Outlook etter kaldstart eller omstart

7 innlegg i emnet

Skrevet

Når jeg starter maskinen kan jeg laste ned e-post fra serveren til epost programmet.

Starter jeg nettleseren / Chrom kommer jeg ikke på nett før jeg har deaktivert og aktivert netverksadapter.
Dette begynte ca. 2 uker før jeg oppgraderte til Windows 10
Jeg trodde Win 10 ville rette opp feilen men det er ingen forskjell. ( forrige var win 8.1)
Jeg har sjekket driverene på pci-database og de er rett driver.
Jeg har avinstallert Chrom og reinstallert men ingen forandring.

Jeg kommer jo på nettet men det irriterer å måtte deaktivere for å aktiver osv

Noen som har tips

Mvh

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Er problemet relevant for andre nettlesere enn chrome?

Prøv å laste ned en portabel versjon av Chrome. Denne vil da kjøre uavhengig av eksisterende installasjon og innstillinger, og resultatet av dette vil kunne si noe om det er innstillinger i Chrome som er årsaken.

Endret av Geir_HK
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

SAmme problemet med  m. edge også

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Høres ut som om dette problemet angår nettverksadapteren.

Outlook, Chrome, Edge etc har nok ingen ting med problemet å gjøre, de blir bare påvirket av mangelen på nett-tilgang.

Har du forsøkt å avinstallere driveren, for så å installere den på nytt? (ikke velg oppdater driver)

En kompis har samme problemet, men han påstår han alltid må slå av/på PC-en, selv om jeg en gang kapret PC-en hans i et u-observant øyeblikk, for å teste om det å slå av/på nettverksadapteren fungerte, noe det altså gjorde.

Jeg vet ikke hvordan dette problemet løses permanent, men skulle gjerne visst det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jpg
Jeg tror også det er noe med driveren
HHar avinstaler og reinstallertert, lastet ned ny driver selv om jjeg hadde ssamme fra før.
Må enda deaktivere osv.
Nesten blitt en livstil  :(
Det blir jo ikke så fte men likevel .....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er dette en bærbar eller stasjonær maskin?
Er dette et trådløs eller kabel kort?
Er dette et kort integrert med hovedkortet eller et ekstra pci \ usb kort?

Det hadde vert fint og vite litt om de fysiske delene her da vanlig feilsøking med drivere ikke har fungert, og vidre veiledning blir litt lettere når man vet hva man jobber med

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Kan du forsøke å kjøre (fra cmd-vindu (dos/ledetekst)): ipconfig /all > ipconfig.txt og route print > route.txt både før og etter deaktivert kortet for å se om det kan ha noe med at du ikke får ip-adresse korrekt (sistnevte filnavn legger du til 2 på andre kjøring)?

En dårlig teori som slo meg er er at du har en tredjeparts brannmur som blir deaktivert på nettverkskortet når du deaktiverer det, og når kortet blir aktivert igjen, så er brannmuren for dum til å skjønne det. Sistnevnte burde vel også gått under dobbel-bug i så fall. Enkleste evenuelle feilsøking her er i så fall slå brannmuren helt av.

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive