Endre savegames plass på Steam

12 innlegg i emnet

Skrevet

Savegamene blir somregel lagret på C:\Users\\Documents\My Games. Finnes det noen måter for å "lure" Windows til å lagre savegamene en annen plass? Dette gjelder Fallout 3. Har sett på .ini filen og prøvd å endre path der, men det hjalp ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Etter å ha Googlet litt problemstillingen, ser det ikke ut som Steam direkte støtter flytting av "My Games". Men RedSpeek i forumet til steamcommunity.com tipser i innlegg 19 om å legge til parameteren "-nohomedir" "Mål" i snarveien for spillene, eksempelvis E:\Steam\Steam.exe -applaunch ??spillet?? -nohomedir . Dette vil i følge RedSpeek gjøre at Saved Games kommer under samme mappe som Steam, forutsatt du har skriverettigheter der.

Selv har jeg dessverre ikke noen produkter av Steam og har dessverre ikke anledning til å teste det.

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Prøvde "E:\Steam -nohomedir" og i Steam: Fallout 3>properties>set launchoptions> -nohomedir. Men da crashet Fallout 3 når jeg loadet et savegame. Rart at Valve ikke har lagt til en mulighet for å endre savegamene. Er irriterende for folk med liten plass (60gb) på SSDn :P

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du sjekka ut linken min?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så jeg skal slette alt utenom SteamApps og Steam.exe? Håper det ikke roter til Steam om jeg gjør noe feil. Men jeg har ikke kommet så langt i Fallout 3 enda, at det gjør noe. Skal forsøke det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som du ser de skriver i rødt: Ta backup først. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jepp, har gjort det. Gjorde en backup med Steam sin backupfunksjon :) Kanskje det går når jeg ikke kjører LIVE versjonen av Fallout 3. Kjører FOSE (Fallout script extender) og den er ikke låst til LIVE. Jeg tror at, når det er Windows LIVE spill, at savegamene blir lagret på C:\Users\\Documents\My Games.

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette hjalp heller ikke. Så jeg får vel bare rydde litt i disken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Et annet tips kan jo være å flytte hele "Mine dokumenter".

I Windows 7 og 8 gjør du det enklest ved å høyreklikke "Dokumenter" mappen og velge egenskaper.

Mens du i Windows 8 velger knappen legg til..., velger du i Windows 7 knappen Inkluder en mappe.

Når du har laget en ny, velger du å angi den som standard, og fjerner de andre oppføringen. Ulempen er at du selv må stå for flyttingen av innholdet fra gamlemappen til den nye.

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ser ut til at dette funket. Men de neste savene kommer ikke i mappen. Bare den siste som jeg hadde. Det er jo egentlig ikke noe problem da Steam finner savene uansett :P

http://s26.postimg.org/tioucpd95/Fallout3_Saves.jpg

Fallout3_Saves.jpg

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Du må nok selv stå for flyttingen av innholdet fra gammel mappe til ny.

Siden "Dokumenter" er erstatter for "Mine Dokumenter", altså standardstedet skriveprogram vil foreslå å lagre dokumenter, burde vel kanskje e:\dokumenter vært bedre valg. Der vil i så fall (i teorien) Steam lage mappen My Games (e:\dokumenter\My Games).

-ZnarreZ-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive