E-mail tjeneste evt egen server ??

9 innlegg i emnet

Skrevet

Er på jakt etter en grei e-mail tjeneste som fungerer med flere domener, uten noe form for duplikat oppsett.
Teknisk sett blir det X antall alias domener, og ett hoved domene.

Jeg har til nå slitt med å sette opp noe slikt på egenhånd på pga utdaterte guider osv.
Virtualiserer med LXC, så en evt løsning må være Linux-basert.

Jeg har også vurdert en ekstern leverandør for dette. Ikke minst er det sikrere om noe problemer skulle oppstå.
Trenger en eller annen web-basert løsning, samt IMAP dersom det ikke eksisterer noe form for Android app.

Bruker Gmail til daglig privat, og er i grunn fornøyd med løsningen. Har derfor sett på Google Apps for Work.
Denne er "multi-domain vennlig" og koster 4 euro pr bruker pr måned for basisutgaven, som inneholder nettsky, office, prosjektnettsider, brukerstøtte 24/7 med mer. Altså mye mer enn jeg har behov for. Alt dette har jeg nemlig fra før.

Noen som vet om noen alternativer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har hørt mye bra om Zoho mail. https://www.zoho.com/mail/zohomail-pricing.html 

Der har du et gratisalternativ (10 brukere á 5GB) men kun ett domene. Standardplanen koster $2,5 pr bruker pr mnd, men har multiple domains. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser lovende ut, men det er ett punkt jeg stiller spørsmål ved:

zoho.thumb.PNG.c43e392ca8d9fe2805a73dfcb

Kanskje noen her som har Zoho mail som kan utdype?

Jeg er vel det noen kaller for en "Domain Shark", og eier ikke mindre enn 15 domener atm. Jeg er derfor ikke villig til å betale tilleggs-avgift per domene, når jeg kan få "full pakke" til "flat pris" andre steder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan sette opp egen server for dette ved bruk av Postfix, Dovecot og eventuelt Roundcube for web frontend.

Fant denne guide-serien ved et kort søk, som kanskje er hva du leter etter:

https://cheriches.com/linux/mail-server-series/2014-09-05-dedicated-mail-server-hosting-multiple-domains-step-1-distro-install-and-prepare.html

Har ikke lest gjennom hele enda, så si ifra hvis serien er brukbar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg støtter Deni i dete, har selv satt opp dette, og det funker fjell for meg

eventuelt så kan du jo bruke Zimbra fra vmware

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fungerer ikke google apps til dette?

Mener og huske at du kan lage en bruker og ha flere alias osv til forskjellige addresser ?

Kan være at jeg husker feil men mente også at google endret dette til en betalbar tjeneste ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fungerer ikke google apps til dette?

Mener og huske at du kan lage en bruker og ha flere alias osv til forskjellige addresser ?

Kan være at jeg husker feil men mente også at google endret dette til en betalbar tjeneste ?

Joda, jeg nevnte den forsåvidt i første post. 

Bruker Gmail til daglig privat, og er i grunn fornøyd med løsningen. Har derfor sett på Google Apps for Work.
Denne er "multi-domain vennlig" og koster 4 euro pr bruker pr måned for basisutgaven, som inneholder nettsky, office, prosjektnettsider, brukerstøtte 24/7 med mer. Altså mye mer enn jeg har behov for. Alt dette har jeg nemlig fra før.

Noen som vet om noen alternativer?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

http://sentora.org er enkel og grei å sette opp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive