Erfaringer med Cloud1

29 innlegg i emnet

Skrevet

Noen som har erfaringer med Cloud1 ?? Tilbys av Host1...

Har vært kunde her i et halvt år, men må si jeg er skuffet!

Svært mye ustabiliteter "bak kulissene", backup utføres ikke, VPS blir opprettet, men tar dager før build er ferdig, VPS nekter å starte etter reboot, osv...

Support varierer veldig, kommer helt an på hvem som er på vakt...

Første gang jeg fikk backup problemer, tok det vel 4-5 dager før det løste seg. Gangen etter, bare 1,5mnd senere var det enda verre, da tok det 4 uker før det ble fikset. Fikk hver gang en ny unnskyldning...

Men straks jeg fikk snakke med en annen tekniker, var problemet løst i løpet av 20 min. Skal da ikke være slik?

Venter i skrivende stund på en resize av en VPS, ventet i 2 dager, skal ta maks 5min. Samme med en ny VPS, konkurrentene reklamerer med 2min...

Noen som vet om konkurrenter med tilsvarende løsninger? betal for resursene du bruker?

Krever svært lite disk og CPU, men har for lengst vokst ut av et webhotell.

Fokus på pris.

Er snakk om 2-3 VPS-er...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei,
Hvorfor ikke vurdere egen dedikert server?

Jeg har dedikert server med Plesk og er strålende fornøyd!
Her har jeg følgende selv:

Intel® Xeon® E3-1225v3
(Quad-Core, 4x 3.6 GHz)

32 GB DDR3 ECC

2x3000 GB HDD eller
Jeg kjører Centos 6.5 Raid 1.

Support innen noen få timer hele døgnet!

Koster meg kun 109$ pr.mnd inkl fri trafikk og support 24/7-365

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

wow, billig!

Hvem tilbyr dette? har du link? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ja det er utrolig billig, super support.
Serveren leveres innen noen få timer etter bestilling og du logger inn og velger OS og etter en stund (Normalt 1 time) har du
serveren ferdig med ønsket OS på din server.

Link: server4you.com
Den jeg har flere av heter: Biz Server: Advanced X2 og har valgt 2x3000GB fremfor 2x512GB SSD.

Da jeg setter opp alt selv av backup og når en har 2x3000 så vil den ene fungere som speil uansett :)

Og her er det uansett fri trafikk og du kan ha så mye trafikk en ønsker, noe som er ønskelig for meg og veldig viktig!

Spør meg gjerne dersom du lurer på noe :)
Har hatt server hos disse i over 4 år nå :)

Endret av Maxdone
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hmmm... beklager, men dette er nok ikke noe for meg! :(

Forstår godt at prisen er såpass lav når jeg leser reviews. :excl:

http://www.webhostingstuff.com/review/SERVER4YOU.html

• 15 Oct 2014 server4you.com poor customer services
  • 14 Sept 2014 server4you is worse nightmare ...!
  • 12 Jun 2014 Down for 1 week without notice!
  • 9 Jun 2014 SERVER4YOU support Sucks !!!

De 7 siste årene jeg har hatt hosting av ett eller annet slag, har jeg opplevd mye forskjellig.

Husker ikke navnet på alle i farten, har hatt minst 1 norsk, før jeg fikk hosting i Korea av alle steder. Ingen support, og domenet ble stengt uten varsel.

Deretter er listen som følger:

• Webhotel: Webhuset (norge) 1 år ca.100kr/mnd
    Pros: Stabilt og bra, ingen ting å si på ytelsen
    Cons: Var litt dyr, i forhold til en del andre utenlandske.
  • Webhotel/VPS: BlueHost (usa) 1,5 år ca.250kr/mnd
    Pros: Svært godt kontrollpanel (cPanel), middels bra support
    Cons: Svært aggresiv CPU trottling, selv på deres dyreste hotell. Mot slutten førte dette til svært varierende lastetider. Sendte regning på fornyelse av 3 domener 4mnd etter jeg hadde flyttet de til en annen leverandør WTF!
  • VPS: Cloud1 (norge) 0,5år
    Pros: Stabil, betal for resursene du faktisk bruker, lite nedetid, god ytelse, ok pris. refundering/rabatt ved mer alvorlige hendelser.
    Cons: Support varierer veldig fra person til person. En del "barnesykdommer" med hosting løsningen deres, som får automatiske funksjoner som VPS resize, reboot, backup, etc til å noen ganger henge seg opp.

De 11 domenene jeg har (deriblandt 2stk gratispassasjerer) har jeg parkert litt forskjellige steder, Domeneshop, Host1 og Webhuset...

Endret av jpg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har benyttet server4you som en spillserver i noen år nå.

På det meste har vi 1200 personer på samtidig uten noen problemer.

Men som har blitt nevnt så er en av grunnene til at de er så rimelige andelen av support du kan forvente deg.

Så hvis support er veldig viktig, se andre plasser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Support er i bunn og grunn ikke viktig for meg. Løser så å si alle problemer på egenhånd. Er derfor jeg har "Unmanaged VPS" per idag.

Grunnen til at jeg likevel legger vekt på support, er de tingene du selv ikke kan løse.

• Nedetid pga ett eller annet hardware problem, strømbrudd, internet linjen brutt, etc
  • Leverandørens eksterne backup-tjeneste har hengt seg.
  • Feil som oppstår som en konsekvens av vedlikeholdet som akkurat har blitt utført.
  • Software problem med en Hypervisor (VMM). (gjelder kun VPS)

Har måttet kontakte support 4 ganger de 6 siste månedene, men da bare pga feil med tjenesten deres. Før jeg fikk Cloud1 viste vel statistikken maks 1 gang hvert 2-3 år...

Hvis server4you ikke har hatt nevneverdige problemer relatert til problemstillingene over, kan det hende jeg prøver dem likevel. :)

Deni: Er det en VPS eller dedikert server du har erfaring fra? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dedikert, vi hadde en liten testperiode med VPS, men det var ikke brukbart til vårt formål.

Hvis jeg husker rett så tror jeg kun det har vært problemer én gang de siste tre årene, men det var ikke de som hadde skylden.

Det var noe fjas med den transatlantiske forbindelsen som førte til at enkelte amerikanere hadde litt høy ping, men det varte ikke så lenge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Flere som har samme erfaringen som meg, disk resize kjører når den ikke er aktivert??

Må si at jeg er rimelig forbanna nå, ingen oppdatert backup, og en disk rezise som resizer mens jeg prøver å laste opp eksterne backuper, etter en system recovery.

Er 4. gangen jeg blir avbrutt nå, system is shutting down, får jeg beskjed om

DEN ER **** IKKE AKTIVERT I KONTROLL PANELET !!!

EDIT: Før jeg slo den av, sto den oppført på 30min downsize og 15min upsize. Likevel føler jeg meg sikker på at den har kjørt hvert 5 eller 10 minutt tidligere, både opp og ned.

EDIT 2: CONFIRED; Resize utføres hvert 5. minutt, uavhengig av hva som spesifiseres i kontroll panelet.

Endret av jpg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Før jeg kommer så langt at jeg har fått satt opp serveren hjemme, så skjer det for 3. gang på like mange dager. VPS DOWN!!!

• Helautomatisk disk-resize feiler, slår av VPS-en uten varsel.
  • Manuell disk-resize feiler (av og til).
  • Start av VPS-en feiler
  • Start av VPS-en i recovery mode feiler
  • "Disk image" gjennoppretting fungerer, men VPS nekter fortsatt å starte.
  • Backup utføres ikke alltid som planlagt. Nyeste backup er ofte 1 uke gammel.

Opplevde for 2 dager siden disk I/O-error, da var backup løsningen, alt ordnet seg, i motsetning til nå.

Support ticket opprettet, men dette kan ta en god del timer...

Bruker Host1 billig-SSD-er istedet for enteprise??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gratulerer til Host1 for å endelig ha fikset VPS problemet.

53 timer og 39 minutter varte nedetiden.
7 minutter tok det å løse problemet.

VMen hadde en hengt backup-prosess som aldri flagget for å frislippe disken for operasjoner.
Dette forhindret etterfølgende backups + boot.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jaja, før Host1 så mye som gidder å se på support-ticketen jeg sendte lørdag kveld, skjer det på nytt. HAR 2 SERVERE NEDE PGA 1 OG SAMME PROBLEM.

Som om det ikke skulle være nok, har Webhuset problemer med DNS-administrasjonen, så får faen ikke gjort en dritt med problemet før 1 av dem svarer på noen føckings support-tickets !!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Såså, tell til 10 :P Neida, vet at det er kjedelig å vente på tickets ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kjedelig å vente på tickets?

Hva sier du om all inntekt forsvinner, alle kunder forlater deg pga ustabiliteter, og business-en går i vasken??

Tell til 10, ja forstår den, men da spør jeg tilbake, har du noe som helst peiling på det å starte eget firma, og hvor kritisk den prosessen er?

"jaja, så finnes NAV også", jeg ser den komme etter hvert (eller???). Aldri vært og skal heller aldri dit!

EDIT: Se der ja, kastet jeg bort innlegg #500 på dette idiotiske svaret :angry:

EDIT #2: Hvor mange ganger skal jeg telle til 10 ?? Kunne holdt på siden lørdag, da første serveren gikk ned.

Det blir mange millioner ganger det! Hjelper ingen ting.

Leverandøren har en garanti på 99,9% oppetid, denne er nå på 81,5%.

Enkelt regnet 1 av 5 besøk blir møtt av en stengt dør!

Dette er IKKE et problem som jeg kan le av om 5 år, slik det kanskje er for de fleste andre hverdagslige problemer!!

Endret av jpg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hahaha, har nå fått beklagelse og refusjon pga nevnte problemer.

Fått beskjed om å bekrefte at problemet nå er borte, men når jeg prøver å starte de 2 serverne 6 dager senere, har ikke noe som helst forandret seg.

Garantien deres på 99,9% oppetid, viser nå 64,4%. LOL

Virtual server cannot be started at the moment. (One or more of this server's disks is in a locked state)

Start up failed

Kårer herved Host1 til Månedens beste support :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvorfor skifter du ikke bare selskap, jpg?

Det blir tydeligvis ikke bedre enn dette på en stund, virker det som.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er glad jeg har server fra server4you!
Den eldste serveren har hatt oppetid på 134 dager sideb jeg restartet den sist gang etter oppdatering av php og diverse annet.

Min nyeste dedikerte har hatt oppetid siden jeg kjøpte den for 24 dager siden og aldri vært nedetid en eneste gang.

Nå har dem oppgradert min server fra 2x2000GB til 4x2000GB HDD ,32GB Ram og 1000Mbits/s

Intel® Xeon® E3-1225v3
(Quad-Core, 4x 3.6 GHz)

Betaler kun 58€ pr mnd for dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvorfor skifter du ikke bare selskap, jpg?

Det blir tydeligvis ikke bedre enn dette på en stund, virker det som.

Det eneste jeg venter på, er at Dustin Home skal sende Xeon E3 CPU-en jeg har bestilt.

http://www.prisjakt.no/list.php?l=164382

Har den siste måneden mangedoblet behovet for resurser på serveren som jeg atm. leier hos Host1. Serveren jeg satte sammen på prisjakt.no hadde faktisk ikke vært tilstrekkelig den dag i dag, om jeg faktisk hadde gått for den. xD

Tro meg, jeg har sjekket opp alternative leverandører i Norge.

Få Norske VPS konkurrenter, og alt fra 3 mnd til 1 år forhåndsbetaling gjorde det litt vanskeligere å velge.

Valget sto til slutt mellom en server med problemer til ca 4-500kr/mnd (før kraftige pris avslag), og en til 700kr/mnd som er litt i overkant av mine behov. Bygger derfor selv.

Hvis jeg får siste rest av deler i starten av neste uke, stenger jeg Host1 kontoen mot slutten av neste uke. :D

Nå har dem oppgradert min server fra 2x2000GB til 4x2000GB HDD ,32GB Ram og 1000Mbits/s

Intel® Xeon® E3-1225v3

(Quad-Core, 4x 3.6 GHz)

Betaler kun 58€ pr mnd for dette.

Dette er BILLIG !!! Jeg mener det dønn seriøst!!

Problemet er at jeg trenger SSD. Fikk senest tidligere denne uken en av mine egne SSD-er til å bli en skikkelig flaskehals med 25 sekunders average response time. Tilsvarende ytelse som de raskeste forbruker SSD-ene på markedet har den også...

Dessuten mtp ping, bør serveren min være plassert i Norden :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det eneste jeg venter på, er at Dustin Home skal sende Xeon E3 CPU-en jeg har bestilt.

http://www.prisjakt.no/list.php?l=164382

Har den siste måneden mangedoblet behovet for resurser på serveren som jeg atm. leier hos Host1. Serveren jeg satte sammen på prisjakt.no hadde faktisk ikke vært tilstrekkelig den dag i dag, om jeg faktisk hadde gått for den. xD

Tro meg, jeg har sjekket opp alternative leverandører i Norge.

Få Norske VPS konkurrenter, og alt fra 3 mnd til 1 år forhåndsbetaling gjorde det litt vanskeligere å velge.

Valget sto til slutt mellom en server med problemer til ca 4-500kr/mnd (før kraftige pris avslag), og en til 700kr/mnd som er litt i overkant av mine behov. Bygger derfor selv.

Hvis jeg får siste rest av deler i starten av neste uke, stenger jeg Host1 kontoen mot slutten av neste uke. :D

Dette er BILLIG !!! Jeg mener det dønn seriøst!!

Problemet er at jeg trenger SSD. Fikk senest tidligere denne uken en av mine egne SSD-er til å bli en skikkelig flaskehals med 25 sekunders average response time. Tilsvarende ytelse som de raskeste forbruker SSD-ene på markedet har den også...

Dessuten mtp ping, bør serveren min være plassert i Norden :(

Hadde selv Host1 før jeg gikk over til Server4you og har ikke angret et sekund etter det.

SSD koster 63€ pr mnd for 2x512GB SSD og 32 GB RAM!

Med 1000Mbit/s

Eller 2x250GB SSD for 38€ med 32GB RAM

100Mbit/s

Alle servere leveres med ubegrenset trafikk også :)

Endret av Maxdone
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ser nå at jeg utmerket kunne hatt Power X7 SSD til en pris av €43,99 (ca 377kr/mnd).

1 mnd kontrakt, jaja, dette hadde faktisk vært en perfekt midlertidig løsning (fast også). Jeg skal ikke si noe som helst på akkurat det (legger meg flat, hehe)

Husker jeg så på server4you i høst, da når serveren jeg hadde kostet ca 200-250kr/mnd et sted. Prisen har eskalert i et rykende tempo siden desember...

Men det står på Power X7 SSD at både 32GB DDR3 og 2x 250GB SSD er nye valg. Har de kommet etter nyttår kanskje?

Endret av jpg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser nå at jeg kunne hatt Power X7 SSD til en pris av €43,99 (ca 377kr/mnd).

1 mnd kontrakt, jaja, dette hadde faktisk vært en perfekt midlertidig løsning. Jeg skal ikke si noe som helst på akkurat det (legger meg flat, hehe)

Husker jeg så på server4you i høst, da når serveren jeg hadde kostet ca 200-250kr/mnd et sted. Prisen har eskalert i et rykende tempo siden desember...

Men det står på Power X7 SSD at både 32GB DDR3 og 2x 250GB SSD er nye valg. Har de kommet etter nyttår kanskje?

Ja kun 1 mnd kontrakt og fornyes løpende så dersom du ikke ønsker for en ny mnd må du si i fra FØR ny faktura ustedes.

For eksempel 10.03 til 10.04 så må du gi beskjed innen 9 april.

Ja di kom nå den 1 mars ble det oppdatert og mine eksisterende dedikerte servere ble oppdatert til siste oppgradering av HDD & RAM :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fikk mail fra Dustin Home idag tidlig (hvorfor en lørdag?), CPU-en er forsinket, og kommer ikke før 25.03.2015... :(

Prøver nå å bestille server hos server4you, men å betale med PayPal er visst umulig.

Vi kan ikke behandle forespørselen din for øyeblikket. Gå tilbake til BSB Service GmbH og prøv et annet alternativ.

Eneste grunnen til at jeg skriver dette, er at da jeg hadde BlueHost i USA for noen år siden, var det umulig å fjerne betalingskortet. Jeg måtte rett og slett endre opplysningene som var registrert, til et falskt navn, og et tilfeldig generert kredittkort nr som jeg oppga at hører til i Nigeria :P

Dessuten fortsatte de å fakturere meg for domener jeg for lengst hadde flyttet derfra. Er jo svindel !!!

I det jeg skriver dette, får jeg også en mail:

33uzonc.png

Håper ikke telefon supporten deres ber meg om å fakse førerkortet også, slik jeg måtte da jeg fikk tilsvarende mail fra BlueHost den gangen jeg bestilte der... :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fikk mail fra Dustin Home idag tidlig (hvorfor en lørdag?), CPU-en er forsinket, og kommer ikke før 25.03.2015... :(

Prøver nå å bestille server hos server4you, men å betale med PayPal er visst umulig.

Eneste grunnen til at jeg skriver dette, er at da jeg hadde BlueHost i USA for noen år siden, var det umulig å fjerne betalingskortet. Jeg måtte rett og slett endre opplysningene som var registrert, til et falskt navn, og et tilfeldig generert kredittkort nr som jeg oppga at hører til i Nigeria :P

Dessuten fortsatte de å fakturere meg for domener jeg for lengst hadde flyttet derfra. Er jo svindel !!!

I det jeg skriver dette, får jeg også en mail:

33uzonc.png

Håper ikke telefon supporten deres ber meg om å fakse førerkortet også, slik jeg måtte da jeg fikk tilsvarende mail fra BlueHost den gangen jeg bestilte der... :(

Jeg har endret betalingsmåte og nytt kort flere ganger hos server4you uten problemer!

Da det ikke alltid passer og betale på en eksakt dato og dem stenger ikke ned serveren før etter 14 dager (Erfaring)!

PayPal er kun for verifisert brukere og dersom du ikke har tilknyttet bankkonto / bankkort så vil det ikke fungere.

Dem vil ikke be om ID (Aldri gjort det med meg)

Men dem trekker ikke dersom du sier opp før datoen)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jaja, komplikasjonene fortsetter.

Kontoen hos Server4you ble aldri aktivert, jeg får ikke logget inn, jeg får ikke resatt passordet...
Nå sender de regning, med forfall imorgen. Dvs det blir trukket fra kortet imorgen hvis jeg ikke klarer å stoppe dem (how?)...

Har kontaktet sales@server4you.com så får se hva som skjer videre...

Dem vil ikke be om ID (Aldri gjort det med meg)

På glemt passord siden står dette:

Please enter your user name and the e-mail address you used for your customer data. After you have pressed the Submit button you will receive an e-mail with a link for changing your password in the PowerPanel. Until the password has been changed, the old password remains valid. If you don't receive an e-mail within the next ten minutes, please retry the Forgot Password function. In case you have forgotten your user name, due to security reasons we require a copy of the contract partner's passport together with a short notice by fax or post. We will contact you subsequently

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann,

Er du sikker på at du ikke er inne på feil nettside?

Er Faktura utstedt i € (EUR) eller $ ??

Svar kjapt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive