Min stasjonære PC vil ikke koble seg til tv skjermen min

16 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har en liten 21 tommer skjerm som jeg bruker til vanlig på den stasjonære PC-en min men så ville jeg koble PC-en til den store toshiba skjermen min får å se på film. Det funket ikke med HDMI eller VGA kabel. Kan noen hjelpe meg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kobler du til ekstern skjermkort (HDMI) eller intern skjermkort?

Side ofte blir HDMI kabelen deaktivert på hovedkortet om du har eget PCI-E skjermkort koblet til.

Ellers kan det være du må aktivere dette, i nvidia\ATI programvaren eller i windows for å bruke ekstern skjerm.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kobler du til ekstern skjermkort (HDMI) eller intern skjermkort?

Side ofte blir HDMI kabelen deaktivert på hovedkortet om du har eget PCI-E skjermkort koblet til.

Ellers kan det være du må aktivere dette, i nvidia\ATI programvaren eller i windows for å bruke ekstern skjerm.

jeg bruker intern skjermkort. Hva må jeg gjøre får å fikse dette problemet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du høyreklikker på et tomt område på skrivebordsbakgrunnen, velg: Skjermoppløsning

Klikk på knappen: Gjenkjenn og se om TV-skjermen dukker opp.

Under der kan du velge TV som hovedskjem og eneste skjerm, eller om du ønsker å duplisere bilde på begge skjermer..

StOLc81.jpg

Fungerer det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

men det er det som er problemet. jeg har bare en HDMI utgang på PC-en så jeg må ta den ut av den lille skjermen får så og ta den inn i den store men da kommer det ingen ting på den store skjermen. det er ikke skjermen det er noe galt med heller fordi PS3-en min kobler seg fint til med HDMI.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok. Skjermen på PC-en blir altså svart når du kobler til?
Har du restaret både TV og PC etter at du har koblet de sammen? Det må ofte til.
Nå vet ikke hvor gammel TV-en din er, men det høres ut som om det er den som må konfigureres, for hvis PC skjemen blir svart, så er TV-en oppdaget der.

Du har valgt korrekt HDMI-utgang på TV-ens fjernkontroll?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan vel anta dette er en TV av en litt eldre årgang. Sannsynligvis er det noe ved HDMI kommunikasjonen som ikke fungerer. Hvis jeg ikke husker feil, skal TV gi "beskjed" til "sender" om hvilke oppløsninger som er støttet.

PC-en sender nok et bilde på 1920x1080, men at TV-en ikke har støtte for dette. (standard FullHD 1080p).

Gjetter jeg riktig om TV-en bare er "HD-ready" (720p)? Du kan ihvertfall prøve å endre oppløsningen til 1280x720 på PC-skjermen, for så å koble om til TV-en. Får du bilde da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

detter er en full HD skjerm som jeg kjøpte ny får et år siden. Jeg er helt sikker på at jeg har valgt riktig på kontrollen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du gir oss ikke så mye å gå på her, og derfor lite vi egentlig kan hjelpe deg videre med.

Hvis ingen ting av det over gjør noe som helst forskjell, ikke så mye som en feilmelding på TV-en engang, så må du nesten prøve å koble til en annen PC, for å se om dette er et generelt problem, eller et problem med PC-en din.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg fikk det til å funke med å slå av PC-en og så ta HDMI kabelen i den store skjermen får så å slå på PC-en igjen. men nå har jeg enda et problem. det kommer altså en svart kant rundt skjermen. jeg har prøvd å endre på skjermoppløsningen men det beste er den som er (1920x1080)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

det funker på 1600x900 men da blir kvaliteten ikke så bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du får sort ramme, så kan det sannsynligvis utvides til full skjerm gjennom skjermkortes programvare. Vet dog ikke om du har masse valg der hvis du sitter med er internt skjermkort.

Hvis du kan opppgi specs på PC-en, kan vi kanskje se om det finnes løsninger .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

vet ikke om du kan se det her men satser på det

post-36738-0-16392100-1434749814_thumb.j

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du klikker deg videre på Enhetsbehandling på venstre side av systemvinduet du har lagt ut her, der finner du info om type skjermkort du har.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

amd radeon hd 7800 series

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive