10. julenøtt 2014

16 innlegg i emnet

Skrevet

Snøfreser og bannskap er en fellesnevner når snøen faller ned. I dagens nøtt er det nisser som er i fokus. Store og små.

Les mer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, hva som skiller en stor nisse fra en liten nisse kan være mye, men de skal jeg ikke gå nærmere inn på nå. Men enkelt og greit størrelse.

Ha en

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

størrelsen på julemarsipanen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En liten nisse (politiker) juger så han tror det selv, dvs har kanskje gode intensjoner.
En stor nisse må jo være de som velger å tro på den lille nissen!!!!!

Ellers så tenkte jeg først (uten politikere nevnt)
At en liten nisse er de man møter i trafikken (som jeg ofte sier noen mindre pene ord til i min egen bil) og en stor nisse er telefonselgeren som virkelig tror jeg skal kjøpe noe bare de får snakket sammenhengende i 15 minutter først, det uten å trekke pusten!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Først og fremst vil jeg beklage at jeg glemte at bilde var blitt brukt i en annen tidligere nøtt. Jeg vil ta min straff/utfordring så snart snøen laver ned her på Sørlandet. Lover bilder for både nøtteknekkere og vår ærede nøttekomite. Jeg som har tidsmaskin burde vel det egentlig vist at et snøbad var det egentlige svaret mitt i gårsdagens nøtt. Skulle brukt tidsmaskinen, hmmm.

Jaja, livet går videre og det gjør også årets julenøtter. Hva skiller da egentlig en stor nisse fra en liten nisse. Jeg kan røpe en ting det er ikke størrelsen på nissen. Det er faktisk så enkelt at det finnes bare en stor nisse og det er julenissen selv. Alle andre nisser er under hans gode styre og er små (liten) nisser. Gjennom årene har det vært mer enn ett forsøk fra en liten nise å ta over rollen som en stor nisse. Forsøkene har heldigvis vært mislykkede og det tror jeg vi kan være utrolig glade for. Jeg ønsker ikke å gå i detaljer på dette, da jeg faktisk skal få sove i natt :S Tenk om dette var stor nissen vår? :o

evil-santa-claus-kerem-beyit.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

det som skiller en stor nisse fra en liten nisse må jo være en mellomstor nisse :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ein stor nisse er ein stor nisse, medan ein liten nisse er ein liten nisse. Altså, vesentleg forskjell i størrelse. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er mange forskjeller på store og små nisser, men hovedforskjellen er hvor mye julegrøt de klarer å spise.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Denne er jo enkel!
Det er størrelsen på flesket som er forskjellen på små og store nisser ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nissemor foretrekker de store nissene. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er vel enkelt — de store nissene drikker gløgg og spiser julemat, mens de små nissene har falt for medias dietthysteri stakkars :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ingenting, en nisse er en nisse...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Den eneste forskjellen viss vi MÅ sammenligne en stor og en lite nisse er størrelsen på klærne / kroppen.

Den lille nissen kan bruke alt fra størrelse 0 til 16 år i barneklær.

Plush-Santa-Claus-Suit-Kids-Costume-Medi

Den store nissen kan bruke alt fra XL til XXXXXXXXXL

inflatable-santa-big-belly-22371.jpg

Størrelsen på en nisse har ingen ting å si.

Fordi de kan gjøre akkurat det samme om om de er store eller små.

En nisse er en nisse, slik er det med den saken!

Endret av Flettefri
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I likhet med flere av de vanlige dødlige, så lover også Herr og Fru Nisse (uansett størrelse) å holde sammen i både gode og onde dager, inntil døden skiller dem ad. På samme måte finnes det også statestikker på hvordan nisser skilles. Hvordan disse tallene fordeler seg, skal jeg ikke gå nærmere inn på, men de viser at det finnes to måter nisser (både små og store) skilles på. Det ene er via skillsmisse, og det andre er via dødsfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En liten nisse er en nisse som nekter å innrømme løftebrudd uansett om det var intensjon eller ikke. En liten nisse vil vri og vende på alt for å komme seg unna enhver situasjon.

En stor nisse er en nisse som gjør opp for sine feil, beklager det som har hendt og generelt være ydmyk.

God Jul

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En stor nisse er en stor god kar, smittende latter, amerikansk type ala Coca Cola reklamene. En liten nisse derimot, er en liten sjarmerende knott, med glimt i øyet, og gjerne litt tannløs, ala den norske fjøsnissen. En generell konklusjon kan også være at en stor nisse er snill og gir vekk gaver, mens en liten nisse er en ramp som gjerne tar litt fra her og der, men likevel er elsket like høyt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive