Ekstern skjerm på Dell xps m1330

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Har en Dell XPS m1330 som fungerer helt fint , men hengslene til skjermen er helt ødelagte på begge sider .

Skjermen henger kun i ledningene ,.

Har noen her på forumet peiling på om det går an og fjerne originalskjermen (som kun henger i ledningene)

og bruke PC`n kun med ekstern skjerm .

Om jeg klipper ledningene vil den eksterne tilkoblede skjermen fungere ??? Eller kan jeg laske ledningene sammen på en eller annen måte ? for og forbikoble den originale skjermen ?

Gidder ikke koste på ny skjerm på den, den er for gammel , men den fungerer 100% så er litt for bra til og kaste .

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Først av alt vil jeg fraråde deg å bare 'klippe' ledningene. Her bør du heller ta deg litt flid til å skru ut hele skjermmodulen og evt. løsne bort kabelen på en skikkelig måte. Til sist, normalt sett, vil en bærbar PC tilkoplet en ekstern skjerm fungere som en helt ordinær stasjonær datamaskin - selv om du har fjernet skjermen.

Jeg arvet en gang en bærbar PC med herpet tastatur, knust skjerm og det som verre var. Plugget i eksternt mus og tastatur samt ekstern skjerm og brukte den som ekstra-PC i over ett år.

Så mitt svar er; ja, det skal fungere dersom ikke Dell har gjort noe (u)kult.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tusen takk for greit svar ..da skal jeg teste om det fungerer , :o)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Husk at ikke alle laptoper automatisk bytter over til ekstern skjerm når den kobles til. Det kan derfor lønne seg å koble til ekstern skjerm å velge at bildet skal vises på denne _før_ du fjerner den originale skjermen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Husk at mange bærbare har wifi-antenna i toppen av skjermen, og har typisk en egen leding til dette. Har avmontert skjermen på to Dell, begge hadde slikt konstruksjon. Konfigurer alternativ nett (f.eks usb-wifi), ta ut strøm og batteri, skru opp den bærbare, skru av skjerm og koble av kablene. Ville for all del ikke klippet de av. :-)

Godt tips over om å konfigurere maskinen for bruk av ekstern skjerm først..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for gode råd , bruker nå ekstern skjerm,funker fint. Satte den til ekstern før jeg koblet vekk kablene til skjermen.

wifi funker også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive