Tungt infisert pc - får ikke startet combofix eller dds

16 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg hjelper en kamerat av meg som har fått en tungt infisert pc. Programmer som Registry Optimizer og PC Speed Maximiser jobber som besatt, og umuliggjør nesten alt som skjer PC'en. Det er bare så vidt jeg greier å åpne en nettside for å få lastet ned programmene som er nødvendige for logganalysen deres.

Jeg har nå fått lastet ned CCleaner. Den har jeg kjørt.

Jeg har også fått skannet med Malwarebytes, og den fant 603 skadelige elementer. Disse er nå først puttet i karantene og så slettet. Men malware-programmene er der fremdeles!

Nå får jeg ikke installert verken Combofix eller DDS fordi det kommer opp feilmeldinger. Og det er bare så vidt jeg greier å klikke på linkene, for det popper hele tiden opp sånne "gratis iPhone"-meldinger og lignende.

Hva gjør jeg nå?

Jeg prøver nå å skanne en gang til. Mens den holder på så melder Malwarebytes hele tiden om at den har blokkert ondsinnede nettsider.

Endret av Type-R
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

En oppdatering: Nå klarte jeg faktisk å slette speed browser, Yahoo pay by ads, Registry Optimizer og PC Speed Optimizer manuelt gjennom kontrollpanelet. Jeg får likevel ikke lastet ned combofix eller dds. Når jeg trykker på lenkene deres står det at de ikke virker, og når jeg googler meg fram til programmene så står det at combofix ikke er kompatibelt med Windows 2000. Men så vidt jeg kan se er det Windows 8 som er installert på PC'en. Er det noen programmer som hindrer meg i å nå combofix eller dds, eller må jeg ty til noe annet?

Når jeg prøver å åpne DDS får jeg bare beskjed om at DDS is not meant to be run in compatibility mode. The program shall now exit.

Hver gang jeg kjører Malwarebytes finner programmet 2-3 nye identifiserte objekter.