Overføre filer til ny PC

7 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg skal overføre alle dokumenter, bilder eposter osv fra min gamle pc til den nye. Den gamle har xp og den nye Windows 8,1. Jeg har lest og lest og forsøkt å finne enkleste måte å få overført filene på, men finner ingen variant av Windows "Enkel overføring" som går på det å overføre filer mellom XP og Windows 8,1.  Det eneste jeg har funnet er en variant som overfører alt mellom xp og Windows 7.

Jeg brukte programmet for overføring av filer i xp og overførte alle filer til en ekstern harddisk. Så prøvde jeg å bruke enkel overføring til å hente de over til den nye maskinen, men det gikk ikke. Den fant ingen filer som "stemte med søket" . Det står også at den gamle PC'n må kjøre W 8, RT eller 7. 

Filene som ble samlet inn (av "Overføring av filer" funksjonen.) ble lagret i en mappe som ble kalt USMT2.UNC og inneholder IMG .....DAT filer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg ville ikke brukt noe programvare for dette, spesielt ikke som skal være laget for overføring av XP.

Ettersom du har en ekstern disk, så er det bedre å bruke "dra og slipp"-metoden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok. Får prøve det da. Kan jeg da bruke den mappen som ble laget av XP og "slippe" den et sted, eller bør jeg flytte "enkeltkomponenter"? Hele mappen er på 118 GB, så den kan ikke slippes i C, for der er det bare ca. 56 GB ledig plass (av ca. 95 totalt) 

D disken har 130 GB ledig plass, og så er der en E og F disk, begge på 456 GB hver.

Hvis jeg skal slippe enkeltkomponenter, så kan jeg vel kanskje slippe bilder og dokumenter i E og resten i C ??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg ville åpna brukermappene (mine bilder / min musikk / mine dokumenter osv) og hentet ut derfra (CTRL+A for å markere alle, CTRL+C for å kopiere, CTRL+V for å lime inn på ny plassering), men det er ikke noe problem å kopiere brukermapper med alt innhold i også, dette kan du jo organisere senere, så du slipper å ha unødvendig mange mapper på ny maskin (en ekstra bildemappe i ny bildemappa osv.).

Hadde jeg vært deg, hadde jeg brukt en annen plassering, f.eks E: eller F: til dokumenter og slikt, og kun ha C: til Windows og programvare. Det du gjør da, er å gå inn på egenskapene til brukermappene på C: (bilder/dokumenter/musikk og nedlasting) og flyttet de til ny plassering (E eller F, eller en kombinasjon av begge).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Fint. Takker for svar så langt . Det kommer vel flere spørsmål etter hvert ... :blush: :lol:

En ting til : Microsoft har et program som flytter epost fra Outlook Express til Outlook, og det heter Mail Migration. Det flytter eposter, adresser og alt over til det nye systemet. Er det noe jeg bør bruke, siden Outlook Express ikke funker i Windows 8,1? 

Endret av Solio
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjempegreier. Takk !  :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive