Jensen Air:Link 3000DG problemer


9 innlegg i emnet

Skrevet

Etter ca 4 uker så har da denne http://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/JENAL3000DG/jensen-air-link-3000dg-tradlos-router funnet ut at den ikke lengre skal dele ut wi fi tydeligvis... Har vært noe ustabilt i en ukes tid før den helt klappa sammen det trådløse nettet. Jeg har internett via kabel fra ruteren men det er og alt. Wi fi fungere hverken på ps4, tlf eller andre datamaskiner i kåken uten at noe har blitt rørt eller forandret på hverken på. Har prøvd å slå av ruter og diverse maskiner uten hell. Også prøvd reset knappen på ruteren.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du forsøkt å logge deg inn på routeren? Kan være en eller annen innstilling ang Wifi som har slått seg vrang.

Kan hende SSID-en er skjult, dvs wifi nettverket er skjult for alle enheter som ikke har riktig kode. Du vil derfor ikke kunne søke etter nettverket på vanlig måte.

Reset knappen, sikker på at du faktisk resatte routeren?

Ofte er det en spesiell prosedyre du må gjennom for at den faktisk skal re-sette innstillingene.

Ofte noe ala dette som må til: Hold inne reset knappen, slå av strømmen i X sekunder, slå på strømmen, vent X sekunder, slipp knappen...

Det står sikkert noe om dette i bruksanvisningen, eller du kan google den.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

- Hvordan resetter jeg min Air:Link ruter til fabrikkinnstillinger? Dersom du ønsker å resette din Air:Link ruter gjør du det på følgende måte: 1.Trykk og hold Reset/WPS-knappen på ruterens bakside inntil POWER lampen på ruterens front begynner å blinke fort. Dette tar ca. 15 sekunder. 2. Slipp nå Reset/WPS-knapp og vent til ruteren har startet på nytt. Dette tar ca. 1 minutt. 3. Ruteren er nå resatt. Du finner standardinnstillinger på ruterens underside

Sjekk om det finnes fastvare-oppdatering til ruteren.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du forsøkt å logge deg inn på routeren? Kan være en eller annen innstilling ang Wifi som har slått seg vrang.

Kan hende SSID-en er skjult, dvs wifi nettverket er skjult for alle enheter som ikke har riktig kode. Du vil derfor ikke kunne søke etter nettverket på vanlig måte.

Reset knappen, sikker på at du faktisk resatte routeren?

Ofte er det en spesiell prosedyre du må gjennom for at den faktisk skal re-sette innstillingene.

Ofte noe ala dette som må til: Hold inne reset knappen, slå av strømmen i X sekunder, slå på strømmen, vent X sekunder, slipp knappen...

Det står sikkert noe om dette i bruksanvisningen, eller du kan google den.

Får ikke kontakt med ruteren på 192.68.0.1...

Har tatt reset iht til bruksanvisning, holde inne i 15 sekunder...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Får ikke kontakt med ruteren på 192.68.0.1...

Du mener vel ikke 192.168.0.1 ??

Hvis ikke denne fungerer, kan du alltids prøve 192.168.1.1

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du mener vel ikke 192.168.0.1 ??

Hvis ikke denne fungerer, kan du alltids prøve 192.168.1.1

Ah, jo, det jeg mente, har prøvd begge de alternativene uten hell...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du finner ut hvilken IP adresse PC-en har, så kan du erstatte det siste tallet med 1

f.eks. 192.168.2.123 -> 192.168.2.1

Slik finner du PC-ens IP adresse raskt og enkelt: https://kb.iu.edu/d/aapa

Alternativt, så bør det også stå oppført i bruksanvisningen, men metoden over er mer til å stole på mtp. hvis det har skjedd endringer.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hvis du finner ut hvilken IP adresse PC-en har, så kan du erstatte det siste tallet med 1

f.eks. 192.168.2.123 -> 192.168.2.1

Slik finner du PC-ens IP adresse raskt og enkelt: https://kb.iu.edu/d/aapa

Alternativt, så bør det også stå oppført i bruksanvisningen, men metoden over er mer til å stole på mtp. hvis det har skjedd endringer.

deeeer ja, der kom jeg meg inn. For mitt utrente øye kan jeg dog ikke se noe som umiddelbart ser feil ut... Hva burde jeg sjekke?

Endret av PencilNinja
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Oppdatering. Har vært i kontakt med support for Jensen og de ba meg om å slå av ruter og modem, så slå på ruter først, vente noen minutter før jeg slår på modem. Ikke noe trådløst nett umiddelbart men etter en time så hadde vi det plutselig, i 5-10 minutter for så å bli borte igjen i en halv time eller så... og slik har det pågått siden...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive