Gmail-konto hacket

8 innlegg i emnet

Skrevet

jeg opplevet for første gang i mitt liv i dag og få Gmail-kontoen min hacket. Har ikke noe spesielt lett passord. Mistenker kanskje at en Android App kan ha gjort det?

En slibrig e-post på norsk med et bilde ble sendt til arbeidskollegaer

Er det noen som har tips til å finne ut hva som står bak? Har skiftet passordet nå...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei!

Er vel dessverre ikke så mye informasjon en kan finne. Men i alle fall, logger du deg på Gmail og går til adressen: https://www.google.com/settings/security?hl=no (snareveien til Sikkerhet finner du egentlig ved å trykke på epost-adressen din i høyre øvre hjørne, velg Konto og trykk på fanen Sikkerhet).

Der kan du trykke valget "Se nylig aktivitet".

Jeg tipper at en eventuell Anroid-App har sendt nødvendig informasjon utenfor telefonen til uvedkommende, som har sannsynligvis ikke har brukt egen pc direkte i forbindelse med innlogging til din Gmail-konto. (eksempelvis brukt pc på nettkafe, surfet på åpent trådløst nettverk, utnyttet TOR eller Open Proxy).

For å unngå dette i fremtiden, anbefaler jeg at du aktiverer to-trinnsautentisering hos Gmail og andre aktører som støtter dette.

-ZnarreZ-

Endret av ZnarreZ
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

da fant jeg fram til en innlogging gjort 8. oktober i år fra en IP adresse i Tyskland, som noen tydeligvis gjemmer seg bak. Står "Sip Hacket!" under...

Det er vel ikke noe jeg får gjort med denne?

http://whatismyipaddress.com/ip/178.162.199.144

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen!

Ettersom du allerede har byttet passord, er det nok ikke mye mer å gjøre med den saken nei. Men du kan for sikkerhetsskyld sjekke at vedkommende ikke har aktivert noe under Videresnding og POP/IMAP.

Men som nevnt i post over, bør to-trinns authentisering vurderes for å unngå sånt skjer igjen.

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her er også en link for og sjekke om din Gmail er hacket:
http://www.askingeasy.com/check-if-my-email-is-leaked

Jeg bruker denne jevnlig og fant nettopp ut at min private Gmail var hacket men har nå fått kontroll på den!

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

og adressen min stod på den listen, og innloggingen over 8. oktober stemmer med listen også. De klarte å hacket et passord på 8 siffer med stor forbokstav, 4 tall.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

og adressen min stod på den listen, og innloggingen over 8. oktober stemmer med listen også. De klarte å hacket et passord på 8 siffer med stor forbokstav, 4 tall.....

Rett og slett tragisk at en ikke kan få ha noe i fred lenger!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

De gjorde nok ikke det.

Det var nok bare en tredjepart som har plukket opp ditt brukernavn og passord, når du har brukt deres tjenester.

Om du brukte samme passord på deres tjeneste som på epost kontoen trenger ikke å være tilfelle, selv om det er mest vanlig.

Det kan jo alltids ha vært et ondsinnet mobilprogram som plukket opp passordet når du logget på eposten via mobilen.

Uansett, selv et 30 karakterer langt alphanum passord ville blitt plukket opp når denne tredjeparts databasen lekket :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive