Oppdatering av MIUI, Xiaomi

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.  Så et annet sted at det var lite aktivitet på forumet for tiden, det skal jeg "gjøre noe med" herved. Er i besittelse av en Xiaomi Mi3 telefon, importert selv, som virker rimelig bra, (for bra til mitt bruk) men iogmed at det fra Xiaomi`s side blir distribuert oppdateringer, i motsetning til andre "store" aktører i markedet, så gikk jeg hen og prøvde å oppdatere min telefon etter "oppskrift" fra offisielt Xiaomi-forum. Det fungerte veldig dårlig, ihvertfall for meg. "Åpningssiden" på telefonen "frøys" og andre ting gikk også i stå, kunne ikke komme in på Forumet, kunne ikke komme inn på Mi PC suite. Fikk etterhvert hjelp til å "gå tilbake til gammel MIUI-versjon", som pr. idag er; MIUI 5.7.2  Beta. Noen her som kjenner til "TechnoBuzz" og deres seriøsitet ang. hjelp til noviser som meg?

Vennlig, sommerlig hilsen, Per Lageng.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den siste versjonen du har på telefonen er en beta, og du prøvde å oppgradere fra beta til en bleeding-edge alpha versjon da eller?

så lenge du ikke er en utvikler eller tester så bør du ikke gå for noe som er i beta eller alpha versjoner da det ofte er bugs i disse

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei,
Anbefaler deg å legge inn nyeste programvare fra http://xiaomi.eu/community/threads/5-8-20.28054/
Denne vil gi deg en versjon som er mer beregnet for bruk i Europa (blant annet med europeisk språk, Google Apps og ingen Kina-spesifikke apper).

Endret av mizu
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei Mizu. Som den "multihandikappede" dataduden jeg er må jeg spørre deg, skal jeg koble telefonen til pc-en,(via USB) og så laste ned den versjonen du nevner, eller gjøres det på en anne måte? Er redd for å gjøre feil en gang til! Takker vennligst for tipset! Hilsen Per.

Hei Knutazz. Takker for svaret ditt, dog litt sent.  Den versjonen jeg lastet ned ble anbefalt på det "internasjonale forumet" som en sikker download, derfor gjorde jeg det da telefonen oppførte seg som om den "kunne være en fake utgave". Jeg gjorde det under tvil, og den tvilen skulle jeg ha "gått for", dvs. ikke lastet den ned, men lettere fortvilet over en telefon som "oppfører seg rart" så tok jeg sjansen. Er jo en super telefon når den virker som den skal, og svært mange har lurt på hvilket merke etc. og skjermen er jo også ganske sterk og klar! Men igjen takk responsen,  Per.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Man kobler til PCen ja, overfører via USB og så velger Menu -> Select Update Package i Updater-appen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei "mizu" Har akkurat skrevet, og feilsendt mail som skulle til deg, men som havnet hos "Knutazz", har litt "fingertrøbbel" iblant. Det det gjelder er at jeg greide ikke vente lenger (passe utålmodig) etter å ha fått tips om en mulig løsning. Saken er, jeg brukte linken du ga meg, og flere ting ser annerledes og bedre ut enn før, men det første jeg så var jo "åpningsskjermen", klokken var riktig, men datoen, (den som er skrevet med bokstaver) der er det masse kinesiske kråketær! Du skulle ikke ha en "fiks" for det også vel?  På forhånd stor takk, Per Lageng.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive