Domeneshop.no nede igjen

12 innlegg i emnet

Skrevet

Domeneshop.no har den siste tiden hatt mye nedetid og problemer!
Noen som har anbefalinger å komme med til en annen leverandør?

Jeg får ikke endret dns eller noe ettersom domeneshop sine nettsider har vært nede siden midtnatt idag.
Jeg har også kommentert på deres facebook side, men de sletter innlegget mitt hele tiden. 

Håpløst og svært provoserende!

domeneshop.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ser ut til å være oppe for meg, i følge meldingen så ser det ut til å bare være dems egen nettside som har hatt problemer, og domenene mine har fungert helt fint i hele dag

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har samme erfaring som Knutazz, har vel 14 domener som har vært fullt operativ i lang tid.

Men jeg forstår veldig godt problemet ditt ang Domeneshop sine nettsider, satt i samme situasjon ca mars/april. Svært frustrerende.
Den gang fikk man en feilmelding når en prøvde å logge inn, men det var ingen driftsmeldinger å finne. Morgenen etter, ca 10 timer senere lå det en beklagelse på facebook, men Driftsmeldinger-historikken viste fortsatt ingen tegn til at det hadde vært noe som helst form for problemer...

Jeg fant forsåvidt heller ingen måte å kontakte support på, Twitter var nytteløst, og når det gjaldt mail og facebook, svarer de (tydeligvis) aldri utenfor arbeidstiden. Lurer på om jeg fikk beskjed om at jeg også kunne sende dem info om IP adresser på mail, så skulle de fikse det for deg, men hjelper heller lite når nettsiden som oftest blir operativ igjen lenge før mailen blir lest...

Jeg også syns Domeneshop etter hvert har blitt alt for ustabil, og i tillegg dyr i forhold til konkurrentene, og det selv med kvantumsrabatt. Skulle gjerne byttet leverandør jeg også.

On topic:
Hvilke(t) TLD bruker du? (.com, .no, .se, .dk, osv...)

Har ikke erfaring med så mange norske (hvis det gjelder .no), beste har vel vært Webhuset, har godt utvalg av TLD-er. Går litt tregt om du skal oppdatere DNS-records hvis du bruker Webhuset sine egne DNS-servere, heldigvis bare tregt web-grensesnitt. Ellers er det noe komplisert å få domenet til å peke mot noen andre sine DNS-servere, eneste mulighet da er å gå via support.

Følger tråden med spenning, også jeg ønsker anbefalinger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sitter litt i samme båt som dere, jeg har .IT som TDL hos Domeneshop som jeg skulle ha flyttet til noe annet pga pris og dårlig support, noen som vet om et annet selskap som kan håndtere .IT domener? (italia) de har veldig rare regler for registrering av domener der (Jeg registrete dette da jeg bodde i irland, da det kun var åpent for de som hadde gyldig adresse i EU ikke Europa generelt)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Digital Ocean og HostGator huser mine domener. 
Selve .NO domene ligger registrert hos Netpower med DNS record til de over. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Tror jeg må få flyttet domene-lasset mitt snart. Domeneshop sine admin sider er NEDE IGJEN !!!

Får ikke oppdatert DNS-serverene, noe som betyr ekstra lang nedetid...

Sitter å laster opp backup til ny (midlertidig) server atm...

EDIT: Skulle gjerne flyttet til Netpower, men ikke når de har TRIPPEL PRIS i forhold til enhver norsk konkurrent. Er bare domene hosting det er snakk om, kan umulig være så dyrt...

Domeneshop ustabil, Webhuset tregt admin grensesnitt, Host1 bannlyst... Noen som vet om noen andre? er ikke kravstor, vil bare at det skal fungere tilfredsstillende samt ha minimal nedetid...

Ser etter noen som tilbyr hosting av .no, .se, .com, .net, .eu og co.uk

Endret av jpg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har brukt Proisp til så og si alle mine domener og har aldrig hatt noe store problemer der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har brukt Proisp til så og si alle mine domener og har aldrig hatt noe store problemer der.

Takker! Da kommer jeg til å flytte dit :)

Vet du forresten hvordan de opererer med utløpstid under flytting? Alle mine 15 domener går ut i perioden mai til oktober 2016, men har ikke lyst å måtte betale unødvendig dobbel avgift...
Plusser de på 1 år fra eksisterende utløpsdato, eller blir det 1 år fra flyttedato uansett?
 Vet dette varierer litt nemlig #erfaring...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har ikke peiling, da jeg har hatt de heletiden, men du kan vel sikkert finne svaret på deres side eller sende de en epost tenker jeg :) Om du skal bytte til de og ikke har registrert deg enda, så kan du kanskje bruke denne linken (min vervelink) da de har et verve system ;) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

JPG send dem en mai å spør da, kan  hende de er greie med deg hvis du sier det gjelder flere domener og kjører dette i samme flytting

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, tror ikke det skal være noe problem for de har i hvert fall aldri vært vanskelige til meg på support i hvert fall, men ville uansett sjekket opp først for og være sikker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg holder meg til Digital Ocean og Hostgator.

Hostgator trenger jeg kun 1 hovedomene alle andre domener kan jeg hoste under samme, så 1 pris flere domener :D

Minuset med dette er jo og betale for x amount of domener jeg har.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive