Over 7 Millioner dropbox kontoer er lekket

6 innlegg i emnet

Skrevet

OVER 7 MILLIONER Dropbox lekket !!!!

Millioner av brukernavn og passord for lagringsstedet Dropbox har blitt lekket av en anonym hacker, som tar Bitcoin betaling i bytte for hele lekkasje av en annen gruppe med 7 millioner kontoer.

Så det er for tidlig å fastslå hvordan denne informasjonen lekket eller hvor mange brukere kan faktisk bli påvirket, men det er på tide å gå inn i den vanlige sang og dansen - kontrollere og endre passordene dine!

2 av min Dropbox ble lekket så jeg har nå endret ALL info :)

Sjekk din Dropbox-kontoen er trygge her:

http://www.cmcm.com/blog/en/security/2014-10-14/417.html

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann!

Sjekket selv et par-tre kontoer jeg disponerer uten noen faresignaler i følge siden.

Forsøkte også å tyde kildekoden og manipulere input requesten deres, men er visstnok litt for trøtt til å få til en gyldig POST... Lurte på om jeg kanskje kunne grappe litt mer av databasen deres...

Tar jeg ikke feil, så gir du fra deg e-postadressen (login) slik de eventuelt har flere kunder å sende sin spam til.

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, var noe suspekt med den siden :S

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Etter noen eksterne tips fikk jeg følgende linker:

Disse to opplysningene i lag får meg nesten til å tro bloggen har flere hensikter enn kun vise om din adresse er med i den listen eller ikke.

Som en sjekk kan vel kanskje Maxdone sjekke om passordet på pastebin stemmer overens med gamlepassordet som ble brukt på DropBox?

Som nevnt andre plasser er en trolig grunn til eventuell lekasje tredjeparter av DropBox har fått passord på avveie.

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har denne saken noen sammenheng med den første DropBox saken?

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive