20. julenøtt 2014

12 innlegg i emnet

Skrevet

Å skylde på katten, ungen eller naboen er ikke helt unaturlig når noe har gått litt shit. I dag gjemmer jeg meg bak deg, Martin <3 Les mer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Definitivt i otra!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Haha, ja kan nok være vanskelig å tyde fra tid til annen. Så faktisk ikke at det bilde kunne minne om sex før nå :) tenkte at jeg måtte jo ha med sex fordi de fleste andre eksemplene minnet om typiske gaver fra han til henne, men sex kan jo være fra henne til han. Veldig svart og hvit av meg da…

Martin har tydeligvis napp blant den kvinnelige del av befolkningen, mens Alexander kanskje er svigermors drøm? Hvem vet? Det er mange steder man kan få napp på og det finnes mange ulike måter å fiske på. I kristendommen snakkes det blant annet om å fiske mennesker, mens båten Kon Tiki fikk flyvefisk som hoppet rett i båten uten at de en gang trengte å fiske etter den. I tv-serien Supernatural opereres det med en himmel og et helvete. Om de skulle fått tak i den beste julefisken så er den nok ikke å finne i helvete, men kanskje i himmelen? Det har seg nemlig slik at i serien har hver enkelt person sin egen himmel tilpasset personlighet og gode drømmer. En får det beste av alt! Og da tror jeg at om man drar på fisketur rundt juletider i sin personlige himmel så vil man nok få den aller beste julefisken. Fisken som smelter i munnen din. Fisken som lukter godt. Fisken som roper spis meg og får vannet i munnen til å løpe løpsk. Fisken med alle minnene. Fisken med det beste tilbehøret. Fisken som smaker godt, selv om man ikke liker fisk. Fisken med det fineste kjøttet. Rett og slett fisken som er akkurat slik du ønsker deg. Himmelsk…

mountain_lake-964567.jpgS59.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

haha, trodde dokkar var lur der ja.... nei, det vet enhver fisker at man ikke røper, tullegutter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selvfølgelig er teknodingsen til meg.

Det er litt av problemet når man tjener egne penger; Julegaver MÅ nesten være noe unyttig noe, som smykker. For alt det man egentlig vil ha, kjøper man selv. Om man så må kamuflere det som en julegave for å slippe unna med det.

Uansett, takk for premie.

Men det nytter ikke!
Mine beste fiskeplasser får dere ikke bare utlevert sånn rett over bordet.

Det spiller ingen rolle om vi snakker sånn fisk eller slik "fisk", de plassene som fungerer i så måte vil jeg ha for meg selv!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei,ja som hobby fisker jeg er, skal dere nå få vite hvor i havet den beste jule Torsken fiskes. Her er best med en god gammeldags sjark med tanke på uvær. Legg nordover 44.7 nautiske mil fra Florø, deretter deretter 4°norvest,så 1,3°sydøst her på 3-8 meters dybde fiskes den aller beste jule Torsken. Her bruker jeg harpe med rød, grønn og hvit mark,torsken biter best på desse fargene.Så attertilands for og så hjem og tilberede juletorsken,den bør serveres blodfersk.

Ønsker nettopp du og prøve min fiske plass, ønsker jeg deg skitt fiske!

God jul og nyt juletorsken!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette har egentlig vært min store hemmelighet i mangen år. Men nå skal jeg endelig dele den med dere.

Den beste julefisken kommer rett fra havet.

Den har jeg fisket her de siste 7 årene, altså i Austevoll kommune. Min favoritt plass er mellom Skjeljaboskaget og Hillagrunnane. Der finner jeg den beste torsken av alle torsker. Ingen andre torsker kan sammenligne med den som jeg finner der.

Nå som jeg har delt en stor hemmelighet håper jeg at du ikke tar plassen fra meg. Jeg trenger torsk til julemiddagen i år også.

God jul

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her regner jeg med at fisken er i en annen betydning enn den man finner i sjøen.
Hadde jeg hatt peiling på hvordan det fungerte så skulle dere fått oppskriften av meg ;)
Men vi kan jo slå to fluer i en smekk?!
Jeg er faktisk ofte ute å fisker, selv på vinteren.
Det er ikke så mange jeg møter ute på vannet om vinteren men det er jo teoretisk sett mulig å få "fisk" og fisk! Er jo lov å håpe!

Legger ved ett bilde av meg med julefisken, desverre bare den "kjedelige" varianten. For det kom ingen kjekke karer mens jeg satt å pilka!

Kanskje på neste tur har jeg med en NøtteGeneral eller en NøtteKnekker :D
Hilsen single osloby

Haha vips så var hele innlegget en kontaktannonse ;)

post-32795-0-62703400-1419080812_thumb.j

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Med matbutikker på ethvert hjørne i de store byene er motivasjonen til å gå ut å fiske fersk fisk noe vel lav. Ja, det ligger en viss sjarm over det å stå ut på isen, danse som en idiot for å holde varmen imens du venter gjerne 3 eller 7 timer på napp. For så å dra opp en liten makrell som holder til bikkjas mellom måltid, om du har en chiwawa.

Nå skal det sies at fisken du kjøper i butikk ikke er fersk da denne har vært fryst ned, og smaken blir deretter, ifølge kritikerne. Men innen du har dratt opp den syltynne krabaten fra havets dyp, og opp gjennom en smal korridor av 2 meter is og fraktet den til bilen 1 km så i lende så er neimen ikke den fersk lenger heller. Teknisk sett.

Mitt råd er heller da å ta med fiskestanga til Meny, de har et godt utvalg, snakk således med kjøkkensjefen om å få ta noen kast nedi frysedisken. Gitt at du kjøper hele sortimentet kan du sikkert få holde på en stund.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det finnes mange kategorier fisk: Ferskvannsfisk og saltvannsfisk. Spiselig fisk og uspiselig fisk. Fet fisk og mager fisk. Flat fisk og rund fisk. God fisk og dårlig fisk. Hva er så den beste julefisken?

Julen er som kjent en tid for å glede andre og gi hverandre gaver, og det er som kjent større å gi enn å få. Den beste julefisken må jo derfor være den fisken som ivaretar julens tradisjoner, som sprer mest glede og gir mest til andre. Etter utallige turer på fiskebrygga gjennom årenes løp, har jeg lært én ting: En fisk som passer til den beskrivelsen kan ikke kjøpes av en fiskehandler. Den sorterer rett og slett ikke på listene over salgsvarer. Jeg måtte derfor lete etter den andre steder.

Til slutt så, etter mye leting, klarte jeg endelig å finne en fisk som ivaretok alt hva julen står for ... ved pokerbordet. Fisk er en klassisk betegnelse på en heller dårlig pokerspiller, som sprer glede til sine medspillere ved å gi bort massevis av pokerchips (og eller penger) til andre, uten å få/kreve noe igjen. Hvilket stort giver-hjerte :-)

Den beste julefisken må jo derfor bli Poker-Fisken, og denne fanges normalt ved pokerbordet. Enkleste måten å fange denne fisken er med en bedre pokerhånd.

(...og med dagens Blå-Blå regjering, så ser det ut til at det kan bli fri jakt på denne fisken ... også i Norge)

Endret av Mendelejev
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jo ferskere haill jo bedre, resten går a sæ sjøll.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

På Fisk & Vilt i Oslo, det ligger jo i navnet. Bruk Tinder som fiskestang og drinker som agn, og fiskelykken er nærmest garantert! I hvert fall for stramme karer som Martin ;)

PS: Husk at fisken biter best ut i de små timer, og at det kan være lurt å styre unna de største fiskestimene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive