Mangler editor på ny-installert Debian server

3 innlegg i emnet

Skrevet

Har fått et merkelig problem jeg aldri har hatt før, når jeg oppretter ny Debian VM i LXC, opprettes denne uten editor.

Kan selvsagt bare laste ned, men først må jeg sette opp nett-tilgangen, som jeg heller ikke får gjort uten editor. (DHCP fungerer ikke internt i LXC, vet ikke hvorfor)

Kjører Debian 8 server, både på host og VM.

Har googlet og testet med diverse editorer, men får alltid beskjeden "command not found".

Noen som har en kjapp enkel løsning?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du får verken nano eller vim når du installerer Debian? det er merkelig. prøver du med en vanlig ISO eller er det noe annet form for installering?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

bruker denne kommandoen:

# lxc-create -n *name* -t *template*
lxc-create -n byggy -t debian

Er altså ikke "hele" Debian. Skal strengt tatt bare være kjernen som mangler, er jo container-virtualisering det er snakk om her...

For 1-2 mnd siden, når jeg opprettet på identisk samme måte, hadde jeg nett via DHCP, så installerte bare nano som en av de første tingene jeg gjorde. Er derfor ikke sikker på om det er noe galt med templaten, eller om dette er "helt vanlig".

Man skal kunne sette statisk IP fra LXC container config filen, men dette funker ikke.

Har en tråd om dette her: http://itpro.no/supportforum/index.php?showtopic=83117

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive