Driver til Bluray/DVD-rom forsvunnet etter oppgradering til Windows 10

3 innlegg i emnet

Skrevet

Driver til Bluray/DVD-rom har forsvunnet etter oppgradering til Windows 10.
Finner ikke driver på produsentens hjemmeside. Skal egentlig installeres automatisk av Windows...
Bluray/DVD-rom er ikke synlig i Windows Explorer, men dukker opp som ukjent enhet i enhetsbehandling.
Windows finner ikke ny driver gjennom internett i enhetsbehandling heller.

Er det noen som har en løsning på problemet?

Acer Aspire 5553G
Spesifikasjoner:
- AMD Phenom II X4 Mobile Processor N930 2GHz
- ATI Mobility Radeon HD 5650 3711MB HyperMemory
- 12GB DDR3 RAM
- 480GB Crucial SSD
- TSSTcorp BD-Writer Slim SN-560AB

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du sjekket på acer.com om det ligger drivere for denne enheten i Win8.1 OS så kan du bruke disse

Jeg har ikke instalert drivere for cd \ dvd \ bluray siden WinXP var på markedet da dette har altid blitt installert via chipsett eller Win update, men kan virke som Microsoft ikke har tatt høyde for at folk fortsatt bruker optiske medier lenger 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har du sjekket på acer.com om det ligger drivere for denne enheten i Win8.1 OS så kan du bruke disse

Jeg har ikke instalert drivere for cd \ dvd \ bluray siden WinXP var på markedet da dette har altid blitt installert via chipsett eller Win update, men kan virke som Microsoft ikke har tatt høyde for at folk fortsatt bruker optiske medier lenger 

Ja, har sjekket acer.com for drivere, der ligger det ingen drivere til bluray/dvd-rom. Alle driverne er også for Windows 7.  Har til og med forhørt meg på acer-forumet. Foreløpig har ingen kunnet komme med en løsning der. Bluray/dvd-rom fungerte dog med Windows 8.1.

Jeg er nok litt gammeldags som tviholder på en 5 år gammel pc og fortsatt sverger til optiske medier. Så lenge den yter like bra som en ny pc til 5 lapper, kommer jeg nok til å tviholde på den litt til, hehe. ;P Forøvrig har jeg en Acer Aspire V3 772G, også den med Bluray/dvd-rom av samme type. Denne fungerer fint etter oppdatering fra Windows 8.1 til Windows 10.

Endret av Staindfan
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive