Bør jeg oppgradere PC-en nå?

7 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Snart er det Black Friday og da vurderer jeg og oppgradere stasjonæren. Har følgende setup:

ASUS Republic Of Gamers Maximus IV Extreme B3

ASUS Republic Of Gamers NVIDIA GeForce GTX 680 2GB ram

Crucial M4 SSD 60GB

Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB ram

Corsair H100 Hydro CPU kjøler

Intel i7 2600K 3.4Ghz

Det jeg tenker å oppgradere er skjermkortet da det kanskje begynner å bli noe utdatert. Leser at de fleste sitter på 990 TI i dag. Titan X ser jeg meg rett og slett ikke råd til 8GB ram begynner å bli lite i dag da 12GB eller 16GB begynner å bli standaren.. Hovedkortet er ganske utdatert også, men om jeg kjøper nytt hovedkort så må jeg ha ny prosessor. Kanskje jeg kan spare noen kroner på det i stedet?

Håper på noen gode innspill.

Endret av pijano
Endret emnetittel, ettersom dette gjelder oppgradering av generelle PC-komponenter.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei .Hvis det står på penga, og det står mellom RAM og gpu, så ville jeg uten tvil oppgradert skjermkortet. En har ikke behov for så mye RAM i dag (vanligvis), og sistnevnte får du alltid kjøpt forholdsvis rimelig. 

Det fordrer selvfølgelig at det nye skjermkortet gir ytelsesfordeler i forhold til det gamle da. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Strømforskyningen er forresten en Chill Innovation på 600W. Holder det fortsatt til nyere skjermkort i dag, eller bør jeg oppgradere den også? Er 3-4 år siden den ble kjøpt. Tenker å satse på et kjølig skjermkort denne gangen. Vil helst ha et NVIDIA kort :) Hvilket ville du annbefale? Bruker Maya og Unreal Engine 4 og de programmene krever en del kraft.

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

600W skal holde fint. At den har noen år på baken, trenger ikke å være et problem, den bør kunne levere strøm fint i et par år til.

Skjermkort for dagen, setter jeg meg bare inn i når jeg selv skal oppgradere, så der håper jeg noen andre kan kaste seg på. B)

Du har veldig god maskinvare der, personlig hadde jeg venta med oppgradering til produsentene videreutvikler for DX12

Endret av pijano
Tillagt info.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Godt å høre, så slipper jeg å bruke penger på PSUen :) Så hovedkortet holder enda og CPUen holder enda?
Den egentlige grunnen til at jeg vil oppgradere er at jeg ønsker et kjølig skjermkort som takler ganske kraftige oppgaver. Ja, DX12 vil kreve ganske mye og det har sikkert kommet flere nye skjermkort med ny teknologi som peker mot DX12 inntil da.

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis jeg skulle oppgradert noe på det oppsettet du har der, så hadde jeg gått for nytt HK og CPU.

Jeg vet ikke om de produserer noe for den sokkelen H2 (1155) lenger, så her må to fluer slås med en smekk. Jeg hadde valgt å beholde skjermkort inntil videre og RAM-brikker. CPU-kjøleren din passer de fleste sokler i dag også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da får vi se hva det blir til på Black Friday. Får lese litt om de nyeste hovedkortene og CPUene imens :) Takker for all hjelp!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive