"Skjermdriveren har sluttet å svare,og er blitt gjenopprettet"

10 innlegg i emnet

Skrevet

Hei! 

Jeg har kjøpt meg ny bærbar pc for 13000 kr å er nokså fornøyd med den! 

Men denne uka har den krasjet hver gang jeg har spilt noe. 

"Skjermdriveren har sluttet å svare, og er blitt gjenopprettet igjen." Dette kommer opp etter bare 2 minutter. Skjermen fryser, men jeg er fortsatt i spillet. Må bare avbryte alt å starte spillet på nytt igjen. Har søkt meg rundt, men finner ingen sider som kan hjelpe meg. 

Er ikke så veldig flink med data, men hvis jeg får det inn med te-skje så skal jeg vel klare det! 

Har prøvd CCleaners.

Kjører Windows 10

Acer Aspire V17 nitro

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei .

Dette høres ut som er driverproblem, har du forsøkt å oppdatere drivere til skjermkortet?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjører du 1115 versjonen av Win 10? Den som kom i november. Den er mer stabil på skjermdriveren. Ellers så er det skjermdriver basert, problemet kan være relatert til innstillingene på skjermkortet eller behov for ny driver (som kanskje ikke er lagd ennå ;-)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Etter litt søk, ser det ut som andre som har hatt samme problem har fått sitt problem fikset med en oppdatering av windows 10. Hvilken versjon av windows 10 har du? for og sjekke raskt hvilken versjon du har kan du bare trykke på søk knappen og skrive: winver og trykk enter.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjører 1115 versjonen ja! Takk for svar, har fulgt alle råd, å ser ut som en oppdatering av driverne fungerte! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Godt og høre :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er fortsatt masse barnesykdommer med Windows 10 dessverre, får håpe at de slipper en skikkelig service pack \ patch snart,  

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, det er under stadig utvikling, og vi blir alle litt betatestere her. Mye positivt med det, men kan være frustrerende og negativt når en ønsker at ens digitale liv bare skal fungere.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Måtte oppdatere det flere ganger da.. Windows 10 er vanskelig å ha med å gjøre... 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det trenger ikke nødvendigvis være driverproblemer. Jeg hadde dette problemet på min gamle stasjonære PC, hvor skjermkortet satt løst i PCI-porten etter mye slitasje. Resultatet var et enhver minste bevegelse i kabinettet gjorde at skjermkortet beveget seg litt og feilmeldingen du viser til oppstod. Heldigvis var det flere PCI-porter tilgjengelig, så problemet forsvant når jeg byttet port.

Såvidt jeg ser at produsentens nettsider, har laptopen dedikert skjermkort. Det er ikke helt umulig at det ikke sitter skikkelig fast.

Endret av Stian
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive