To faner i Google

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Når jeg åpner Google, kommer den opp med to faner (eller mapper) som ligger seg oppå hverandre.

Det merkelige er at fanene har to forskjellige web-adresser, men det kan ikke sees noen forskjell på disse.

Lurer på om jeg har fått et virus e.l.

Fanene som vises er:

https://www.google.no/?gws_rd=ss

https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=w6syVcfkPOmO8Qez54DoDQ&gws_rd=ssl

Det ligger også en "minifane" bak disse igjen. Når jeg klikker på denne, kommer ASK toolbar opp.

I tillegg har det tidligere lagt en sort verktøylinje hvor det var snarveier til forskjellige nettsteder. Denne er nå borte.

Problemet oppstod etter at jeg lastet ned ett program fra nettet. Dette programmet var sikkerhetsklarert av Norton.

Er det noen som vet hva som kan gjøres her?

Med vennlig hilsen

RT

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei! Etter hva jeg kan se etter et kjapt søk, viser det seg at stringen som legges til i URL har med hvilket domene Google skal sende deg til, og at det lagres en cookie av det. Eksempelvis om du skriver inn Google.com kommer du til Google.no basert på landet du befinner deg i.

Here in ?gfe_rd=cr&ei=
gfe means Google Front-End,
rd means Redirect,
cr means Country.
(till this you can find in all websites)
And the final ei means Engine Id and also some random combination of numbers and letters is a cookie sent to our desktop..

Du kan fjerne dette ved å slette cookien for Google i nettleserinnstillingene.
Toolbars og lignende har trolig ikke noe med denne URL-stringen å gjøre - men uansett bør du fjerne alle toolbars fra nettleseren/systemet.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Hjertelig takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive