Android: Adressebok app?

1 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Noen som kjenner til en eller annen form for adresse bok app for Android?

Vet tredjeparts apper har mulighet å lenke direkte til en adresse, som åpnes i Google Maps, men har foreløpig ikke funnet noe app som tar dette "to the next level".

Google Maps har selv laget en funksjon for dette, som lar deg lage ikoner/widgets til faste adresser på hjem-skjermen, men disse har en tendens til å bytte både navn og ikon etter enhver oppdatering. Svært plagsomt når du har 15 stk pre-made, og over natten ikke lenger ser forskjell på dem... grrr....
En annen mulighet er å stjerne-merke stedene, men det er ikke alltid like praktisk å blande jobb og privat i en og samme liste. Det blir fort alt for mange steder, samtidig som gateadressen ikke alltid er like praktisk å forbinde med et firma eller en butikk.

Off topic:
I Google Maps (som jeg bruker til navigasjon daglig) vises det en logg/liste over siste adresser/steder, men om jeg skal til et sted jeg var for 1 uke siden, begynner denne å forsvinne håpløst langt ned i listen. Enda verre med steder jeg er 1 gang i måneden.
Veibeskrivelsen er ikke det viktigste i denne sammenheng, den husker jeg stort sett. Men det er svært behagelig å få raskere ruter (via smale veier) når rush trafikken på motorveien står bom stille. Eller i andre tilfeller få vite hvilken grossist som er den raskeste å kjøre til når du er i et område omtrentlig midt mellom to forskjellige.

EDIT: Har funnet en tungvindt men fungerende løsning, lagde enkelt og greit en nettside med lenker til adressene
Altså https://maps.google.com/?q= med adressen på slutten. Disse åpnes automatisk i Google Maps.
Er forøvrig fortsatt på jakt etter en app...

Endret av jpg
Funnet en halvveis løsning
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive