PC bruker ikke Nvidia kort til spill men istedet Intel HD grafikk

15 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt meg en Lenovo Y50-70 Ci5 2.8 8GB/500 + 8 SSD GTX860m Fhd W8.1

Link: https://www.dustinhome.no/product/5010796115/y50-70-ci5-28-8gb500-8-ssd-gtx860m-fhd-w8?redirected=1#specifications

Jeg har installert Steam og prøvd forskjellige spill, men ingen tar ibruk Nvidia grafikk-kortet. :(

Spillene er: CSS, DayZ, Dishonoured, Killing Floor.

Jeg har prøvd å:

* Installere nye drivere til Nvidia GeForce kortet

* Satt pc på "Høy ytelse" i strømvalget

* Disablet Intel HD 4600 grafikk-kortet. Resultatet ble enda dårligere grafikk.

Inne på Nvidia kontrollpanel er det valgt:

Hovedgrafikkprosessor: Nvidia prosessor med høy ytelse

Jeg har også valgt Nvidia kortet til steam spillene.

Jeg har prøvd å starte spillene rett fra "GeForce Experience" og trykket anb settings, så "Play".

I "GeForce Experience" blir spillene satt på lave grafikk valg, og kjøres i elendig grafikk.

Når jeg skrudde på PC'n for første gang, og installasjonsprogrammet til Win 8.1 startet, valgte jeg vekk alt jeg kunne av app'er og oppdateringer.

:unsure:

Endret av Andreas84
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Åssen vet du at den gjør det?

Nvidia-kortet i PC-en kjører i samarbeid med Intel HD for å spare strøm.

Det er jo ikke noe poeng å kjøre Nvidia-kortet når du er på nettet f.eks. så maskinen bestemmer hva som benyttes utifra hvilke oppgaver du gjør.

Du kan evn se under 3d-innstillinger i Nvidia-kontrollpanelet for å se hva som står som standard, der skal man også kunne legge til exe-filer til et spill og velge hva det kjøres på.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei!

Kan denne linken være til hjelp for deg? http://support.lenovo.com/us/en/documents/ht078706

-ZnarreZ-

Hei!

Jeg ser at bildet på steg 3. er annerledes en hva jeg får opp på Nvidia kontroll panel.

Jeg får kun opp 3D-settings, ikke; Display, Stereoscopic 3D, Video og Workstation.

Jeg har heller ikke alternativet "3D app - Default Global Settings"

Åssen vet du at den gjør det?

Når DayZ vises på 600x400 og uklar Half-Life 1 grafikk. Dishonoured har kantete grener, der to flak er satt sammen i kryss. Grafikken minner om noe fra playstation 1. :) Jeg har prøvd å satt Nvidia til å kjøre DayZ spesifikkt, uten at det har gjort noe forskjell.

Nvidia er satt til standard i kontrollpanelet.

Endret av Andreas84
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tror du må velge avansert visning i kontrollpanelet til Nvidia for å se alle egenskaper.

Hjelper det ikke å velge full oppløsning i spillets options heller?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Garantien holder fortsatt hvis jeg oppdaterer BIOS og chipset driverne?

Jeg skal prøve det hvis ikke Dustin.no finner ut av problemet i mårrå. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så fremt du er helt sikker på at det er korrekt BIOS til din PC.

Pass på at du har strøm koblet til også, og slå aldri av PC-en under oppdatering.

Chipset-drivere er ikke noe problem.

Men, det er alltid greit å høre med de du har kjøpt PC-en fra, selv om du sannsynligvis må legge inn sak om problemet med produsenten direkte, men det hjelper nok Dustin til med.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Oppdaterte BIOS uten hell. Har kontaktet Lenovo, de sa jeg skulle sende den inn på verkstedet. Så da får jeg håpe at det ordnes der. Jeg skriver svar når jeg vet mer. :wacko:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, irriterende når slikt skjer.

Lykke til videre og takk for oppdatering så langt. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Etter mye frem og tilbake ble det til at pc'n forsvant i posten da jeg sendte den tilbake. Dustin sa at pengene skulle bli tilbakebetalt. Jeg gikk lei av å vente så jeg bestillte ny pc (samme typen) og det samme problemet gjelder denne også.

Det jeg ser på Dustin er at pc'ene hopper enormt i pris RETT ETTER jeg har bestillt. Dette har skjedd begge gangene (fra ca 6500 til ca 8000). Magefølelsen sier at jeg har fått en retur-pc, noe i samme stil TV2 hjelper deg fersket Elkjøp i å sette tilbake brukte produkter i hyllene.

Når pc'n skulle konfigureres for første gang valgte jeg Norsk, og akkurat som sist var klokka totalt feil(9 timer). Tidssone gikk inn automatisk når jeg valgte Norsk. Sist gang valgte jeg alt manuellt.

Når jeg kjører PreformanceTest av "PassMark" bruker ikke Lenovo'n Nvidia på:

3D Graphics Mark, Graphics 3D - DirectX 11 og Graphics 3D - Direct Compute

På to av de sistnevnte kom jeg faktisk dårligere ut en Intel HD graphics 4000, som er en av kortene det sammenlignes med.

På testene "Graphics 3D; DirectX 9 Simple, DirectX 9 Complex og DirectX 11

Kom Lenovo'n ut litt under(ca 15% svakere) Radeon HD 6950

Så det virker som den bare ikke gidder å bruke Nvidia kortet!

Jeg har satt den til å kjøre "PassMark" med Nvidia kort, men det er 50/50 om den velger Intel eller Nvidia i testene!

Endret av Andreas84
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når jeg kjører spill står det i "NVIDIA Optimus GPU State Viewer" at Nvidia GUP: ON

Men spillene har%

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når jeg kjører spill står det i "NVIDIA Optimus GPU State Viewer" at Nvidia GUP: ON

Men spillene har dårlig grafikk uansett hvor mye jeg setter opp kvaliteten.

Akkurat slik som sist.

De begynner bare å lagge.

Geforce nekter å bli brukt.

Er det noe hjelp? Hvis ikke returnerer jeg denne å kjøper meg en pc med 840m istedet. Dårligere, men det virker sikkert...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Har du prøvd å laste ned nye drivere til skjermkortet? http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
jeg har en kompis som kjøpte 4k versjon av samme pc-en som du har. han slet også med at spill hakket.
så etter at jeg lastet ned den nye driveren så fungerte det fint.

hvis det ikke fungerer så kan du dra inn på geforce experience og sjekke at alle spill er optimalisert. (bare trykk på den store optimaliser knappen når du velger spill)

Håper dette hjelper litt :)

Mvh Thomas

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Litt useriøst av Dustin dette her.

Jeg ville prøvd å tilfredsstille kunder så langt det lar seg gjøre.

Vil de ikke gjøre noe med det, opphev kjøpet og kjøp fra noen andre, tenker jeg.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt kontakt med support hos Lenovo i stedet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive