Kjøpshjelp til nytt skjermkort

9 innlegg i emnet

Skrevet

Hallo. Jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort. Vil kjøpe meg et GTX970 kort.. det jeg lurer på er hva merke.. Gigabyte,MSI eller ASUS. EVGA er utelukket etter flausen med skjev kjølepasta på disse kortene... ZOTAC å de andre merkene har jeg ikke vært borti så det er heller ikke et alternativ :) Hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kommer jo an på om du vil ha de dyreste modellene eller de litt rimeligere variantene. Selv sikler jeg mest over Asus sin Strix-kjøler fordi viften stopper helt opp når den ikke trengs, og det er bare deilig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Både Asus, Gigabyte og EVGA skal være trygge valg.

ZOTAC er et billig merke og ikke det man velger hvis overklokking og støy er det viktigste.

Selv har jeg prøvd Zotac og syns ikke støyen var så ille.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Valget her for meg ville vert Asus \ MSI da dette er de produsentene jeg har opplevd minst feil på, eventuelt Nvidia men jeg kan ikke se at de har kommet med noen gtx970 kort ende

Men ser at Asus sin kjøler er litt bedre en MSI sin da den har "passiv mode" når gpu ikke er i bruk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja det står mellom ASUS og MSI nå. Leste en vei at Gigabyte sitt kort støyer en del. Den lille forskjkellen det er i ytelse mellom ASUS og MSI er vel ikke merkbart en gang regner jeg med. Har XFX 7970 nå,å det støyer så fælt at det nesten ikke er ørenes lyd på pc-rommet når kortet er under last :/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Merk at kortene er de samme på bunn. Et GTX970 er et GTX970 uansett. Tweaks (bl.a frekvenser), kjøleløsninger og medfølgende effekter og programvare er det som skiller dem i grove trekk, og det er ikke alltid forsvarlig med prisforskjellen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei ASUS og MSI er jo Helt like i pris. MSI ser ut til i tester og være noe lavere på temperatur enn ASUS.. jeg ville jo helst foretrukket laveste temperatur,da jeg synes det blir faretruende skummelt når kortet nærmer seg 75 til 80 grader under last som XFX 7970 kortet mitt gjør. ASUS har jo vifte som stopper ved idle,men MSI skulle være tilnærmet lik lydløst det også. blir helt forvirra av alt de skriver om de forskjellige kortene.. Hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du MSI eller Asus som hovedkort også? jeg pleier å velge samme produsent av deler sålangt det larseg gjøre og det ikke er noen store pris forskeller \ funksjoner mellom delene

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har Gigabyte hovedkort. Så gjorde som du nevnte her Knutazz og gikk for Gigabyte GTX970 G1 Gaming :) Så langt tenkte ikke jeg at det kanskje var en fordell. Så også at Gigabyte lå bortimot 20 grader C under MSI og ASUS på det varmeste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive