Thunderbird som nyhetsleser

4 innlegg i emnet

Skrevet

Det er litt mere pirk som må til før Thunderbird kan erstatte Outlook Express som nyhetsleser;)

Men det skal jo noe til da.

Men jman har jo ikke noen bedre valg heller, og det blir nok bra bare jg får konfigurert det slik jeg vil ha det.

Det jeg først og fremst trenger er å endre visningen av postene i en nyhetsgruppe i kronologisk orden - med nyeste øverst, dvs. descending order.

Og så trenger jeg å kunne søke etter poster fra et spesifisert navn. Evt. poster med et spesielt emne-navn.

Og det skulle el ikek være noen sak, når man bar vet hvordan.

Men man famler jo i blinde så hvor begynenr jeg egentlig. Det vil sikkert føre langt utover hva jeg trenger om jeg skulle måtte lete meg gjennom en diger tutorial, for slikt finnes vel også?

Man burde enklet kunne vlege mellom noe standardiserte oppsett som kunne passe de fleste, eller er det like mang muligheter og preferanser som det er brukere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om noen flere stusser på tittelen, så er det nok snakk om "Thunderbird som RSS-feed leser"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tja, har aldri behøvd å tenke in terms of RSS-feed i forbindelse med nyhetsgrupper; jfr vedlegg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dagens teknologi er kommet så langt at jeg vet snart ikke hvilken publiseringsform som ikke eksisterer...

Nå ble jo "Apple News" lansert i går, Google har et lignende prosjekt på gang i Chrome, dessuten er Facebook på full fart inn i dette markedet. For å ikke snakke om de allerede 100-vis av appene til alle plattformer som har kjempet vel og lenge for å prøve å vinne forbrukernes øyne og lojalitet...

Ingen av dem har tatt skikkelig av enda, men ihvertfall 1 ting er sikkert: Den dagen RSS og atom feeds forsvinner, kommer nyhets-verden til å være svært fragmentert. Alle de store har laget sin egen løsning, og igjen sitter forbrukeren, som nærmest må utdanne seg til rakettforsker for å kunne ta i bruk akkurat Mozilla Thunderbird til dette formålet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive