Forskjellig wallpaper på flere skjermer

13 innlegg i emnet

Skrevet

Har tidligere hatt muligheten til å ha forskjellige bakgrunnbilder på forskjellige skjermer.

I tillegg har disse rotert med et utvalg forskjellige bilder, og det har vært tilfeldig bilde på tilfeldig skjerm hver gang.

I praksis:
Skjerm A -> Bilde 1
Skjerm B -> Bilde 2
Skjerm C -> Bilde 3
etc.

Dette var en Windows funksjon, som jeg nå ikke finner igjen. Var plassert på samme sted som du valgte hvilke bilder, samt hvordan de skulle tilpasses (fit, stretch, etc).
I Windows 10 er den sporløst forsvunnet !!! Why???

Noen som har en løsning?
Alternativt: kjenner noen til tredjeparts apper som gjør det samme?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan prøve Actual Multiple Monitors, som ser ut til å være løsningen på det du ønsker: http://www.actualtools.com/multiplemonitors/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan det være så enkelt som å markere bildene du ønsker å bruke på de ulike monitorene, og trykke på Set as desktop background?

Jeg sitter ikke på multi-screen atm, så jeg får ikke testet det. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Regner med at du har sett her? Control Panel\Appearance and Personalization\Display\Screen Resolution 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er en som skrev dette 2.aug: http://www.tenforums.com/customization/6360-setting-different-backgrounds-dual-monitors-windows-10-a.html#post310310

I fixed it by selecting three pictures and then just clicking next until I got the combination I wanted!

Dette kan jeg heller IKKE bekrefte på noen som helst måte. Velg 3 bilder, 5 bilder 10 bilder, whatever. Uansett hvor mange ganger jeg klikker neste, får jeg likt bilde på alle de 3 skjermene samtidig. < Fit type = Fill >

Ser ut til at den som skrev dette 1.aug fortsatt har helt rett: http://www.tenforums.com/customization/6360-setting-different-backgrounds-dual-monitors-windows-10-a.html#post309061

Nope..It shows two wallpapers but it still sets the same one wallpaper for both screens..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, jeg leste ikke gjennom alle kommentarer, og har ikke mulighet til å prøve selv (ikke akkurat nå, i hvert fall).

Jeg ser at han som la ut tråden, skriver på slutten at det ser ut som om Microsoft har fjernet denne muligheten i nyere utgaver av Windows 10 preview, og da gir link til tredjeparts program som gir deg tilbake den gamle brukergrensesnittet for det du er ute etter:

http://winaero.com/comment.php?comment.news.1839

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Win+R  control /name Microsoft.Personalization /page pageWallpaper

Så får du opp den menyen fra windows 8. Funker fint, brukt den selv ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg fant 3 bilder med riktig oppløsning til hver av skjermene. Satt de sammen i paint, og brukte det bildet som bakrundsbilde. Valgte side om side som visningsmetode, og da gikk det over 3 skjermer her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Win+R  control /name Microsoft.Personalization /page pageWallpaper

Så får du opp den menyen fra windows 8. Funker fint, brukt den selv ^^

Med forskjellig bilde på hver av skjermene?

Menyen funker fint, men får fortsatt samme bilde på alle 3 skjermene, uansett innstilling (fill/fit/stretch/center/etc.) :(

Gjort noe i registry, installert noe spesial programvare eller har du en insider build siden du får det til å virke?? 

Jeg fant 3 bilder med riktig oppløsning til hver av skjermene. Satt de sammen i paint, og brukte det bildet som bakrundsbilde. Valgte side om side som visningsmetode, og da gikk det over 3 skjermer her :)

Hehe, kjent triks. Greit nok med 3 bilder, men blir fort en tungvindt løsning om bildene ikke har samme oppløsning, en skjerm står på høykant, eller du har 30 bilder... Er ikke meningen å være negativ, men alle disse tre variablene er faktisk tilfelle... :(

Jaja, fortsetter som før jeg da, med bilder i 5K (helst større), litt lite utvalg, men fungerer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har 4 skjermer, og har forkjellig builde på hver skjerm. Har ikke det slik at det f.eks er 10 bilder som den skefter mellom.
Har ikke gjort noe i reistry eller installert noe software.

Jeg forsøkte i den menyen nå nettopp, og fikk til å få forskjellig bilde på hver skjerm og at de bytte bilde hvert 10 sekund.

Det jeg gjorde var enkelt nok:

Win+R --> control /name Microsoft.Personalization /page pageWallpaper --> Enter :P
I menyen gikk jeg på "Browse..." Fant fram til mappen jeg hadde med bildene jeg ville ha i roteringen. Og trykket på "Select All"
Merket av for "Shuffle" og satte tiden til 10 Secunder, og "Save changes"

Da fikk jeg opp forskjellig bilde på hver skjerm og byttet mellom bildene i mappen.

Vet ikke om dette er helt det du er ute etter.

Hvis du bare vil ha samme bilde på hver skjem. (Skjerm 1 = Bilde 1, Skjerm 2 = Bilde 2, Skjerm 3 = Bilde 3)
Og at det skal stå slik.

Er det bare å "Høyre klikke" på bilde i menyen og velge "Set for monitor #"

Håper det hjelper ^^

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for utfyllende og godt svar @Lalaw3ra. Ønsker det akkurat slik du beskriver, men det virker ikke helt som forventet...

Antar det er noe spesielt med Windows-en min da... Oppgraderte fra 8.1 like etter lansering, men det er vel snart er på tide med en clean installasjon tenker jeg. Satser på at det virker da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive