Facebook går i hvitt

24 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Har problem med Facebook nå. Etter at jeg har logget inn går hele siden i hvitt, topp baren fungerer ikke.

Dette er hva jeg har prøvd så langt:

- restarte chrome og PC

- nullstille cookies/nettleserhistorikk etc i Chrome

- Deaktivere Facebook adons (som jeg har brukt uten problemer tidligere)

- Deaktivere adblock og legge Facebook til i godkjent

- zoome inn/ut (noen på internet sa det ville hjelpe)

- prøvd å bruke Internet Explorer.

- Dette gjelder både på nettet på jobben og nettet hjemme (samme laptop).

- Prøvd ingognito modus

Så.. ehm... etter googling og prøving/feiling har jeg gått litt tom for ideer.

Er åpen for flere tips!

Windows 8 er OS og kjører chrome mest, men som sagt er problemet og i IE...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Facebook addons skal man være litt forsiktig med. Ser ikke ut som om Facebook har hatt noe trøbbel her i det siste, ihvertfall: http://downrightnow.com/facebook

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Høres ut som du har fått noe malware på PC-en din.

Typisk et proxy script som fungerer som "man in the middle", avlytter all informasjon som sendes mellom deg og facebook.com.

Istedet for at informasjonen sendes direkte til facebook, sendes den til noen kriminelle, før de så videresender informasjonen til facebook. Alt uten at du skal kunne merke noe forskjell, så sant alt fungerer som det skal.

Er ihvertfall noe som ikke fungerer som planlagt. Enten det er malwaren som er problemet, eller facebook som har lagt inn en blokkering.

Når du opplever slike problemer, bør du alltid sjekke pc-en for virus i tillegg til "vanlig feilsøking".
Hvilket anti-virus bruker du? Er ikke alle som er like god...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar.

Dette er jobbPC, så jeg har ikke installert no antivirus selv. "System Center Endpoint Protection" kjører i bakgrunnen.

Det som er rart her er jo at det er såvidt jeg vet bare FB som er berørt, samt at FB ser helt normal ut før jeg logger inn.

Kan vel ikke være noe "man in the middle" når jeg surfer FB med https? I tillegg har jeg 2stegs verifikasjon på.

Virus er jo selvfølgelig en mulighet, men jeg kan ikke helt se hva godt det viruset skal gjøre... Ikke noe er funnet av det jeg har av antivirus hvertfall.

hmm. Hvis jeg går til facebook.com/test f.eks så får jeg opp

Sorry, something went wrong.

We're working on getting this fixed as soon as we can.

Så kanskje det er FB det er noe feil med?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tja, dette med HTTPS er noe jeg er litt usikker på, men absolutt burde vite.
Hvis malwaren legger seg inn som en slags skjult proxy, samtidig som den infiserer nettleseren(e), tror jeg faktisk ikke alltid HTTPS hjelper, men som sagt, jeg vet ikke...

Var et tilfelle hvor det dukket opp 10-15 annonser på google, før første søkeresultat. De så ut som helt vanlige søkeresultater, men var altså reklame. Det rare var at chrome rapporterte HTTPS. Alt så helt genuint ut, jeg var innlogget og alt (også jeg med 2step verification).
På den pc-en fant jeg senere en del malware av formen "man in the middle" (om jeg kan kalle det for det), og selv etter X antall rensinger, dukket det alltid opp ny malware som oftest noen dager etter at pc-en ble renset... Løsningen her ble å resette windows.

System Center Endpoint Protection kjenner jeg ikke til, faktisk aldri hørt om det før xD Grunnen til at jeg lurte på hvilket anti-virus, er at alt for mange bruker dårlige gratis programmer (enkelte gratis anti-viruser er faktisk ganske god, men dog ikke alle)...

Kan hende det er facebook som har problemer ja, skal ikke utelukke det, men har du testet med andre pc-er? selv er jeg aldri på face...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har et poeng når det gjelder https.

Jeg skal prøve å logge meg inn på en annen PC. Det funker på tableten og mobilen...

Om det funker på en annen PC løser nå egentlig ikke problemet, siden jeg vil at det skal funke på den jeg bruker nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei at det funker på annen pce løser ikke problemet, bare isolerer feilkilden til den pcen du vill bruke, siden dette er en jobb pc så ville jeg meldt fra til it avdelingen om at du opplever feil på flere nettsider som funker på andre pcer og mistenker virus, men at endpoint ikke finner noe via scann og hør med de hva de mener om dette

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Systemansvarlig har blokkert FB, kanskje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

FB er ikke blokkert på jobben. og det samme problemet er dessuten på hjemmenettverket.

Får høre med ITansvarlig og hva de mener.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for link pijanoVirker som det bare er linket til enkelte brukerprofiler siden jeg har sett andre surfe FB på kontoret når jeg har problemer, men greit å vite at jeg ikke er alene.

Jeg pratet med IT og har nå prøvd å reinstallere Flash, uten at det hjalp.

Har og prøvd i FF, Chrome og IE, og problemet er det samme her.

Sorry, something went wrong.

We're working on getting this fixed as soon as we can.

Go Back

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Merket at det var noe småtteri på gang i går selv. Facebook pleier ikke å være nede i over lengre tid når det er problemer, så det blir greit etterhvert :)

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Okay med den feilmeldingen så sier jo facebook selv at de har problemer så da er det bare å ta det med ro

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Dumt spørsmål, men kan andre logge seg på sine egne burkere på Facebook fra din maskin?

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis ZnarreZ har rett, tror jeg vi kan konkludere denne tråden med at du er en prøvekanin for Facebook ^_^

Sorry, bare måtte...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

ZnarreZ, kun jeg har tilgang til min maskin.

Feilen er der enda, ja ja... Ikke no FB surfing i arbeidstiden da... kjedelig :(

Sitate andre forum; "DAY 17 of the white screen of death...............This has gone beyond stupid........."

Jeg har vel hatt problemet i 6 dager nå. Rart at FB er så treige... De tjener jo ikke penger når jeg ikke får surfet siden.

Endret av henriko
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, arbeidsgiverene eller datatilsynet liker jo ikke Facebook i jobbtiden :P 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bare til nye lesere som evt måtte lese dette. Dette er helt klart FB sin feil. Mange andre brukere som og har samme problemer.

Nå kommer jeg "nesten" inn på m.facebook.com. Med nesten mener jeg at siden starter å loade, men så går i hvitt. Dvs hvis jeg stopper den fra å loade ferdig så får jeg lest det som står der. Haha. Way to go FB!

www.facebook.com er fremdeles helt hvit....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

og jeg som spådde facebooks undergang i 2007... den gang var jeg langt fra alene om å spå dette, men kanskje dette er starten på slutten? hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

begynner å bli kjedelig å surfe FB fra app til mobil og padde.... :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Slet litt med å like innhold og bilder til folk via pc i kveld. Men på mobil funker det fint. Så det er tydelig at det er en utvikling eller oppdatering på gang, at Facebook kan bli noe ustabil pga. det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

wohoo. m.facebook.com funker nå, men vanlig versjon er fremdeles nede. Virker som facebook har store problemer med enkelte av brukerne sine. Rare greier...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

wohoo! Det tok dem bare 1 mdn ca, men nå funker vanlig facebook.com og! :D

FB på jobb ftw!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive