Hjelp, skal kjøpe ny laptop.

12 innlegg i emnet

Skrevet

Har tittet rundt en del og funnet denne laptopen på salg hos Komplett:

https://www.komplett.no/acer-aspire-e5-572g-156-full-hd-matt/817441

Skal brukes til studier, film og serier og må kunne kjøre fifa 15 på 42 " tv. Klarer den dette?

Jeg blir mildt sagt forvirret når det kommer til prosessore, er i7-4712mq en bra prosessor?

Hva med GT840M, er det en grei GPU?

Og til slutt, hvordan er det med slike hybridhardisker, altså SSHD? Er de egentlig bedre enn HDD?

Det viktigste for meg er at den kan spille av film og streame i full hd på en tv uten problemer. Forrige laptop hadde problemer med dette (Nvidia GT540M 2gb). Budsjett er 5000 - 7000 kr.

Flott forum, håper på svar! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Prosessoren er god nok selv om den er noe utdatert sammenlignet mot broadwell prosessorer.

Så den skal fint klare ditt bruk og noe mere en det.

840m er desverre i miste laget for spilling over 1366 x 768 så den kan klare HD oppløsning greit, men full HD vil den få problemet med dårlig ytelse hvis ikke instillingene er satt til low på alt. Så det er bedre å se på 860m eller 970m.

Angående harddisk vil hybrid være litt bedre på oppstart en vanlig harddisk, men ellers vil den ikke være store forskjeller.

så ville anbefalt Crucial MX100 SSD 256GB har nok bra nok kapasitet og plass til de meste, og heller bruke harddisken som USB3 disk for backup.

Endret av LMH1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar! Spilling er vel egentlig ikke så viktig, bare jeg får spilt litt fifa i ny og ne i grei oppløsning. Virker på meg som om dette er beste alternativ i min prisklasse akkurat nå. Er det en god pris?

Har også sett på denne: https://www.komplett.no/acer-aspire-nitro-vn7-571g-156-hd/835965

Bedre gpu, men ganske mye dårligere prosessor?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Unngå alt fra Acer. Og skal du ha en laptop med SSD disk, så sørg for masse plass :)

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvorfor det? Dårlige erfaringer? Har ikke råd til ssd, det var snakk om en sshd. Har nå skjønt at det er en hdd med 8 GB flash cache, altså langt fra en ekte ssd. Hmmm,kanskje jeg bare sparer litt til. Kommer langt med chromecast, nettbrett og skolens datasal :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har hatt 2 Acer laptops. tastene er elendige, jeg måtte ofte trykke 2-3 ganger for at tastene skulle reagere. Sats heller på ASUS. Da er du sikret kvalitet. Eier nå en 550JK som jeg bruker til spillutvikling og lyddesign. Har du ikke råd til ASUS kan du gå for Lenovo Y50 serien, men da må du opp i 8.000.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har hatt 2 Acer laptops. tastene er elendige, jeg måtte ofte trykke 2-3 ganger for at tastene skulle reagere. Sats heller på ASUS. Da er du sikret kvalitet. Eier nå en 550JK som jeg bruker til spillutvikling og lyddesign. Har du ikke råd til ASUS kan du gå for Lenovo Y50 serien, men da må du opp i 8.000.

Som teknikker er jeg delvis enig, Asus er et helvette å reklamere på etter det har gått 2 år.. de tviholder på garanti og gjør at det stortsett bare er mindre selskap og nettbutikker som selger komplette maskiner fra de. Men igjen, det er stort sett ett trygt merke å velge, som har kvalitet over seg, men om du først
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde vært spennende å lese ferdig posten din, krozmar :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har ikke den erfaringen med Acer som Åsmund nevner. Har hatt og fortsatt har flere Acer-maskiner i familien, og vært godt fornøyd, også med support.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Åsmund: Page not found. Men ser at det ligger to G550JK på prisjakt, langt over mitt budsjett.

Var på spaceworld og tittet på X550JK i dag. Det blir nok den, må bare vente til lønn neste uke. Den har en 5. gen. i7, over average gpu, nok ram og ssd. Er det noen som har en slik og kan dele erfaringer?

Mine to foregående laptoper var acere og jeg var i grunn godt fornøyd med dem. Tastaturene fungerte helt fint, har skrevet mang en oppgave på dem. To toåringer tok knekken på den første mens vifta gikk på den andre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive