitelighet.
  • Designet for 24/7 bruk.
  • Foretrekker SATA da det er lettere å feilsøke/håndtere in case of emergency...

Vurderer også RAID 1 (speiling), men er dog usikker på om dette er en god løsning. Lest mye negativt opp gjennom årene om kombinasjonen SSD+RAID...

Fra før har jeg 2stk samt jeg fikk låne en tredje Transcend SSD, men syns jevnt over at det er mange re-allokerte sektorer og høy read error rate (kilde S.M.A.R.T. data). Da de ble kjøpt inn for noen år siden hadde de visst god omtale, men jeg er veldig usikker på om jeg tørr å velge dette merket igjen...

Prisklasse: alle

Anbefalinger?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker Intel 330 og Intel 530 I mine servere, har kjørt i 3 - 2 år nå uten problemer, har da nesten bare "read" på dem, og kun "wirte" når jeg gjør endringer eller vedlikehold av serverne

Ellers så har Samsung EVO gode reviews på nettet da

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmmm... Samsung EVO er visst ikke så veldig populær i servere, produsenten er visst tilbakeholdende med info om den faktiske levetiden...
Intel sine har jeg hørt en del bra om, men de er vel kun laget for forbruker markedet? (på samme måte som min døende SSD)

Googlet etter SSD-er for enterprise og proff markedet, så var ikke så mange modeller å finne, men fant til slutt en som passer bra inn i kriteriene mine.

Tenkte i grunn å kjøre RAID 1 (mirror), men da hovedkortet kun støtter TRIM i RAID 1 (stripped) ble det uaktuelt. Får heller sette inn ekstern RAID kontroller og enda en SSD senere om behovet skulle melde seg.

Har nå bestilt meg en Samsung Enterprise SSD SM863 på 240GB :D

Optimize endurance 24/7 in write-intensive data center environments

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive