4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Jeg har ønske om å oppgradere pc jeg har i dag. Bygget i 2010. Hva må jeg bytte ut for å få denne opp å gå.

Holder det å bytte ut grafikkortet, eller bør minne og prosessor også byttes ut? Nytt hovedkort?

Har ønske om å spille f.eks Just Cause 3 på høy oppløsning.

Legger ved liste over hardeware som er på maskina nå:

Windows 7 Ultimate 64-bit SP1

·         Intel Core# i7 Quad Processor i7-920 4,8GT/sec, 8MB, Boxed

Intel Core i7 920 @ 2.67GHz

·         Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, for Core i7

·         Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler Socket 775/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 120mm Vifte, 1700 RPM

·         Corsair DOMINATOR Airflow Fan supports up to 6 Memory Modules in a Motherboard Array

·         CORSAIR FULLTOWER OBSIDIAN 800D EATX BLACK

* RAM 12,0GB triple-channel dd3 @ 533 MHz (8-8-8-20)

* Motherboard ASUSTeK Computer INC. Rampage II Extreme (LGA1366)

* Graphics 1024MB ATI Radeon HD 5900 Series (ASUStek Computer Inc)

På forhånd takk for hjelpen

Atle

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vurder å se etter i7 970 på bruktmarkedet og kjøp nytt skjermkort først, GTX 980 TI eller tilsvarende.

Så er det mest å overklokke for best ytelse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Just Cause™ 3

Minimum:

• OS: Vista SP2 / Windows 7.1 SP1 / Windows 8.1 (64-bit Operating System Required)
  • Processor: Intel Core i5-2500k, 3.3GHz / AMD Phenom II X6 1075T 3GHz
  • Memory: 6 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 670 (2GB) / AMD Radeon HD 7870 (2GB)
  • Storage: 54 GB available space

Din RAM ligger akkurat på minimumskravet, men dette burde ikke være noe problem, skjermkort ville jeg i hvert fall oppgradert. Prosessoren din er lavere enn minimums kravet, du kan som MLH1 sier skaffe en bedre prosessor med samme socket, men om du tenker holde tritt med spill flere år frem i tid, ser jeg ingen grunn til og vente med og bytte hk & prosessor ( såfremt du har råd ) hvis ikke ville jeg skaffet bedre prosessor med samme socket som den gamle.

Når jeg oppgraderte min hele pakka: ram, cpu, gpu, hk, kjøling, hdd, ja alt sammen, så kjøpte jeg en og en del med penger jeg tjente på og jobbe overtid, merket det ikke på økonomien, var genialt. rettere sagt jeg måtte kjøpe prosessor og hk sammen da, gikk da like greit for haswell med engang.

Det var min mening, som sagt må du se på hva du har råd til og gjøre og ta det derfra :) mvh. Cordante

Endret av ©ordante
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Takk for gode tips :)Kommer til å bytte ut hk, cpu, gpu og kjøling. Har lyst på en maskin som holder en liten stund :)

Atle

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive