22. julenøtt 2014

13 innlegg i emnet

Skrevet

To dager på rad med tabubelagte samtaleemner kan fort bli litt hardt. Vi håper likevel at det hjelper litt på psyken at vi har tent det fjerde lyset på staken, og at det nærmer seg jul.

Les mer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bacardi Apple ;) ;) ;) Selvfølgelig med anger, spasmer og fylleangst!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

De fleste...? :-P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vi er en ekte Apple-familie!

Selv om ett av "familiemedlemmene" fra tid til annen utløser fortvilelse og anger, behandler vi dem som livslange og ekte "familemedlemmer" hos oss.

Vi godsnakker og reparerer, og våre ukontrollerbare spasmer forsvinner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

iStøvsuger, blir markeds ført som den første støvsuger som ikke suger

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det må uten tvil være iPhone 4/4S. Hvem i guds villeste verden syntes at en mobil praktisk talt produsert for å knuse er praktisk? Genistrek fra Apple sin side, som sikkert tjente svimlende summer på reparasjoner og forbrukere som til stadighet kjøpte nye når den forrige ble knust.

Jeg tror de aller fleste som har eid en iPhone 4 har kjent den følelsen når mobilen faller i gulvet (det er bare å innse at vi er noen surrehuer hele gjengen), og du med hjertet i halsen løfter den opp og tenker "faenfaenFAENFAEN" før du i slow motion som en eller annen scene fra en western-serie fra 70-tallet snur den skjøre saken mot deg selv for enten å slippe pusten letter ut. Eller som i mitt tilfelle (med 3 forskjellige iPhone 4) slippe et klagende grynt når du innser at det er sånn ca 480 345 biter med glass som stirrer tilbake på deg. Forbanna møkk.

Også har du mirakelmenneskene som faktisk kan sitte hjemme i stolen og skryte av at de aldri har knust en iPhone. Well done, dere kan få en kjeks ^_^

Så, etter en periode på litt over et år gikk det med 3 iPhone 4, og min Apple-tid tok slutt. Ser pent ut, funker bra og er enkelt, men du verden noe så skjørt for så masse penger funker ikke for fem flate øre.

På fiksjonssiden kan jeg da si at iWindow ikke hadde vært mitt førstevalg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er historien min..

Det var en gang da jeg kjøpte AAPL aksjer..en STOR bunke av de og året var da 1992..men jeg angret en liten tid senere og solgte de igjen for en liten profitt, og jeg var ganske fornøyd med den handelen da..for da hadde jeg råd til en fin apple newton tablet senere.

Men i 2012 så fikk jeg meg en stor ubehagelig opplevelse da jeg satt på på PC'en min en dag med morgen kaffen og leste en artikkel at jeg fant ut at aksjene som jeg hadde solgt lenge før..hadde steget med HELE 4000%!! Plutselig, så lå jeg på gulvet med spasmer..i lunken kaffe og kort tid senere i en fosterstilling, vuggende.. og en veldig forstyrret kone som stirret spørrende på meg som lurte på hva som foregikk...

Har fra den dag i dag enda ikke klart å forklare min kjære hva den egentlige grunnen var..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

iPod Touch. Så kul, avansert, flott å se på, og med så mange morsomme og kjekke funksjoner... Men så kjøpte man seg iPhone, og innså at iPod Touch egentlig bare er en smartmobil uten mulighet til å tekste eller ringe med :P Og totalt overflødig!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det må være Iphone 5s som jeg har nå. Den har begynt å straffe meg for at jeg mister den i bakken hele tiden. Selv om jeg låser den før jeg legger den i lommen så har den faktisk begynt å ringe folk jeg egentlig ikke kjenner/har noe godt forhold til over facetime!

Det er mye kleinere enn det høres ut som.. Tenk når han du bare tilfeldig rotet med for 4 år siden plutselig tror du facetimer han.

Enda værre enn det øyeblikket med skrekk når du oppdager at du har ringt den og den personen, er pinligheten når de konfronterer deg med "ehh.. ser du har ringt.. over facetime..?" :blush:

Er ganske sikkert på utkikk etter ny telefon!

Endret av katjakatt
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det må være den grufulle dagen etter. Dagen da du innser at ditt produkt faktisk er dyrere enn konkurrentene sine og at det heller ikke er det som kommer best ut av testene. Når du forstår at du har falt for markedsføringens makt og innser at du nå er som alle andre. Og selvfølgelig når du har kjøpt det nyeste Apple produktet på lanseringsdagen for så å vite morgenen etterpå at den neste versjonen kommer om noen få måneder og den har så mye forbedringer i forhold til din versjon. Den følelsen... En grufull følelse som jeg har følt på flere ganger...

apple_control_flickr_martin_krzywin.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kjøpte en gang en juice.

Det var sommer og jeg var voldsomt tørst.. gledet meg til å komme ut av butikken og helle nedpå godsakene fra denne deilige citrusfrukten som var presset sammen og pakket i en herlig boks man kan drikke fra, og dette til min glede.. jeg har en egen lidenskap til appelsin juice.. spesielt hvis juicen ikke er fra konsentrat, da er jeg ekstra happy, da slipper jeg bland annet å få halsbrann, og den er fin å ha i kjølen om man er på fest og noen ønsker blandevann til feks.. spiritus.

uansett, jeg fant plassen til den juicen jeg likte best på det tidspunktet, Tropicana, with pulp... nydelig juice.

bare les dette:
Våre appelsiner fra solfylte Brasil plukkes for hånd når de er perfekt modne og presses innen 24 timer. Tropicanas juice kommer fra 100% ferskpressede appelsiner – ingenting tas bort, ingenting legges til.
Det er slik vi får frem den fantastiske Tropicana-smaken.

Hva sa jeg? nydelig?? jupp....

Uansett, tok med meg denne rene nytelsen og gikk til kassen og betalte, utenfor i solsteken skrudde jeg opp plastlokket som holder godsakene inne i kartongen.. pustet dypt inn og satt tuten til leppene, la hodet litt bakover og lot den nydelige vesken fylle opp munnen...

Ikke før jeg hadde utført dette, kom smaken.. smaksløkene mine gikk fullstendig bananas, det kom en eksplosjon av følelser og tanker igjennom hodet mitt... hva i det grensesprengende landskapet er det jeg har fått i meg nå... hvor dårlig måtte disse appelsinene være for å smake så intenst dårlig.. lå det en dau mus eller rotte oppi denne kartongen?

det som nok helt sikkert ikke varte i mer enn et brøkdel av et sekund, føltes som timer, mye på grunn av angsten som hadde fått tatt bolig i hjernecellene mine.. hva i svarte var dette..

instinktet tok over og mens jeg utførte spytt ut og si.. blærhhh.. så jeg på kartongen jeg sto og holdt i... eple.. WTF.. EPLE.. Apple??

Her kan man vel fint si at jeg fikk ukontrollerbare spasmer utløst av en syk anger på at jeg ikke hadde sett godt nok etter hva jeg tok med meg ut av butikken, for der, midt mellom en haug med nydelige Tropicana appelsin juice with pulp, der hadde det forvillet seg en apple juice.. og den hadde ingen pulp, bare dårlig smak.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt Epler (eplebåter) fra Bendit ... og jeg har kjøpt Bendit (aka iPhone 6) fra Eple.

Begge deler er like irriterende overpriset..

Begge deler tåler like dårlig å bli mistet i bakken.

...og jeg angrer strengt tatt begge kjøp like mye.

Endret av Mendelejev
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg må nok si meg enig i både osloby og inaballerina sine innlegg i dag, og til deg Ina: Jeg har ikke knust min iPhone.... enda :P

Jeg har selv både iPhone, en gammel iPod, iPad, iMac mm. Dette har jeg stort sett vært veldig fornøyd med. Frustrasjoner kan likevel komme, spesielt under overgangen fra PC til MAC, men det er ingenting i forhold til dette hva du binder deg til. La meg ta det opp, ja, vi tenker alle på det samme; iTunes!

HVORFOR? Hvorfor MÅÅ alt skje via iTunes, HVORFOR!!!!!?

For all del, det er en genial løsning. De låser oss til deres produkter og driver dermed et monopol på markedet over musikk, filmer... stort sett alt? Så lenge du har en iPod eller iPhone så er du vel egentlig.. ja, fuckd? Jailbreaking, screenbreaking, handbreaking, alt dette kommer som et resultat av iTunes. Min frustrasjon er iTunes. Det gir meg spasmer, selv med tanken.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive