Installert SSD i Toshiba Satellite men får ikke kjøre chipset-driver

4 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Har akkurat flyttet over SSD'en fra en ASUS laptop til min nye Satellite. Alt fungerer fint og har slettet gamle drivere og lagt inn alt nytt som passer den nye maskinen. Det eneste problemet er at jeg ikke får installert chipset-driverene fra AMD. Selv om jeg laster ned rett versjon som er 64-bit så får jeg melding om at "Versjonen av denne filen er ikke kompatibel med Windows-versjonen du kjører.... osv."

Har prøvd begge versjoner for å være sikker men får samme beskjeden. Jeg får heller ikke tak i denne driveren noe annet sted og trenger den for å få igang USB 3.0 pluss Raid m.m

Håper på snarlig svar.

Endret av xorroh
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Det er ingen anbefaling å gjøre det du har gjort der, nettopp på grunn av slike feil som du oppgir her.

Den disken er tilpasset en annen maskin, så ved bare å flytte den fra en maskin til en annen, så vil systemet ditt nå sannsynligvis bli veldig ustabilt.

Har dessverre ikke annen anbefaling enn å reinstallere Windows.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er klar over at en formatering er å anbefale, problemet er at jeg har et regnskapsprogram hvor backupen ikke alltid fungerer ved reinstallering, har hatt problemer med dette før og vil prøve å unngå dette nå igjen.

Forresten så fikk jeg omsider kjørt installasjonsprogrammet fra AMD og alt er nå på stell, hvorfor det plutselig fungerte er usikkert men nå er all maskinvaren installert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, det er bra.

Håper maskinen fungerer som det skal fremover, en får dessverre ofte noen bugs som melder seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive