1. julenøtt 2014

63 innlegg i emnet

Skrevet

Fiolett

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

svart

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Blå fordi bord ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Personlig så synes jeg ikke at det er noen farger som ikke passer inn i julen. Farger på kjoler, slips og forskjellig pynt er alltids forskjellige i alle hjem. Sort for eksempel er det veldig mye av i julen, både på kjoler og dresser. Til og med i fortauskanten hvor den har satt seg i den ellers fine, krystallhvite snøen.
Alle har en assosiasjon med alle slags farger og derfor synes jeg det er litt dumt å måtte peke ut en spesiell farge som ikke er "julete".

Men siden spørsmålet er hvilken farge som er den minst julete av dem alle, må jeg jo velge en av dem. Jeg har sett i kommentarfeltet, og det er mange som skriver "cyan", noe som jeg personlig ikke er enig med. De siste årene har nemlig fargen på julekjolen min vært akkurat denne fargen. Fargen gusjegul/signalgul for eksempel forbinder jeg med jul for det er mørkt og folk går med refleksvester som har akkurat denne fargen.

Jeg prøver å tenke ut en farge som jeg personlig ikke kan assosiere noe med julen å gjøre, og det tror jeg rett og slett ikke jeg klarer å gjøre. Gusjegrønn for eksempel minner meg på eksamenstiden (som er rett oppi juletiden for de fleste studenter, og noen på nyåret).
Oransje=appelsiner og klementiner
Blå=Himmelen når du er ute på skitur med familien
Brun=Kvikk lunsjen som er med på tur
Grønn= juletre, og andre blomster man setter frem/får
Men siden jeg er nødt til å velge en spesifikk farge må jeg dessverre velge oransje. Dette er da fordi jeg ikke liker verken appelsiner eller klementiner/mandariner, selv om jeg nyter at andre liker det.

Det var nok et dumt valg av meg siden mange kommer til å være uenig, men hva man kan si? SMAK OG BEHAG. :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Les ordet LAKSEROSA.

Æsj, for ein skikkelig lite julete farge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

lys grålilla

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mørket, sort som det er, landskapet preges. Høstens fargespekter takker for seg, og natten brer seg over en allerede grå og trist hverdag idet julen nærmer seg. Nettene blir lengre, og dagene kortere. Vi savner allerede sola, og gruer oss til en kald og livløs vinter. Håpet titter opp, et snøfnugg daler. Alle snakker om en hvit jul, motstykket, sort som natta.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

svart - mørk, dyster, og passer ikke til den joviale julen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

gul

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Rosa er for meg den minst julete fargen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvit er julefargen fordi ingen hvit jul uten snø

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Svart er nok den fjerneste farven som finnes i jula :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gult! Gult er kult og gult er påske. Kylling er gul og minner lite om jul. Gule sola har vi sett lite til nå i jula. På julekvelden sitter vi inne og jeg krysser fingrene og håper å vinne! God jul!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive