Flere Google kontoer pålogget samtidig

5 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Opprettet for noen dager siden enda en Google konto. Tror det er nr 5 på listen eller noe sånt. xD

Tingen er at 2 av kontoene kommer til å bli brukt om en annen daglig. En privat, og en som er dedikert til business.
Disse er begge to pålogget en og samme nettleser, men jeg har til tider problemer med å bytte mellom dem. Google har en genial løsning som legger opp til at dette skal være mulig, men jeg får det ikke til å fungere tilfredstillende.

På de aller fleste google sidene, kan du i høyre hjørne veksle mellom kontoene, men dette valget lagres ikke permanent. Jeg bytter, får gjort det jeg skal, men neste gang jeg besøker samme nettsiden, er jeg tilbake til kontoen jeg ikke ønsker å bruke på denne siden.

Gjør jeg et google søk fra adresse feltet, ønsker jeg som hovedregel å alltid gjøre dette fra privat kontoen, men opplever istedet at den alltid velger den nyopprettede business kontoen. Bytter jeg, blir jeg henvist til google forsiden, og må søke på nytt. Ved neste søk, er jeg tilbake til utgangspunktet. Feil konto igjen. Håpløst.

Når det gjelder apper og extensions som er knyttet opp mot Google kontoen, har jeg samme problemet, selv om jeg kun er pålogget med privat kontoen i Chrome (med Chrome mener jeg nå som nettleseren selv, ikke google nettsidene). Forskjellen her er bare at jeg ikke får byttet til riktig konto i det hele tatt. Ingen knapp / mulighet for å bytte.

Bruker Chrome.

Finnes det noe løsning, eller er dette (også) en Google bug??

Ønsker å bruke privat-kontoen til det meste, men hovedsaklig med unntak av AdSense, AdWords, Analytics, og andre business relaterte google tjenester.

Endret av jpg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du er modig!

Per i dag så har jeg ingen aktive google-kontoer.
Jeg har én liggende fra starten av 'invite-perioden' til Google Mail, når den kun var tilgjengelig i usa, men jeg har ikke benyttet den etter at jeg først ble oppmerksom at de gikk gjennom all min epost.

Den funksjonen du nevner har jeg hørt om, og er overrasket over at ikke virker uproblematisk siden det er Chrome.

Hvis din private profil er Profil 1, har du prøvd å alltid starte chrome med dette?
chrome.exe –profile-directory=Profile 1
Jeg tror det vil tvinge din private profil som 'default', og da burde det vel ikke være et problem?

Siden jeg ikke bruker Chrome, kan jeg også fortelle deg om et alternativ til Firefox.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/cookieswap/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror kanskje du tenker på multi-user funksjonen i Chrome?

Har vurdert den muligheten også, men det er bare tungvint å måtte forholde seg til flere vinduer og separate profiler bare for å få oversikten over dagens reklame inntekter... Dessuten må alt av plugins installeres og håndteres separat. 

Offtopic: Mail i business sammenheng, tenkte jeg å prøve å holde separat. Grunnen til at jeg trengte en dedikert konto, er faktisk at du må velge "type skatteprofil" for AdSense. Har liten lyst til at alle inntekter skal betales ut til meg privat, og skattes deretter, før de så blir overført til firmaets konto... 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Greit å holde personlige og bedriftsmessige interesser adskilt ja. 

Har ikke noe direkte løsning på problemet ditt, men selv bruker jeg Adsense- og Analytics-appene på mobilen som gir rask og grei oversikt. Der holder den seg fint på valgt konto hele tiden. 

De gangene jeg logger på disse verktøyene på web, åpner jeg de bare i inkognito-faner. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg tenkte på multi-user greia, men viss du vil ha begge aktive samtidig så blir det nok for mye styr.
Vet ingen god løsning til dette, bortsett fra å benytte forskjellige nettlesere privat og jobbrelatert.
Siden du bruker Chrome til vanlig, så bruk den til privat, og ha Firefox åpen med kun ting som er jobbrelatert.
Du må nok bruke alt+tab mellom de, men det blir jo en klar grense som egentlig ikke burde kunne brytes, så du vil jo ikke ha problemene du har nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive