Bruke laptop skjerm fra stasjonær PC

7 innlegg i emnet

Skrevet

Hei !

Jeg har en stasjonær PC og en Lap-top - desverre ble skjermen på den stasjonære ødelagt i dag. Tenkte da på en "nødløsning", og lurte på om det går an å bruke Lap-top skjermen som skjerm for den stasjonære.

Har noen kabler (vet ikke om de kalles for VGA eller noe sånt). Er litt grønn i dette her. Men går det an å koble disse kablene fra den stasjonære og til lap-toppen? Har brukt disse kablene fra Lap-toppen når jeg skal koble den til TV. Utgangene/inngangene (?) har 15 hull, og er idendtiske på begge maskiner. Hvis dette går an, så lurte jeg også på om hvordan man setter opp dette på Lap-toppen.

Er litt fortvilet her, så håper noen kan hjelpe meg.

Vennlig hilsen

Raatrond

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dessverre lar ikke dette seg gjøre (annet enn med eksternt skrivebord, men da trenger du også den andre skjermen, for å få igangsatt dette første gang), ettersom skjermen på en bærbar PC har et forhold til resten av maskinen som forhindrer dette.

Den andre veien, er ikke noe problem.

Den eneste måte du skulle få gjort dette på ,er ved å fjerne skjermen fra laptopen, så må du frem med loddebolt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hallo!

Takk for svar! Kan det gå an å koble den stasjonære PC'en til Lap-toppen som en ekstern harrddisk?

Hvis dette går, og la oss si at denne får et stasjonsnavn (f.eks. E,F,G). Hva vil da skje når jeg klikker

på stasjonen hvor den stasjonære ligger? Dumt spørsmål dette kanskje........

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, du får ikke gjort dette heller, men hvis du deler harddisken, eller de filene du trenger, så kan du nå de på nettverket gjennom den bærbare.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Du har ikke en nyere flat-TV av noe slag som har VGA inngang, eventuelt HDMI utgang fra din stasjonære PC? I så fall kan dette være nok til å få bilde lenge nok til å installere TeamViewer eller åpne Windows innebygde fjernstyring (rdp).

-ZnarreZ-

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Saken er i boks - hjertelig takk! Burde tenkt på dette før :wacko:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bare husk at du får ikke full glede av eksternt skrivebord.

Ypperlig til å åpne filer, og lese word-dokumenter ol., men til filmvisning og spill, er det ikke noe tess.

Skal du ha fullt utbytte, så bør du heller iverksette nettverksdeling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive