Infineon TPM feilmelding

7 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hva dette er. Prøver å google og lese men skjønner ingenting.

Kan noen fortelle meg hva dette gjelder, hvilken software, skal jeg avinstallere noe, eller

er det Win10 som surrer med noe? Har ikke peiling, men kanskje dere vet....

Linker til img >>>

Endret av XGirl
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Infineon TPM Professional package, kom innebygd i Windows med Vista. Dette støttes ikke av Windows 10, så løsningen er å fjerne programmet gjennom kontrollpanelet. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som hardware er TPM en egen nettverksmodul for hovedkortet for fjernstyring av selve serveren før selve OS er instalert også

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Jeg får ikke sett dette bildet. Google krever innlogging og når jeg logger inn ser for jeg bare feilmelding etter ørten krav om å bli medlem av GooglePLUS...

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her er bildet:

_Feilmelding.thumb.jpg.3dc2b7c977f639aad

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen!

TPM er en chip på en del hovedkort som i Microsoft-sammenheng brukes med BitLocker og diskkryptering. Modulen brukes til å lagre signert krypteringnøkkel i forhold til oppsett i BIOS, operativsystem og maskinvare når primær windows-partisjon skal krypteres via BitLocker.

I enhetsbehandling vises den gjerne med gult utropstegn når driverne for TPM ikke er installert. Disse driverene kommer som regel i lag med Brikkesett drivere (Chipset drivere).

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, og jeg regner med (tror det, i hvert fall) at det er dets programvare som gir deg denne feilmeldingen, ettersom TPM nå er innebygd i Windows funksjoner.

Starting with Windows® Vista and extended in all ensuing versions of Windows (Windows 7, 8, 8.1) Microsoft has built in support for the TPM and extended management functions directly in Windows.

The Infineon TPM Professional Package therefore is no longer required and Infineon has stopped further development and support for this product.

Infineon TPM Professional Package is not supported on Windows 10. A TPM error message may occur, and you may not be able to open encrypted files.

Hvis du finner det i Programmer og Funksjoner, så kan du avinstallere det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive