Tungt infisert pc - får ikke startet combofix eller dds

16 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg hjelper en kamerat av meg som har fått en tungt infisert pc. Programmer som Registry Optimizer og PC Speed Maximiser jobber som besatt, og umuliggjør nesten alt som skjer PC'en. Det er bare så vidt jeg greier å åpne en nettside for å få lastet ned programmene som er nødvendige for logganalysen deres.

Jeg har nå fått lastet ned CCleaner. Den har jeg kjørt.

Jeg har også fått skannet med Malwarebytes, og den fant 603 skadelige elementer. Disse er nå først puttet i karantene og så slettet. Men malware-programmene er der fremdeles!

Nå får jeg ikke installert verken Combofix eller DDS fordi det kommer opp feilmeldinger. Og det er bare så vidt jeg greier å klikke på linkene, for det popper hele tiden opp sånne "gratis iPhone"-meldinger og lignende.

Hva gjør jeg nå?

Jeg prøver nå å skanne en gang til. Mens den holder på så melder Malwarebytes hele tiden om at den har blokkert ondsinnede nettsider.

Endret av Type-R
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

En oppdatering: Nå klarte jeg faktisk å slette speed browser, Yahoo pay by ads, Registry Optimizer og PC Speed Optimizer manuelt gjennom kontrollpanelet. Jeg får likevel ikke lastet ned combofix eller dds. Når jeg trykker på lenkene deres står det at de ikke virker, og når jeg googler meg fram til programmene så står det at combofix ikke er kompatibelt med Windows 2000. Men så vidt jeg kan se er det Windows 8 som er installert på PC'en. Er det noen programmer som hindrer meg i å nå combofix eller dds, eller må jeg ty til noe annet?

Når jeg prøver å åpne DDS får jeg bare beskjed om at DDS is not meant to be run in compatibility mode. The program shall now exit.

Hver gang jeg kjører Malwarebytes finner programmet 2-3 nye identifiserte objekter.

Jeg får for øvrig bom på alle direktelenkene til DDS på siden dette forumets side om logganalyse på 1-2-3. Er riktig, eller er det PC'en som er på bærtur?

Endret av Type-R
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan prøve å kjøre combofix i sikkermodus. Hvis det fungerer, prøv igjen i normal modus.

Pass på at du kjører det fra skrivebordet, pass også på at du ikke klikker i "dos"-vinduet når programmet kjører.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

OK. Da skal jeg prøve det i morgen. Et litt dumt spørsmål: Hvordan sikrer jeg at jeg kjører programmet fra skrivebordet? Er det bare å lage en snarvei til programmet fra Skrivebordet og så dobbeltklikke den snarveien?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Nei, Combofix legger du på skrivebordet og kjører derfra.

Vent litt! Er dette Windows 8.1, så støtter ikke Combofix denne versjonen (støtter Windows 8).

Det kan være derfor du får denne meldingen.

Samme gjelder for DDS (samme utvikler).

Det jeg ville gjort på denne maskinen, er å ta en systemgjenoppretting til en dato før problemet oppstod, så ta en ny scan med oppdatert Malwarebytes.

Endret av pijano
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok - da dropper jeg combofix/dds-sporet.

Denne PC'en ble kjøpt til jul uten at et antivirusprogram ble installert. Dermed kan problemene ha opptrådt umiddelbart.

Nå er avast antivirus installert, og malwarebytes har knekt alle synlige pop-ups (og de den ikke knekte fikk jeg slettet selv i Kontrollpanelet). De falske nettleserne er borte og Mozilla firefox er installert. Med andre ord: PC'en fungerer tilsynelatende normalt. Det eneste problemet er at hver gang Malwarebytes skanner, så finner den et par objekter som må slettes. Avast melder også, når jeg skanner, om at det er noe "rusk" i PC'en som jeg må kjøpe "Grimefighter" eller noe slikt, for å bli kvitt. Men når jeg ikke skanner melder både Malwarebytes og Avast om at "du er beskyttet" og alt ser greit ut.

Spørsmålet mitt nå er: Hva råder dere meg til å gjøre? Jeg er ikke veldig datakyndig selv, har ikke gjort en systemoppretting noen ganger og må evt ha hjelp til det. Er det en risiko for at noe kan knele helt? For i min kamerats verden vil det da være jeg som har ødelagt PC'en hans. Burde jeg bare si at nå er den så bra som jeg får gjort den, det er noe smårusk på den - men det får jeg ikke fjernet. ??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Nå kjørte jeg Malwarebytes en gang til, og den fant for første gang ingen objekter. Kan problemet være løst?

Skal jeg poste loggen fra Malwarebytes? Og HiJackThis? Selv om jeg ikke får brukt combofix/dds?

Endret av Type-R
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her er HiJackThis-loggen:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 09:47:25, on 16.04.2015
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.02.1008)
MSIE: Internet Explorer v11.0 (11.00.9600.17416)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files (x86)\CyberLink\YouCam\YouCamService.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP CoolSense\CoolSense.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP System Event\HPMSGSVC.exe
C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Users\Cesilie\AppData\Local\Pokki\Engine\HostAppService.exe
C:\Users\Cesilie\Downloads\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL =
www.google.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://q.search-simple.com/?affID=na
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = www.google.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = www.google.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = www.google.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,
O2 - BHO: avast! Online Security - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Evernote extension - {92EF2EAD-A7CE-4424-B0DB-499CF856608E} - C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\EvernoteIE.dll
O2 - BHO: HP Network Check Helper - {E76FD755-C1BA-4DCB-9F13-99BD91223ADE} - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\HPNetworkCheckPlugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [startCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\amd64\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [AccelerometerSysTrayApplet] C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP 3D DriveGuard\AccelerometerST.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPMessageService] C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP System Event\HPMSGSVC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AvastUI.exe] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe" /nogui
O4 - HKCU\..\Run: [Pokki] "%LOCALAPPDATA%\Pokki\Engine\HostAppServiceUpdater.exe" /LOGON
O4 - HKCU\..\Run: [skype] "C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
O4 - HKCU\..\Run: [CCleaner Monitoring] "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Application Restart #4] C:\Users\Cesilie\AppData\Local\Pokki\Engine\HostAppService.exe /openmenu --disable-internal-flash --noerrdialogs --no-message-box --disable-extensions --disable-web-security --disable-web-resources --disable-client-side-phishing-detection --enable-file-cookies --disable-sync --disable-breakpad --disable-bundled-ppapi-flash --disable-sync-tabs --disable-speech-input --disable-custom-jumplist --process-per-tab --debug-devtools-frontend="C:\Users\Cesilie\AppData\Local\Pokki\Engine\inspector" --no-first-run --lang=en-US --disable-component-update --disable-prompt-on-repost --no-startup-window --disable-translate --disable-logging --disable-desktop-notifications --disable-gpu-process-prelaunch --flag-switches-begin --flag-switches-end --restore-last-session
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\HPNetworkCheckPlugin.dll,-103 - {25510184-5A38-4A99-B273-DCA8EEF6CD08} - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\NCLauncherFromIE.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\HPNetworkCheckPlugin.dll,-102 - {25510184-5A38-4A99-B273-DCA8EEF6CD08} - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\NCLauncherFromIE.exe
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\Resource.dll,-101 - {A95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\\EvernoteIERes\AddNote.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\Resource.dll,-101 - {A95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\\EvernoteIERes\AddNote.html
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O23 - Service: AdaptiveSleepService - Unknown owner - C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\A4\AdaptiveSleepService.exe
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: AMD FUEL Service - Advanced Micro Devices, Inc. - C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Fuel\Fuel.Service.exe
O23 - Service: Avast Antivirus (avast! Antivirus) - Avast Software s.r.o. - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe
O23 - Service: Bonjour Service - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: BTDevManager - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\REALTEK\Realtek Bluetooth\BTDevMgr.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: GamesAppIntegrationService - WildTangent - C:\Program Files (x86)\WildTangent Games\App\GamesAppIntegrationService.exe
O23 - Service: GamesAppService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files (x86)\WildTangent Games\App\GamesAppService.exe
O23 - Service: HP Support Assistant Service - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\hpsa_service.exe
O23 - Service: HP Software Framework Service (hpqwmiex) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: @oem14.inf,%hpservice_desc%;HP Service (hpsrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Hpservice.exe (file missing)
O23 - Service: HPWMISVC - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP System Event\HPWMISVC.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ieetwcollectorres.dll,-1000 (IEEtwCollectorService) - Unknown owner - C:\Windows\system32\IEEtwCollector.exe (file missing)
O23 - Service: Intel® Technology Access Service (Intel® TechnologyAccessService) - Intel® Corporation - C:\Program Files\Intel Corporation\Intel® Technology Access\IntelTechnologyAccessService.exe
O23 - Service: Intel® Update Manager (iumsvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel® Update Manager\bin\iumsvc.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbamscheduler.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files (x86)\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: HP SimplePass Service (omniserv) - Softex Inc. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\SimplePass\OmniServ.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: Realtek Audio Service (RtkAudioService) - Realtek Semiconductor - C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkAudioService64.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files (x86)\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: SynTPEnh Caller Service (SynTPEnhService) - Synaptics Incorporated - C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnhService.exe
O23 - Service: tbaseprovisioning - Advanced Micro Devices, Inc. - C:\Windows\SysWOW64\tbaseprovisioning.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Defender\MpAsDesc.dll,-320 (WdNisSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Defender\NisSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Defender\MpAsDesc.dll,-310 (WinDefend) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Defender\MsMpEng.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 10805 bytes

Og her er Malwarebytes-loggen:

Malwarebytes Anti-Malware
www.malwarebytes.org

Skannedato: 16.04.2015
Skannetid: 08:56:14
Loggfil:
Administrator: Ja

Versjon: 2.01.4.1018
Malwaredatabase: v2015.04.16.02
Rootkitdatabase: v2015.03.31.01
Lisens: Prøveversjon
Malwarebeskyttelse: Aktivert
Ondsinnet Nettsidebeskyttelse: Aktivert
Selvbeskyttelse: Deaktivert

CPU: x64
Filsystem: NTFS
Bruker: Cesilie

Skannetype: Trusselskann
Resultat: Fullført
Objekter skannet: 343348
Tid brukt: 28 min, 37 sek

Minne: Aktivert
Oppstart: Aktivert
Filsystem: Aktivert
Arkiv: Aktivert
Rootkits: Deaktivert
Heuristikk: Aktivert
PUP: Aktivert
PUM: Aktivert

Prosesser: 0
(Ingen ondsinnede elementer funnet)

Moduler: 0

Registernøkler: 0

Registerverdier: 0

Registerdata: 0

Mapper: 0

Filer: 0

Fysiske sektorer: 0

(end)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Husk at du må klikke på: Apply actions (grønn "knapp" nederst til høyre i Malwarebytes) hvis programmet finner noe som legges i karantene, ellers vil det ikke fjerne skiten, og da dukke opp hver gang.

Legg gjerne ut logg fra begge program ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann. Da ser det jammen ut til at vi postet innleggene samtidig. Se på innlegget mitt rett over ditt siste, der ligger loggene fra HiJackThis og Malwarebytes. :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, vi gjorde visst det ;):)

Windows 8 og 8.1 kommer med innebygd sikkerhet fra Microsoft, så en bør være i utgangspunktet sikker.

Sikker er en aldri uansett, en må ha nettvett også. :)

Avast er bedre enn MSE, så den kan fint kjøre videre.

Loggene ser fine ut, men hvis du kan kjøre HijackjThis en gang til, så setter du en hake foran:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://q.search-simple.com/?affID=na

Klikk på: Fixed cheked. Legg så ut ny logg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei. Da har jeg forsøkt å gjøre det du sa. Nå ser HiJackThis-loggen slik ut:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 12:19:25, on 16.04.2015
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.02.1008)
MSIE: Internet Explorer v11.0 (11.00.9600.17416)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP CoolSense\CoolSense.exe
C:\Program Files (x86)\CyberLink\YouCam\YouCamService.exe
C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP System Event\HPMSGSVC.exe
C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe
C:\Users\Cesilie\Downloads\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page =
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = www.google.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = www.google.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = www.google.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,
O2 - BHO: avast! Online Security - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Evernote extension - {92EF2EAD-A7CE-4424-B0DB-499CF856608E} - C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\EvernoteIE.dll
O2 - BHO: HP Network Check Helper - {E76FD755-C1BA-4DCB-9F13-99BD91223ADE} - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\HPNetworkCheckPlugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [startCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\amd64\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [AccelerometerSysTrayApplet] C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP 3D DriveGuard\AccelerometerST.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPMessageService] C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP System Event\HPMSGSVC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AvastUI.exe] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe" /nogui
O4 - HKCU\..\Run: [Pokki] "%LOCALAPPDATA%\Pokki\Engine\HostAppServiceUpdater.exe" /LOGON
O4 - HKCU\..\Run: [skype] "C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
O4 - HKCU\..\Run: [CCleaner Monitoring] "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Application Restart #4] C:\Users\Cesilie\AppData\Local\Pokki\Engine\HostAppService.exe /openmenu --disable-internal-flash --noerrdialogs --no-message-box --disable-extensions --disable-web-security --disable-web-resources --disable-client-side-phishing-detection --enable-file-cookies --disable-sync --disable-breakpad --disable-bundled-ppapi-flash --disable-sync-tabs --disable-speech-input --disable-custom-jumplist --process-per-tab --debug-devtools-frontend="C:\Users\Cesilie\AppData\Local\Pokki\Engine\inspector" --no-first-run --lang=en-US --disable-component-update --disable-prompt-on-repost --no-startup-window --disable-translate --disable-logging --disable-desktop-notifications --disable-gpu-process-prelaunch --flag-switches-begin --flag-switches-end --restore-last-session
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\HPNetworkCheckPlugin.dll,-103 - {25510184-5A38-4A99-B273-DCA8EEF6CD08} - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\NCLauncherFromIE.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\HPNetworkCheckPlugin.dll,-102 - {25510184-5A38-4A99-B273-DCA8EEF6CD08} - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPNetworkCheck\NCLauncherFromIE.exe
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\Resource.dll,-101 - {A95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\\EvernoteIERes\AddNote.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\Resource.dll,-101 - {A95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\\EvernoteIERes\AddNote.html
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O23 - Service: AdaptiveSleepService - Unknown owner - C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\A4\AdaptiveSleepService.exe
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: AMD FUEL Service - Advanced Micro Devices, Inc. - C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Fuel\Fuel.Service.exe
O23 - Service: Avast Antivirus (avast! Antivirus) - Avast Software s.r.o. - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe
O23 - Service: Bonjour Service - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: BTDevManager - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\REALTEK\Realtek Bluetooth\BTDevMgr.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: GamesAppIntegrationService - WildTangent - C:\Program Files (x86)\WildTangent Games\App\GamesAppIntegrationService.exe
O23 - Service: GamesAppService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files (x86)\WildTangent Games\App\GamesAppService.exe
O23 - Service: HP Support Assistant Service - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\hpsa_service.exe
O23 - Service: HP Software Framework Service (hpqwmiex) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: @oem14.inf,%hpservice_desc%;HP Service (hpsrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Hpservice.exe (file missing)
O23 - Service: HPWMISVC - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP System Event\HPWMISVC.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ieetwcollectorres.dll,-1000 (IEEtwCollectorService) - Unknown owner - C:\Windows\system32\IEEtwCollector.exe (file missing)
O23 - Service: Intel® Technology Access Service (Intel® TechnologyAccessService) - Intel® Corporation - C:\Program Files\Intel Corporation\Intel® Technology Access\IntelTechnologyAccessService.exe
O23 - Service: Intel® Update Manager (iumsvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel® Update Manager\bin\iumsvc.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbamscheduler.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files (x86)\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: HP SimplePass Service (omniserv) - Softex Inc. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\SimplePass\OmniServ.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: Realtek Audio Service (RtkAudioService) - Realtek Semiconductor - C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkAudioService64.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files (x86)\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: SynTPEnh Caller Service (SynTPEnhService) - Synaptics Incorporated - C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnhService.exe
O23 - Service: tbaseprovisioning - Advanced Micro Devices, Inc. - C:\Windows\SysWOW64\tbaseprovisioning.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Defender\MpAsDesc.dll,-320 (WdNisSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Defender\NisSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Defender\MpAsDesc.dll,-310 (WinDefend) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Defender\MsMpEng.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 10563 bytes

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det ser fint ut.

Kjør en Windows-oppdatering bare, så er alt på stell. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Herlig! Hjertelig takk for hjelpen! :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bare hyggelig! Håper maskinen oppfører seg pent fremover. :)

En siste ting som kan være greit å foreta seg, hvis maskinen er satt opp med gjenopprettingspunkter i systemegenskaper.

Slå av dette, lagre og restart PC-en. Slå på egenskapen igjen etter det.

Dette sletter alle gjenopprettingspunkter som er lagret og oppretter nye fremover, slik at man ikke står i fare for å gjenopprette tilbake til da man var infisert.

buL5jjh.jpg

Marker der beskyttelsen er på, klikk på "Konfigurer" og velg å slå av systembeskyttelse.

Reverser dette etter restart.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Usjda. Jeg var så dum at jeg ikke sjekket den siste posten der, og nå har PC'en begynt å oppføre seg litt slemt igjen.

Vedkommende som eier den har ikke greid å sørge for at avast har holdt seg aktiv. Etter prøveperioden har vedkommende derfor antageligvis vært en liten periode uten antivirusprogram. Jeg har nå reaktivert det (for et år denne gangen) og kjørt malwarebytes og skann med avast. Første gangen fikk jeg 21 skadelige elementer opp i malwarebytes, og ett uheldig nettleserprogramtillegg ved avast-skann.

Nå har jeg fjernet elementene som kom opp, og ny skann viser ingen elementer. Men hver gang jeg starter opp PC'en så kommer det 4-8 advarsler fra avast om at skadelige nettsider er blitt blokkert. Jeg fant en sånn Pokki-startmeny som så litt suspekt ut. Den avinstallerte jeg, men fremdeles kommer meldingene opp.

Bør jeg poste en ny logg til analyse?

Endret av Type-R
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive