Mal som standardsvar i outlook 2013

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei

Svarer på en del mail hvor alle svar er veldig like.

Prøver å finne en måte å kunne svare på mail og legge inn ulike standardsvar.

Finnes det noen annen mulighet enn å legge de som feks. en signatur?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Svarer på en del mail hvor alle svar er veldig like.

Prøver å finne en måte å kunne svare på mail og legge inn ulike standardsvar.

Finnes det noen annen mulighet enn å legge de som feks. en signatur?

Lag flere signaturer med forskjellige svar på alle, altså..ferdig svar med signaturen? Du kan ha mange signaturer, og velger den du synes passer i menyen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmmm... vet ikke om noen funksjon for det. Mest integrerte er nok flere signaturer ja.

Mest ideelt er å lage noen maler i et passende notat-program (Evernote, OneNote etc).

En tungvindt løsning, men som også fungerer, er Notepad (evt Word).

Kanskje ikke den løsningen du er på jakt etter, men det går kjappere enn det høres ut som. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Jeg bruker selv å lage "malen" som kladd (engelsk Drafts). Når jeg ønsker å ta den i bruk, bruker jeg valget Videresend (Forward). Så er det bare å fylle ut mottaker og ev. gjøre de små endringene små må til. Tilbake i kladd ligger "malen".

Alternativ to, som jeg tror jeg har fått referert til som den korrekte måten, men dog mer tungvindt; er å skrive "malen" som epost. Når den er ferdigskrevet går du til Lagre som (save as). I lagre som vinduet, velger du Lagre som type: Outlook mal (*.oft) (Save as type: Outlook Template (*.oft))

For å ta i bruk malen[e], går du, i fra Outlook, til Nytt element (new items) -> Flere elment (More items) -> Velg skjema (Choose form). Søk i (look in) settes til Maler i filsystem (User Templates in File system).

Cheusheva, Svetlana har forøvrig skrevet ett lengre innlegg om effektiv bruk av epost-maler og hvordan enkelt nå de på https://www.ablebits.com/office-addins-blog/2014/02/20/create-email-templates-outlook/. Denne kan anbefales om du ikke tar den enkle snarveien som jeg selv er vant til å bruke.

-ZnarreZ-

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive