Gjennopprette PC, USB/Mus/Tastatur funker ikke

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg har et problem når jeg skal restarte/gjennopprette pcen min til fabrikkstandar. Når jeg starter pcen på ny når jeg er på gjennoppretting i kontrollpanelet, så kommer det opp etterpå at jeg skal velge språk osv. Nå funker ikke tastatur eller mus, mistenker at det er USB portene som ikke funker. Alt funker når jeg er innpå pcen ellers, prøvd med mange forskjellige tastatur og mus, inkludert helt simple HP tastatur, uten noe lys e.l.

Takk for hjelp!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du en noe eldre PC med PS/2-plugg (en del nyere PC-er har også PS/2 i I/O-panelet)?

Ps-2-ports.thumb.jpg.fd09476f20eb15349c1

Hvis du da har et tastatur med slik plugg, så kan det benyttes i stedet for USB.

Ellers kan du starte opp i BIOS og se om du finner en innstilling som heter USB Legacy mode (ikke aktuell på nyere system), det er en funksjon som gir mus og tastatur som er tilkoblet med USB som om det er PS/2-tilkoplinger, og det kan løse problemet ditt.

Jeg regner med at du også har forsøkt alle USB-innganger?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har en slik tilkobling på PCen, men har ikke 2, men 1 som er både grønn og lilla, halvparten på hver. Betyr det at jeg kan bruke begge deler? Jeg har en trådløs logitech mus som har reciever med både USB og PS/2 (eller hva det heter). Men denne funker bare når jeg plugger i USBen. Kan prøve å gå i BIOSen og se om jeg kan gjøre noe der, eller så burde jeg se om jeg kan skaffe et tastatur eller mus med PS/2 plugg som funker.

Har prøvd alle USB, og alle tastatur og muser jeg har.

Takk for hjelp! Sier ifra hvis jeg skulle trenge mer hjelp :)

Endret av KristianGolin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da kan du bruke mus eller tastatur på samme inngang ja. Det finnes også overgang til USB

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Tipper dette har med USB3 kompabilitetsproblemer. Sjekk om du har en USB2-port tilgjengelig.

USB2 port er gjerne svart, mens USB3 er blå og er ofte merket med dobbel S foran usb-iconet. De fleste nyere maskiner har minst 2 svarte (usb2 porter) bak.

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ganske sikker på at jeg har USB 2 og 3, og jeg har prøvd alle.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive