11. julenøtt 2014

18 innlegg i emnet

Skrevet

"Borte bra, men hjemme best" er et velkjent ordtak. I dagens nøtt skal vi drømme oss bort litt, London, Paris, New York. Hvor er din juledestinasjon?

Les mer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Min juledestinasjon er ikke fullt så eksotisk som teksten nevner, jeg er så enkel at Bergen blir min destinasjon.. nærmere bestemt sandsli... jeg synes nesten det er eksotisk nok, i alle fall når det er store deler av familien som skal samles der :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan være så mange svenske bikini-babes på strandbaren i thailand det bare vil. Flybilettene til rhodos kan koste så mye som ingenting. Det kan være den peneste location med nisser og sne. Men min juledestinasjon er hjemme, og sånn er det!

TRADISJON.

nei helt seriøst. For en gode 5-6 år siden unviket eg en julefeiring hjemme, til fordel for adelaide, Australia. Kort fortalt så ble disse dager feiret under himmelen på en gammel fotballbane utenfor byen med en hjemløs kar som nettop hadde sluppet ut av fengsel etter 9 år for bevepnet ran. Han hadde whiskey og eg, ja eg var jo normann. Så eg husker ikke allværden bortsett fra en fæl hangover.

Så nei! borse helt greitt, hjemme en klassiker;)

True story….

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Haleluja, jeg vant jo :D hadde jeg aldri trodd :D Moro moro!!! Tusen takk!!!

Juledestinasjon ja, skulle gjerne ha kommet med noe skikkelig stilig her. Som en liten sydhavsøy langt vekk.... Realiteten er jo en helt annen. Det blir 10 minutter unna hjemme dvs på Lørenskog. Verdens navle.
Men koselig det er jeg sikker på at det blir. Hvis noen har en ekstra flybillett eller to så blir jeg gjerne med til varmere strøk! Kan godt lage nye tradisjoner jeg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Rovaniemi!

Finnes jo ikke noe koseligere sted enn finske Lappland. Snøtunge grantrær, nordlys som blafrer over himmelen ... Det fine med Finland er at du ikke trenger å reise langt for å få følelsen av at du er utrolig langt borte. Alle som har prøvd å tolke de finske setningene om badstureglement eller annet skjønner vel umiddelbart hva jeg mener.

Dessuten bor julenissen der. Og de har mummibrus og angry birds-lakris. What's not to like!?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Blir nok ikke så utrolig spennende denne gangen - en rolig julemiddag bak noen skjermer på jobb sammen med makker'n i år gitt.. men, skjermene glor ikke på seg selv, noen må gjøre det :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg ville gjerne reist til Lofoten med familien. Det hadde vært utrolig koselig :)

9lDdLYR.jpg

Men det blir nok hjemme, der jeg er født og oppvokst jeg feirer jul i år, sånn som alle de andre gangene :)

Borte bra, men hjemme best!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ååå, dette spørsmålet har jeg faktisk ikke tatt meg tid til å stille meg selv på mange år. Da jeg var et lite barn, hadde jeg så fryktelig lyst å feire jul på Nordpolen. Sammen med nissemor og alle alvene!

Tenk det da? Da jeg ble eldre, innså jeg at Nordpolen var litt mindre gjestfritt enn det mitt barnlige jeg drømte om. Men den lille tanken på å tilbringe en julefeiring så langt nord en kommer, sitter fortsatt godt i bakhodet.

Det får (foreløpig) bli med drømmen. Årets feiring går atter til byen med de syv fjell, det flotte folk og forhåpentligvis (hvis alle i hele byen krysser både fingre og tær) snø på Ulrikens topp.

Endret av lodott1
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ååh, endelig kom muligheten! :D Nå skal dere lese, fintfolk på itpro, nå skal dere få lese et innlegg fra innerste hjertekrok til ei lita jente som vokste opp på landet. For meg er ikke syden, varmt vær eller folksomme gater en del av konkurransen. For å finne MIN juledestinasjon må vi reise til vakre, vakre nord :wub:

Der det en vakker oktoberdag allerede daler julestemning på verandaen i mengder. Der fjellene snakker vinter og hvit jul allerede i September, og snøen forblir urørt uavhengig av hvor hektisk det er langs veiene. Opp en bratt bakke, mellom skog, jorder og noen gårdsbygg gjemmer det seg en liten plass som varmer hjertet å tenke på, og det er bare 8 dager igjen til jeg reiser dit. Hjemme.

På fjelltoppen, etter å ha labba opp fjellsiden på nye randoneski i flere timer, kan man nyte desemberdagen med turkameraten/din utkårede/mamma/kosebamsen med mandariner, pepperkaker, kakao og alt man ellers skulle orke å bære opp.

Sitte foran peisen i klassisk stil med godtøflene, en solid kaffekopp og (her også) pepperkaker, mens man "lider" (kom igjen gutter, vi vet dere liker det) seg gjennom en julekomedie fra 90-tallet.

Jeg vet ikke om jeg trenger å male flere bilder for dere.

Jeg kan heller vise! :D

Tb0B9DX.jpg

Vakre, vakre :wub:

Nord-Norge, folkens ^_^

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Min juledestinasjon er uten tvil, Askøy! Koseligere sted finnes ikke i disse juletider, du kjenner kroppen blir varm når du ser de mange lysene langs broen.. Take me home, x-mas road, to the place x-mas belong. VestBergen, country lexy, take me home, x-mas road.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Min juledestinasjon (hvor jeg har feiret jul tidligere) er på Rabbit Island i Kambodsja. Fantastisk lite sted fredfult og smo tatt ut fra en film

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er selv i en litt spesiell situasjon siden jeg bor i Dublin for tiden. Blir derfor ekstra godt å komme hjem til Norge i Jula og oppleve både det Norske og de norske juletradisjonene. Ergo kan jeg si at min juledestinasjon er Oslo.

Jeg har allerede funnet slakter som kan gi meg "pork ribs with skin" aka ribbe, men både pinnekjøtt og lutefisk er særdeles vanskelig å oppdrive. Samme med akkevitt, men der har jeg vært forutseende og tatt med meg når jeg har vært ute å reist. Så litt førjulsstemning er det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg tror dere som har lest mine innlegg gjennom årene klarer å resonere seg, allerede nå hvor min juledestinasjon er. Den er selvfølgelig hjemme hos mamma og pappa, hjemme med familien. Det er både godt og trygt for den slitne student å vende tilbake til sitt hjem. Det er kanskje ikke så vanskelig å forstå når dere tenker igjennom hvordan jeg har beskrevet min mamma og hvordan hun skaper så god julestemning hos meg.

Når det er sagt vil nok min juledestinasjon forandre seg etter hvert som årene går. Jeg vil da forhåpentligvis ha min egen familie og skape min egen juledestinasjon. Så svaret i dag blir at min juledestinasjon er med familien, enten familien jeg har nå eller den som venter meg inn i fremtiden.

pencil-drawings-005.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skulle jeg feiret julen borte, hadde kanskje dette vert en mulighet 70°58'41"N25°58'30"Ø

Men tradisjonen tro blir jeg hjemme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg liker å tro at jeg er en fredelig fyr. Derfor har jeg ingen bestemt jule-destinasjon hvor jeg drar for å jule. Det nærmeste jeg kommer en slik jule-destinasjon er TV-skjermen. Her konkurerer den ene kanalen etter den andre om å spre mest mulig jule-stemning, mens jeg kan sitte godt plassert i godstolen med fyr på peisen og noe varmt eller kaldt i hånda, mens jeg nyter litt ekte jule-spenning.

La det derfor bli en ny jule-tradisjon. En jule-gave fra alle sportskanalene:

Slå et slag og gi oss boksing på TV-skjermen på Boxing Day

Endret av Mendelejev
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Min destinasjon er i Nordlige deler av Hellas, I Pilio, et fjell og åsrikt område hvor vi bare skal nyte latskapen i flere dager..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Min juledestinasjon er rett opp trappen og inn i stuen til lukten av jul når juletreet så fint hilser god morgen midt i stuen min! MEN, i det både julekvelden og første juledag er ferdig, og julen i grunnen har vart i et par måneder og natten er på sitt mørkeste, da er jeg som så mange andre å finne på første fly sørover til lys, varme og lettvintheten selv!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Min juledestinasjon er først og fremst hos mine foreldre på julaften for så å dra med tidlig fly til London den 25. Desember for å feire engelsk jul med en fotballvenninne.

Videre vil romjulen feires med fotballkamp den 26 og 28 desember før det nye året startes med fotballkamp 1. Nyttårsdag.

God jul og godt nyttår. ;D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive