Hjelp til å bygge ny PC - 3D Design og Gaming

7 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei hei, tiden har nå kommet for å bytte ut min 5 år gamle Acer Predator med noe kraftigere. Har bestemt meg for å bygge selv denne gangen siden det blir en del billigere enn ferdigpakker.

Har aldri bygget en PC selv før, men har litt erfaring med PC komponenter likevel. Trenger noen til å dobbeltsjekke at alle delene jeg har valgt passer sammen og eventuelt gi tips om bedre løsninger.

PCen skal brukes til 3D Design og Spilldesign, med programmer som Maya, Zbrush, Photoshop og nyeste UDK. Gaming blir det også.

Her er delene jeg har valgt ut:

CASE - CM Storm Stryker Gaming Big Tower 1 149,-
POWER - EVGA SuperNOVA 850 G2: 1 199,-
MotherBoard - ASUS Z97-Pro (WI-FI AC): 1 649,-
CPU - Intel® Core™ i7-4790K: 2 529,-
MEMORY- Corsair Vengeance Pro Red 16GB 2400MHz: 1 590,-
GPU - Gigabyte GeForce GTX780 3GB Rev 2.0: 3 499,- x2 (SLI)
OPERATING SYSTEM - Windows 8.1 64-bit OEM 849,-
TOTAL 15 963,-
Link til handleliste på netonnet.no: https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/13742
Hard disker og optiske enheter gjenvinner jeg fra min gamle PC.
Har blant annet 1 SSD med 256GB og 2 andre HDD med 3TB til sammen som jeg har samlet opp gjennom årene.
Jeg er usikker på om PSU er krafting nok for SLI.
Hovedkort har jeg lite erfaring med, liker at det er integrert WiFi i det jeg har på lista mi, men er det bra nok for resten av komponentene?
Bør jeg satse på flere kjøleenheter enn de som allerede er med?
Er det noe jeg har oversett?
Setter pris på all hjelp :)!
Endret av Ghullie
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser ut til å bli en rå PC det.

Håper du har software og drivere for det må du legge til selv, men lykke til med bygget,

:):D:lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Den bør holde til ditt bruk. UDK finnes forresten ikke lengre, Epic Games har lansert Unreal Engine 4, hvor man har Rocket-editor.

Endret av Åsmund
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker for svar, har bestilt komponentene.

Software finner man vel på hjemmesiden til de forkskjellige delene? Tror ikke det blir så vanskelig med disse.

Er det Rocket-editor det heter nå? :P

Begynner på Spilldesign om et par uker, var store sjanser for at vi skulle jobbe med Unreal Engine 4 sa de, ser rått ut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

drivere følger også med delene så lenge de ikke er kjøpt brukt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker for svar, har bestilt komponentene.

Software finner man vel på hjemmesiden til de forkskjellige delene? Tror ikke det blir så vanskelig med disse.

Er det Rocket-editor det heter nå? :P

Begynner på Spilldesign om et par uker, var store sjanser for at vi skulle jobbe med Unreal Engine 4 sa de, ser rått ut :)

Unreal Engine 4 finner du her: https://www.unrealengine.com/ . Er verd de 19$ mnd. da man får source-koden, enginen og shaderene.

Man har også mulighet for å kjøpe SpeedTree modeler for 19$ mnd. hvor man kan lage egne trær og andre natur modeller for bruk i Unreal engine 4. Når det kommer til modellering og texturing bruker jeg 3Ds Max og Mudbox + Photoshop CC.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nvidia.com for drivere til skjermkortet, og Asus for nyeste drivere til hovedkortet. Ellers skal resten være greit og ordne seg selv. :)

Ikke alt som følger med av programvare og drivere er nødvendig å installere av det som følger med de respektive delene. Noe kan sikkert betegnes som "bloatware" og "crapware". Altså unødvendige ting som sløver ned en ellers hurtig maskin.

Vet ikke hvor minneintensive disse programmene du skal benytte deg av i skolesammenheng er, men 16GB kan fort bli lite. Uansett null stress å oppgradere hvis behovet skulle være der.

Bra rigg det der! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive