5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei. Så ender jeg her igjen! Etter å ha spurt venner og kjente, og lest på div. forum ang. hva jeg lurer på uten å finne en løsning, ender jeg altså her, igjen. Etter å ha kjøpt en ny (brukt) stasjonær pc ville jeg gjerne ha overført bare mappen merket "musikk" i favoritter, i Firefox fra en bærbar med Win7 til min "nye" stasjonære med Win8.1. Har prøvet å skrive inn "enkel overføring" i søkefeltet etter å ha lest på Windows "hjelpesider", men det gjorde bare at den lastet ned alt som lå under "favoritter", 5,5Gb! Riktig nok er de fleste musikksporene i musikkmappen lastet ned fra YouTube, med videoer også, men alt under favoritter har altså kommet med! Prøvde å overføre med kabel først, men endte med å laste over til minnepinne for så å laste det over til den stasjonære pcen. Det aller rareste er at jeg ikke finner akkurat hva jeg egentlig ville ha over! Er det en eller annen vennlig sjel som har en løsning på dette for meg?? Hilsen Tundra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er ikke helt sikker på hva du ville frem til her, ble veldig mye tekst, men poenget er at du ikke finner ut hva du selv vil ta vare på?

Du trenger så klart ikke overføre alt, men du må selvfølgelig overføre de filene du selv mener du bør beholde. Musikkfiler, bilder, dokumenter, etc.

Om du lurer på hvor filene ligger (de du leter etter)?, så er det der du selv har lagt de tidligere, sannsynligvis i mine dokumenter mappen et sted...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei "jpg". Jo, jeg vet hva jeg vil ta vare på, alle låtene som ligger i mappen "Div. musikk" under "bokmerker". Beklager at det ble mye tekst, men prøvde å forklare på min måte at pc-ene kjører forskjellige os og at jeg fikk med veldig mye mer enn de ca. 200 låtene lastet ned fra YouTube. 5,5 gb ble overført uten at jeg fant mappen "bokmerker" med undermappe "Div. musikk". Jeg trodde, i min naivitet, at jeg kunne overføre bare bokmerkene/favorittene i dette tilfellet, Div. musikk. Rotet jeg enda mer til nå, eller? Men, anyway, takk for svaret, Tundra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Firefox lar deg eksportere bokmerker til en JSON (database-fil). Denne vil da inneholde alle bokmerkene du har lagret, og vil la seg importere i firefox (på annen maskin).

For å løse oppgaven (Firefox lar deg ikke velge hvilke bokmerker du skal eksportere) så foreslår jeg følgende:

• Eksporter alle bokmerker (PC 1)
  • Last ned en portabel veresjon av Firefox (kan f.ex lastes ned herfra), installer (pakk ut), og kjør
  • Importer bokmerkene til Firefox Portable
  • Fjern alle bokmerker du ikke vil ta vare på.
  • Eksporter gjenstående bokmerker
  • På PC2, importer bokmerker (husk backup)

NB: En ting må du sjekke. Ved importering av JSON-fil så tror jeg at denne vil overskrive alle andre bokmerker - mulig du må eksportere bokmerkene til HTML (fra portabel versjon av Firefox) for å legge til eksisterende bokmerker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei  "Geir_HK.   takker for ditt svar, og skal prøve det, var litt vanskelig for meg, men skal prøve! Ha en god helg,  Tundra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive