php løsning for bare it ansvarlige

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, jeg har kanskje et merkelig spørsmål, per i dag på jobb har vi mange forskjellige ip enheter, men ikke noe enkelt system for å sjekke at alt er som det skal, eksempler på dette er prosjektorer og mange skrivere. for at vi skal sjekke at alt er OK små må vi innom mange ulike systemer for å sjekke, jeg har per i dag en linux server som jeg planlegger å bruke enda mer, finnes det en PHP løsning som kan fungere som en samle side for alle våre IP enheter. jeg har leitet land og strand etter slike løsninger uten store heller, håper dere har noen forslag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg truer ikke det finnes noen ferdigløsninger for dere her, dette trur jeg dere eventuelt må skrive på egenhånd for å få ut all den informasjonen dere ønsker

Ellers så vet jeg at pfSense gir greit oversikt over hva som meveger seg på nettverket når det er sattopp som hoved ruter \ brannmur, men implementering av dette spørs på hvordan nettverket og eventuelt domenet deres ser ut i dag  

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, om jeg forstår deg riktig ønsker du et system for å sjekke at ting er som det skal ved å for eksempel pinge enhetene. Du kan ta en titt på PHP server Monitor . 

Andre løsninger som kan nevnes er:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Spiceworks høres ut som noe dere trenger.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Såpass, dette skal jeg ser litt nærmere på, beklager litt sent svar. Takker for gode forslag.

Spiceworks høres ut som noe dere trenger.

Denne har jeg sett litt på og liker det jeg ser

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive