påloggingsforespørsel galaxy S3.

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hver eneste gang jeg går inn i galleriet på telefonen kommer det opp varsel om "påloggingsforespørsel". Jeg ønsker å fjerne denne varselen. Har googlet litt rundt, og tror det har med picassa å gjøre (som ikke jeg kan se at ligger på telefonen).

QUVITTE3.jpeg

Hvordan kan jeg fjerne den provoserende meldingen?

Prøvde å fjerne google+ for å se om det hjalp, det gjorde det ikke. Jeg ønsker ikke å gi denne tilgangen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mulig dette er ganske selvforklarende, men varselet kan tyde på at du ikke er pålogget Google kontoen din. F.eks. hvis du har byttet passord etter at du logget på Google kontoen på mobilen sist.

Isåfall har du ikke lenger tilgang til Google Play (app butikken), Gmail, etc...

Alternativ #2 som er litt mer realistisk:

Dette ligger nok litt dypere enn bare Galleriet (samsung) eller Picasa (google).

Google kontoen du har logget inn med på telefonen, blir sannsynligvis brukt av "Galleriet" til Samsung, sist jeg hadde en S4 i hendene, mener jeg å huske det var noe synkroniserings funksjonalitet innebygget. Om du ikke får slå denne av, er det nok Samsung du bør rette en klage til. Noe som dessverre aldri fører noen vei.

Beste rådet jeg kan gi, er å slutte å bruke appen, og istedet laste ned en annen.

Mener å huske at i Picasa (om du likevel tør prøve), trenger du ikke å slå på automatisk backup til "Google Drive" om du ikke ønsker det. Dette valget er nemlig helt frivillig, og heller ikke påslått som standard.

Når du har funnet en annen app du vil bruke, får du dessverre ikke avinstallert Galleri, (på lik linje med alt annet bloatware på S3-en. ja, jeg var en S3 eier jeg også).
Men det du istedet kan gjøre, er å deaktivere den. Dette fungerer i praksis helt utmerket. Om den tar mye plass, velger du avinstaller oppdateringer før du så velger deaktiver.
Disse valgene finner du under Innstillinger -> Programmer (eller apper etc) -> Galleri

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Har hatt tilsvarende problemer med jobb-telefonen min (Samsung S4 med 4g støtte). Der gikk jeg inn i under kontoinstillinger, videre på Google og slo av Picasa (som var eneste som ikke fungerer). For min del bruker jeg heller Dropbox på telefonen om jeg ser behov for å synkronisere noe. (Har dessverre ikke Samsung her hjemme, så jeg kan ikke gi deg direkte veiledning på menyene)

Jeg fikk i alle fall vekk feilmedlingen om Picasa ved å gjøre det :)

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har (holdt på å si heldigvis) ikke en Samsung mobil i nærheten, men på de aller fleste mobiler med offisielle Android menyer finner du det sannsynligvis slik:

Settings -> Accounts -> Google -> dittnavn@gmail.com -> Sync Google+ Photos (uncheck).

Mistenker at Samsung bruker sine egne menyer istedet, men det skal ihvertfall være noe tilsvarende. Det bør uansett være enkelt å finne ut av, da Innstillinger menyen pleier å være rimelig oversiktlig og enkel i bruk.

Fremgangsmetoden mener jeg å huske er identisk og standard på alle Android 4.0 og opp til 5.1 ihvertfall.

Fint om du gir oss en tilbakemelding på hvordan det gikk :)

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det var dette som var løsningen. Meldingen er nå borte. Tusen takk for hjelpen :)

Har (holdt på å si heldigvis) ikke en Samsung mobil i nærheten, men på de aller fleste mobiler med offisielle Android menyer finner du det sannsynligvis slik:

Settings -> Accounts -> Google -> dittnavn@gmail.com -> Sync Google+ Photos (uncheck).

Mistenker at Samsung bruker sine egne menyer istedet, men det skal ihvertfall være noe tilsvarende. Det bør uansett være enkelt å finne ut av, da Innstillinger menyen pleier å være rimelig oversiktlig og enkel i bruk.

Fremgangsmetoden mener jeg å huske er identisk og standard på alle Android 4.0 og opp til 5.1 ihvertfall.

Fint om du gir oss en tilbakemelding på hvordan det gikk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive