Får ikke kontakt med trådløst nett via wifi-USB pinne

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, godtfolk. 

Har kjøpt meg en PC av en nevø, ca 3 år gammel, selvbygd. Installerte i går Windows 10 på denne, og alt så ut til å fungere knirkefritt. PC-en var helt "ren" når jeg fikk den. Laget meg ny bruker, og fulgte alle instruksjonene. Men til slutt når jeg skulle koble meg til internett, skjedde det ikke noe. På den gamle PC-en brukte jeg trådløst internett (en USB-plugg med WIFI) fra Telenor. Ettersom jeg har en annen PC (trådløs) med internett, regnet jeg med at det bare var å plugge mitt trådløse internett-usb.....Plugget den i på toppen av PC-en, hvor det er plass til USB-plugger, men fikk ikke opp noen valg på skjermen for tilkobling til internett. Bare et rødt kryss over ikonet for nettilkobling. Jeg er rimelig blank på slike ting.....hva kan jeg gjøre for å få internett på min etterlengtede PC?

En stor takk til den som kan hjelpe meg igjennom dette litt smått irriterende problemet : )

Niggen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den usb brikken fra Telenor, er det et slikt 3g \ 4g modem eller er det et vanlig trådløst kort som du skal koble til en vanlig router?

Samt hva skjer når du kobler den til en av kontaktene bak på pcen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mini USB adapteren WiFi 150 Mbps er kompatibel med Windows / Mac / Linux, og tilbyr datamaskinen din en rask og pålitelig WiFi-tilkobling. Med en rekkevidde på opptil 100 meter innendørs og 300 meter utendørs, tilbyr denne USB-adapteren overføring på opptil 150 Mbps.

Spesifikasjoner

TEKNISKE EGENSKAPER

GrensesnittUSB 2.0Ytterligere opplysninger

Høyhastighets dataoverføring opp til 150 Mbps
Spread spectrum Metode: DSSS
Trådløsmoduser: Ad-Hoc / Infrastruktur
Overføring avstand: opp til 100m innendørs / 300m utendørs
Kompatibel med Windows XP / Vista / CE / Linux / Mac OS10.5/10.6/10.7

Kan kanskje være at USB adapteren ikke støtter Windows 10? Kan jeg i så fall få en ny hos Telenor? Eller kan det være andre ting? Samme hvor jeg setter inn denne USB- pinnen, lyser den opp med et rødt lite lys. Tips mottas fortsatt med stor takk : ) 

Ps; På min pinne står det TP-Link 300 Mbps (tl-wn821n)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Min noe mer datakyndige nevø fant ut at den Wifi-pluggen jeg hadde rett og slett var for gammel. For nyere utgaver av den fantes det drivere som kunne lastes ned, men min versjon var ikke støttet lenger.....Når jeg søkte på Wifi-usb produkter ser jeg nesten ikke noen som støtter Windows 10, men nevøen min fortalte at alle nye wifi-usb adaptere støtter Windows 10, dersom det står at den støtter Windows 8. Stemmer dette? Er det stor forskjell på slike adaptere? Kan jeg forhøre meg med Telenor som sendte med den gamle adapteren når jeg bestilte bredbånd fra dem. Eller finnes det noen dere vil anbefale?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja alle som er støttet i Win8 \ 8.1 skal i utgangspunktet støttes av Win10, og ja det er store kvalitetsforskjeller på de USB-brikkene man bruker til dette,

Men hvis nevøen din er så data kyndig, kan du ikke få han til å installere et PCI trådløst kort til deg så slipper du å ha ekstra enheter koblet til USB og alt er inne i selve maskinen, disse PCI kortene er og så kraftigere og mer stabile en USB utgavene

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive