SMS-reklame: Et faen i helvete!

4 innlegg i emnet

Skrevet

Beklager språket, det er sjelden hensiktsmessig. Men SMS-reklame er en pest og en plage. Les mer

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

He he..., ikke helt meningen å le her, men dette var fornøyelig lesestoff!
Synes bannskap er på sin plass i overskriften.
En sak er å få reklame på e-post som en vet med sikkerhet at en har haket bort ved bestilling/registering av noe (sett bort fra tredjeparts info.kapsler). Selv om avmelding sjelden fungerer der også, så kan en ihvertfall bare passe på at de automatisk havner i en uviktig mappe .

Sms-reklame derimot, må være satans verk!

En ny metode for å sette menneskeheten opp i mot hverandre... ;-)

Det blir nok mange blokkerte nummer fremover.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg blir bombadert med SMS-reklame fra Ikea. For å melde seg av må man logge inn på Ikea-klubben, men det nytter ikke når man hverken vet mail-adresse eller passord som er registrert her.

Det fungerer heller ikke å sende "stopp" siden meldingene ikke kommer fra et telefonnummer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Jeg opplevde selv å få fire SMS om et slankeprodukt, hvor mitt fulle navn sto på SMSene. På toppen av det hele, viste det seg at jeg på de første to SMS ble tappet fem kr pr stk og de neste to 30 kroner per stk. Dette merket jeg siden det var kontaktkort som fort ble tomt. Slankereklame er faktisk svært krenkende i seg selv, spesielt om en har problemer med enten å gå opp i vekt, eller ned og kanskje har opplevd nære venninner har slitt med innleggelse som følge av anorexia og når de i tillegg tar seg betalt for den?

Da jeg endelig fikk klarte å sporte opp det private mobilnummeret til lederen av firmaet (som aldri forstod hvordan jeg klarte oppsporingen) kom han først med påstand at jeg eller noen måtte registrert mobilnummeret mitt i en spørreundersøkelse og godtatt at de kontakter meg i ettertid. Jeg opplyste at jeg på den telefonen hadde hemmelig nummer som kun familien min kjenner til. Å ta det nummeret i bruk på web, fremfor å bruke primærnummeret mitt ville neppe kunne skjedd. Jeg ba derfor om den dokumentasjonen tilsendt per epost hvor jeg mellom annet skal ha IP-adresse registrering har skjedd fra, informasjon som ble fylt inn, og ikke minst hvor dette ble fylt inn. Han påstår derfor at det da måtte vært datavirus hos de som fikk meg registrert. Når jeg da spør hvor han har navnet mitt i fra klarte han aldri å svare.

Det hele endte med at firmaet sendte meg to gavekort á kr 500 må AMFI som kompensasjon mot at jeg ikke gikk videre med saken.

Men uansett. Får dere reklame på SMS bør dere også sjekke om dere blir tappet for "innholdstjeneste" i tillegg.

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive