Mobilt bredbånd kontant - reserveløsning

5 innlegg i emnet

Skrevet

Noen som kjenner til noen form for ekte Mobilt Bredbånd Kontantkort?

Skal brukes som en reserveløsning i tilfelle det kablede bredbåndet skulle falle ut pga strømbrudd eller andre tekniske problemer.
Port 80 må også være åpen. De kan gjerne blokkere torrent/etc, men port 80 MÅ være åpen for innkommende web-trafikk.

De fleste operatører tilbyr dette, men leser man litt videre, finner man stort sett ut at det de kaller for kontantkort egentlig bare er et forhåndsbetalt abonnent gjeldende for X antall måneder.

Er ikke på noen som helst måte interessert i et abonnent.

Er på jakt etter en løsning hvor man betaler kun for trafikken, evt kun i den tidsperioden det er i bruk.

Hvor mye trafikk som er inkludert, spiller egentlig ingen rolle, kommer i verste fall til å bli brukt 1-3 ganger i året, og sannsynligvis godt under 1 GB for hver gang.

• Ice.net: 175,-/uke. Teoretisk maks ned/opp 9,3 / 3,1 Mbit/s.
  • Tele2 har skrevet noe i vilkårene sine, men ikke funnet selve "produktet" enda...

Alternativer ???

Om det ikke er mulig å få som privatperson, er dette noe som kan tilbys bedrifter??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I følge Elkjøp og NetCom, så skal dette være det du er ute etter:

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobilt-bredband/HUAE3131KNC/netcom-mobilt-bredband-kontantkort

Perfekt for deg som trenger mobilt bredbånd en gang i blant, eller for deg som ikke ønsker å opprette et abonnement.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ringt.

Får stort sett mer info da, som ikke alltid er så lett å lese seg til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Yup, er i grunn noe slikt jeg trenger.

Opptil 14 Mbit i sekundet

Dette er garantert ned hastigheten. Da kan man forvente en opp hastighet på 1-2 Mbit/s...

Har skjedd en del siden tråden ble startet:
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1648053

Står imidlertid fast her:

Kontantkort og begrensninger:

• OneCall - ingen maks grense
  • NetCom - maks 10kr/dag, maks 100MB
  • Telenor - maks 10kr/dag, strupes etter 500MB
  • Chess - maks 20kr/dag. kun 3G, strupes etter ### MB
  • TalkMore - maks 20kr/dag. Strupes etter 6GB/mnd. hastighet??
  • Chilimobil - maks 10kr/dag. 4G, andre begrensninger??
  • Andre leverandører som ikke er på listen??
Min erfaring er at ALLE leverandører struper hastigheten, uansett abonnement. Hadde Chess mobil abb med mobilt bredbånd som tilleggstjeneste tidligere, her ble hastigheten strupet etter 6GB og ca 12GB. Da jeg passerte 15GB ble den strupet enda en gang, og det ble så grisetregt at det tok 5-6 minutter å laste VG. Fikk ISDN hastighet på 128 Kbit/s...

Jeg trenger utvilsomt 4G hastighet. Lurer noen på hvorfor, kan de forestille deg 100 personer prøver å besøke VG samtidig via en treg internett-forbindelse :hmm:

Typisk 3G hastighet: 2-6 Mbit/s ned, og 1-3 Mbit/s opp.
Typisk 4G hastighet: 10-40 Mbit/s ned, 10-30 Mbit/s opp.

Endret av jpg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Jeg var lenge fan av kontaktkort i forbindelse med vanlig "reserve"-telefon, helt til jeg fikk SMS; fyll på kortet ditt eller mist abonnement. Etter å lest innom de fleste leverandører, står det i vil{l}kårene at en må fylle på kontaktkortet minst en gang hvert halvår, eller opp til 9 måneder. Jeg endte derfor borti abonnoment der jeg kun betaler for trafikken og minstepris på 30 kroner i måneden.

Konklusjonen er med andre ord, sjekk også gjennom vilkårene slik du ikke havner borti noe sånt.

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Telenor hadde for litt siden også et abonnement som var simpelt.

Betal med signering, for så å kun betale for det du bruker.

Jeg brukte disse til automatisk styring av noen fraliggende 'basestasjoner' jeg har.

Det funket fint, helt til nå nylig.

De presset meg over på det minste abonnementet de hadde i stedet.

Altså fast månedspris, med innkludert noe taletid og sms.

Problemet er bare at jeg har kontakt med disse stasjonene kanskje én gang hver tredje dag at de sender ut data i form av én sms.

Men de mottar ganske mye fra meg; dette er jo gratis i og for seg.

Jeg prøver for tiden å legge om noe til ARF's (skal utdype min post on dette senere tenker jeg), og ser også på om SPOT kanskje kan være en løsning.

Men problemet der er å få til noe som takkler -46 grader...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive