3. julenøtt 2014

17 innlegg i emnet

Skrevet

Julegrantenning, julegateåpning, adventstiden og ikke minst julenøttene - det er så mangt som får dere i julestemning. Dagens oppgave er en ekte nøtt fra Oman! Les mer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hahaha, god nøtt :) Jeg har rett og slett ikke peiling, men gleder meg til å se de mange kreative svarene som vi nå har i vente :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Men det er da en selvfølge å ta til betraktning at disse "tre vise mennene" var på befaring fra dere kjære leder for å utføre besilialske handlinger som på sett og vis utartet seg til å starte en ny kamel-skole hvor man utskolerer over gjennomsnittelig tørste kameler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

O man... Tre vise menn på cameler.... Tja kulturforskjeller kan ikke undervurderes! I arabisk verden der du tar det du får og det som er tilgjengelig.. og enda litt till

Visdom er da et begrep som er muligens litt forvridd i forhold til dagens vestlige verden.. og Oman.. hvor det å få servert tre tønner på ei kai, blir sett på som en gave til den vise.. eller tyveri og dumskap i våres del av verden.

Uansett så tviler jeg på om at disse tre mennen var spesielt vise, da historien avslører at de ble oppdaget. Som klart er en viktig del av det å være vis.

som min farmor brukte å fortelle oss da vi var liten og kom med snacks og brus.

"det som mor og far ikke vet" skader dem ikke!.. Så skjul alle spor! :D

Da vi har allerede utelukket at disse tre menn er vise nok.. så er det sikkert derfor de framdeles er i Oman. :ph34r:

Hva de enn gjør der nede så er vell camel handel og turisme og piratvirksomhet noe som er en del av hverdagen.

Men dette blir mer gjettning en noe annet! Hardnøtt å knekke! :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

De var i Oman på oppdrag for julenissen for å teste utholdenheten til Omanske kameler. Julenissen har etter et lengre tids forskingarbeid begynt å spekulere på kamelenes evne til å reise rundt jorden bittelitt raskere enn reinsdyrene. Dette vil selvsagt spare nissen for noen arbeidstimer som igjen kan resultere i mer kosetid med nissemor;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Med tanke på at det er sol og oppimot 30 grader rundt om i Oman nå, så savner vel kamelriderne litt ordentlig kald og god julestemning, og har derfor planer om å ri kamelene sine helt opp hit til nord. Veldig målrettede og modige, men akkurat hvor vise de er kan vel diskuteres, i og med at det vel tross alt hadde vært lettere å bare hoppe på båten i stedet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

vel! Oman om jeg vet, tror ikke Oman viste det heller :D

Jack and Jill went up the hill, each witk a buck and a quarter. Jill came down with two-fifty
-Andrew Dice Clay

vet ikke om det har noe med det å gjøre, men jeg satser på det :D

HickoryDickoryDock.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har ikkje aning. Men dei koste seg nok i den steikande varmen i Oman. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Aaaah, Itpros julenøtter. Det sikreste, og hyggeligste, tegnet på at julen atter nærmer seg med stormskritt.

Så dagens nøtt. Jeg måtte lese nøtten både en og to ganger før jeg tok den. Vår kjære nøttegeneral la ut et snedig spor i første setting av nøtten der han skriver "i dag er det nøyaktig tre uker siden…." Det fikk meg til å tenke "hva foregikk i Oman for tre uker siden?". Siden Google er vår venn oppsøkte jeg ham og spurte "oman 12.11.2014" Og der dukker det opp et program for en Scientific konferanse.

Og hva vet vi om de tre vise menn? Jo det er jo et faktum at de er vise ellers ville de jo fått et annet navn. Som f.eks de tre dumme men, eller de tre ikke-så-smarte menn.

Så da har vi en første indikasjon på at det kunne være de tre vise menn som faktisk var i Oman på nevnte tidspunkt.

Oman hadde også på nevnte dato en konferanse om Atom energi programmet sitt. Og da bør det iallfall være behov for en vis mann, eller tre. Igjen noe som peker i rettingen av at de nevnte smartingene var i området.

Den siste indikasjonen er det nøttegeneralens humoristiske venn som gir oss.

De tre vise menn er jo fullstendig klar over at det er en dryg vei mellom Oman og Jerusalem. Og den blir ikke mindre kronglete siden en bestemt gruppe i Syria har bestemt at alle som ikke sverger til Allah fort kan bli et hode kortere. Og siden de gjerne vil beholde sitt vise hode på plass må de ta en liten omvei mot målet.

Så det de tre vise menn i sin uendelige smartness gjorde var å være sikker på at kamelen ville rekke helt til Jerusalem uten brysom vannpåfylling på usikre plasser.

Så der har vi det. Det var de tre vise menn som var i Oman på nevnte dato og jeg er i gang med nøtteknekkingen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, dette var ikke tre vise menn, men tre slue menn.

De var rett og slett i Oman for å stjele plasttønner, for så å dra til Norge for å selge de til en mye høyere pris.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Gjennom årenes løp har jeg hatt den store glede av å kunne lese gjennom et utall av både mer og mindre kreative nøttebesvarelser. Like spennende er de å lese Herr Nøttegenerals små kommentarer til de forskjellige besvarelsene dagen derpå. Man lærer på en måte generalen å kjenner, der han deler sine dype filosofiske tanker rundt halv- og helknekte nøtter i de sene nattetimer (eeeeh ... rundt midnattstider).

En ting jeg har lært er at Generalen må ha en egen kjærlighet for julebrus og andre (sterkere) juledrikker, for de er hyppige gjengangere i nøttene. Hvor stort det årlige konsumet er, er dog en toppklassifisert hemmelighet. Konsumet har likevel helt klart vært stort nok til at Generalen har glemt sin lille tur til Oman.

Enten generalen gikk på vannvogna, gikk på vanet, gikk på dunken eller slang hele vanndunken på vannvogna, skal jeg ikke gå nærmere inn på (velger å la disse opplysningene forbi klassifiserte, da jeg ikke ønsker å sverte verken Generalen eller hans uovertrufne troverdighet). Noe har likevel helt klart hendt i Oman, siden vanndunker tydeligvis har forsvunnet.

Svaret mitt blir derfor: The dog ate them ... og med det har Generalen fremdeles både rykte og troverdighet i behold ;-)

Endret av Mendelejev
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Var dette tre vise menn, og hva gjorde de i Oman?

Ahhh, shiiittt! Jeg som trodde vi slapp unna… Ehhh, øhhhmmm. Det var nok tre vise menn ja, de finnes de. Hva de gjorde i Oman? Hmmm, det vet jeg ikke. Skulle vist hvem de var så jeg bare kunne spurt dem, det enkle er jo ofte det beste… Tidsmaskinen min fra i fjor er under oppusning så det å reise tilbake i tid er nok ikke noe alternativ.. Håper dere finner det ut og at de sitter noen andre nøtteknekkere her som har mer peiling enn meg…

12-23-11-hov-wise-men.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mulig at dette var tre ikke fult så vise men som tenkte: "Oman! Vi har gått feil..."

:lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, klart det var!! De har funnet ut at det er lettere å transportere gull ved å rulle tønnene med gullet. Røkelse og Myrra er ikke så himla tungt,men tross alt så er vi i 2014 da er vi vel ikke store tilhengere av å bære noe!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror heller de var tre visemenn som tok feil av Jamaica og "Oh-man". "Extended-range" var vel en underdrivelse for å komme riktig retning...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her setter jeg min tillit til livserfaringer, inputs fra jente og kjære og intuisjon!

I følge dem selv vil jeg nok gjette at de tre vise menn er pappa, stefar og samboeren min. Men hva i alle dager de gjorte i Oman er jeg usikker på, for ingen av dem har noen gang fortalt meg om han, eller at de i det hele tatt er homofile.. :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det var ikke de tre vise menn, som tok plasttønnene på kaien.

For den dagen var 3 personer fra Itpro på ferie til Oman.

Dere viste hvor "vennen" som var i Oman befant seg. Dere så at mannskapet på båten der "vennen" befant seg, satt ut 3 plasttønner på kaien. Dere bestemte dere for å lure mannskapet + vennen, og tok derfor plasttønnene inn i ørken for å gjemme de i sanden.

Jeg tipper at dere smilte :) når "vennen" fortalte dere om de 3 forsvunne plastkannene i Oman.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive